تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799102431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش اعلام حریق


واضح آرشیو وب فارسی::

آموزش سیستم اعلام حریق

ما در آموزش اعلام حریق خدمات اعلام حریق و هشدارهای ساختمانی را به شما آموزش می دهیم. سیستم اعلام حریق به شما کمک می کند تا در صورت وقوع آتش سوزی در محل زندگی یا کار شما به شما هشدار دهد. اکثر سیستم های اعلان حریق ممکن است به طور غیرمنتظره ای نیاز به تعمیر داشته باشند. تهران پایتخت توانایی آموزش دهی به طیف گسترده ای از سیستم های ایمنی، ساختمان و اعلام حریق را دارد. هدف اصلی این دوره این است که تعمیر و نگهداری، سرویس و نصب پانل های اعلام حریق را بصورت کاملا حرفه ای و عملی به شما بیاموزد. اعلام حریق اغلب بدیهی تلقی می شود اما در واقع یک ویژگی ایمنی حیاتی در یک ساختمان است. هدف از سیستم اعلام حریق تشخیص آتش سوزی در مراحل اولیه به اندازه کافی است تا افرادی که در معرض خطر هستند بتوانند از آنجا خارج شوند یا آتش خاموش شود تا از خسارات مالی گسترده جلوگیری شود.


آموزش اعلام حریق

انواع سیستم اعلام حریق

1. دستی

این سیستم فقط به صورت دستی و با فشار دادن دکمه ی تعبیه شده روی شاسی های اعلام خطر که معمولا در مسیر عبور مرور افراد و نزدیک دربهای خروجی و ورودی نصب می شوند . فعال می شود .

2.اتوماتیک

سیستم اعلام حریق اتوماتیک توسط آشکارسازهای دود، حرارت، شعله و هم چنین به صورت دستی قابلیت فعال شدن دارند. سیستم اعلام حریق اتوماتیک به دو نوع: سیستم اعلام حریق متعارف و سیستم اعلام حریق آدرس پذیر تقسیم می شود .

آموزش اعلام حریق

در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر هر دستگاهی که برای شناسایی آتش و دود و خطر کار گذاشته شده است دارای آدرسی منحصر بفرد است. هنگامی که یک آتش سوزی شناسایی می شود محل دقیق دستگاه فعال شده ( آشکار ساز خطر) در کنترل  پنل مرکزی نشان داده می شود، یعنی محل دقیق آتش سوزی مشخص شده و عمل اطفاء آتش با سرعت بیشتری انجام می شود. اما با یک سیستم اعلام حریق متعارف هیچ راهی برای تعیین محل دقیق آتشسوزی وجود ندارد.

دراین سیستم برای دریافت نتیجه بهتر ساختمان را به مناطق مشخص ( زون ها ) تقسیم میکنند. تا حدود محل آتش سوزی راحت تر قابل شناسایی باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات لباسشویی

امروزه با توجه به حوادث حریقی که در کشور رخ داده است استفاده از سیستم­های کشف و اعلام حریق جایگاه ویژه­ای پیدا کرده است به صورتی که حتی ساختمان­ های قدیمی اداری، تجاری و… توسط مقام قانونی مسئول ملزم به استفاده از سیستم ­های کشف و اعلام حریق شده ­اند و همچنین تمامی ساختمان­ های اداری، تجاری، بیمارستان­ ها، کارخانجات، مدارس، بانک ­ها، کتابخانه­ ها، موزه­ ها، مراکز داده و… قدیمی و جدیدالحداث بایستی دارای سیستم کشف و اعلام حریق باشند از طرفی ساختمان­ های جدیدالحداث بایستی جهت اخذ پایانکار به سیستم مذکور تجهیز شوند.
در حوزه صنعت مانند پتروشیمی، نفت و گاز، پست­ های برق و نیروگاه ­ها استفاده از سیستم کشف و اعلام حریق امری اجتناب ناپذیر است.
با توجه به توضیحات فوق پر واضح است که سیستم ­های کشف و اعلام حریق دارای بازار کار بکری برای فعالیت است و لازمه ورود به این بازار این است که بایستی در ابتدا به استاندارد های سیستم کشف و اعلام حریق تسلط پیدا کرد و در گام بعد به انواع سیستم­ های کشف و اعلام حریق از نگاه عملی تسلط پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات چیلر

اگر در نصب اعلام حریق تخصص نداشته باشید:

چه خطراتی در صورت نصب غیر صحیح اعلام حریق متوجه افراد می شود؟ همانطور که از وظیفه سیستم اعلام حریق پیداست کارکرد این سیستم برای ساختمان ها بسیار حساس است متاسفانه امروزه در بسیاری از ساختمان ها شاهد از کار افتادن یا درست عمل نکردن این سیستم ها هستیم.

دلیل این موضوع نصب اعلام حریق توسط افراد غیر متخصص و استفاده از تجهیزات نامناسب است که در نهایت باعث ضررهای جانی و مالی برای افراد می شود در فن آموزان روش صحیح نصب و انتخاب اجناس را به شما آموزش خواهیم داد تا یک تکنسین حرفه ای در زمینه نصب اعلام حریق باشید.

چرا باید در انتخاب اجناس سیستم اعلام حریق نهایت دقت را کرد؟ عدم اطلاع یک تکنیسین از تکنولوژی فنی اعلام حریق می تواند بازده سیستم را به شدت تحت تاثیر منفی قرار دهد.


آموزش اعلام حریق

بطوری که سیستم در زمانی که می بایست، عملکرد صحیحی نخواهد داشت به شما یاد میدهیم تا بتوانید مشخصات فنی اعلام حریق ها را بررسی کنید و بهترین و ارزانترین سیستم را برای مشتریان خود انتخاب کنید تا بتوانید به کمک آن در مناقصات برنده شوید.

آشنایی با شغل نصب سیستم های اعلام حریق

سیستم اعلام حریق به تجهیزاتی گفته می شود که در ساختمان های مختلف نصب شده و با استفاده از سنسورهای حساسی که دارند، در صورت مشاهده هرگونه دود، حریق، گاز مونوکسید کربن و … شروع به هشدار دادن کرده و ساکنین ساختمان را از وجود خطر آگاه می سازند.

این سیستم ها از اجزای مختلفی شامل دتکتورهای دود، شعله، حرارت و گاز، کنترل پنل، منبع تغذیه اصلی و ثانویه، دستگاه های اطلاع رسان مانند آژیر، بلندگو و چراغ هشدار دهنده تشکیل شده اند. برای نصب سیستم های اعلام حریق باید با برق ساختمان آشنایی داشته و از استانداردهای مختلفی که برای نصب این سیستم ها در دنیا وجود دارد آگاهی داشته باشیم.

نصب این سیستم ها باید حتما توسط برقکار ساختمان و یا فردی که دوره های آموزش نصب اعلام حریق را دیده باشد انجام گیرد چرا که در صورت انجام کار توسط افراد ناشی ممکن است این سیستم به درستی عمل نکرده و خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد.

در صورتی که به دنبال شغلی هستید که بتواند آینده شما را تضمین نماید و درآمد بالایی را برایتان به دنبال داشته باشد و یا به دنبال تخصصی هستید که بتوانید با استفاده از آن در شرکت های مختلف استخدام شوید، توصیه می کنیم در دوره های آموزش نصب اعلام حریق شرکت نموده و مهارت های مورد نیاز را کسب نمایید.

بازار کار نصب اعلام حریق

با توجه به سخت گیری های آتشنشانی و استانداردهایی که اخیرا رعایت آنها الزامی شده است خیلی از ساختمان ها چه نوساز و چه ساختمان های قدیمی نیاز به نصب سیستم اعلام حریق دارند و باید این استاندارد ها را رعایت کنند. بنابراین همه آنها نیاز به نصاب اعلان حریق دارند. کار نصب اعلام حریق بسیار شبیه به برقکاری ساختمان است و خیلی از مواردی که یک برقکار ساختمان باید بداند را نصاب اعلان حریق نیز باید بداند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 613]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن