تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798914321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین راهکار برای درمان ریزش مو شدید


واضح آرشیو وب فارسی::

ریزش مو یکی از معضلات و مشکلات شایعی است که بسیاری از ما در حال‌ حاضر با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنیم. روش‌های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا موهای خودتان را به حالت اولیه‌اش بازگردانید. موها در حال ‌حاضر بخش بزرگی زیبایی ما را تشکیل می‌دهند و ریزش مو، دقیقاً نقطه مقابل زیبایی ا‌ست‌‌‌‌‌‌. پس اگر به ‌دنبال باز پس‌ گیری زیبایی خود هستید و می‌خواهید که ریزش مو را درمان کنید، تا انتهای محتوا همراه ما بمانید‌. ما در ادامه برای شما خواهیم گفت که درمان ریزش موی شدید چیست و شما چگونه می‌توانید به ‌راحتی این اختلال را کنترل کنید. 

ریزش مو چیست؟

قبل ‌از صحبت در رابطه با دلایل و درمان ریزش مو، بیایید با هم بررسی کنیم که اصلاً ریزش مو چیست. شما زمانی می‌توانید به این نکته اذعان کنید که دچار ریزش مو شده‌اید که روزانه بیش ‌از صد عدد مو از دست بدهید‌. به ‌طور کلی ریزش پنجاه تا صد عدد مو در طول روز کاملاً طبیعی است. شما روی سر خود بیش ‌از حدود صد هزار تار مو دارید و قاعدتاً برای جایگزینی این مو‌ها، نیاز است تا برخی از موهای قدیمی روی سر شما با تعدادی جدید جایگزین ‌شوند. 

 



درمان ریزش مو

چه مواردی باعث ریزش مو می‌شوند؟

 

در کنار بررسی روش‌های درمان ریزش مو، ما باید  راجع ‌به دلیل اصلی این اتفاق بیشتر بدانیم. قاعدتاً اولین قدم برای درمان، شناخت دلیل این اتفاق است. شما هنگامی‌ که متوجه شوید چه چیزی باعث ریزش مو در شما شده، می‌توانید با حذف عامل تأثیرگذار به ‌راحتی در زمینه درمان ریزش مو قدم بردارید. اجازه دهید در ادامه برخی فاکتورهایی را بررسی کنیم که در این زمینه تأثیر زیادی دارند.

ژنتیک و سابقه خانوادگی 

یکی از فاکتورهای تأثیر گذار برای ریزش مو، ژنتیک و سابقه خانوادگی است.‌ برای مثال ریزش موی سکه ‌ای یکی از انواع ریزش مو است که ممکن است به واسطه سابقه خانوادگی در افراد رخ دهد. پس اگر  به ‌دنبال درمان ریزش مو سکه‌ ای هستید، بهتر است کمی در رابطه با ژنتیک و سابقه خانوادگی خود تحقیق کنید.

بارداری و شیردهی 

از دیگر عوامل تأثیرگذار در ریزش مو، بارداری و شیردهی می‌باشد. پس به عنوان یک بانو اگر به ‌دنبال درمان ریزش مو زنان هستید، حتماً باید درمان خود را متناسب با شرایطی که دارید یعنی دوران بارداری و یا شیردهی انتخاب کنید.

تغییرات هورمونی 

در بسیاری از موارد تغییرات هورمونی می‌توانند به ‌عنوان دلیلی دیگر ریزش مو شناخته شوند. در این شرایط برای درمان ریزش مو شما باید با مصرف برخی داروها و کنترل هورمون های خودتان، جلوی ریزش مو را بگیرید.‌

عدم توجه به سلامت موها 

موهای ما نیز درست مانند هر یک از اعضای بدنمان به رسیدگی و مراقبت نیاز دارند. مادامی که شما به موهای خود رسیدگی داشته باشید، کم‌تر احتمال دارد تا مشکلی برایتان به وجود بیاید. اما اگر به این نکته توجه نداشته باشید، ریزش مو در کمین است. فاکتورهایی مثل بستن نادرست و بیش ‌از حد موها، استفاده زیاد از رنگ‌های شیمیایی، تغذیه نادرست، عدم شستشوی درست موها، عدم مراقبت از مو‌ها برابر فاکتورهای محیطی مثل گرد و خاک و آفتاب و ... جزو آن دسته از فاکتورهایی می‌باشند که می‌توانند در نهایت باعث ریزش مو ‌شوند.

چه مواردی باعث ریزش مو می‌شوند؟

چگونه متوجه شویم که دچار ریزش مو شده‌ایم و برای درمان ریزش مو اقدام کنیم؟

قبل‌ از شروع درمان ریزش مو، شما باید راجع‌ به فاکتورها و نشانه‌هایی که مشخص می‌کنند شما دچار ریزش مو شده‌اید بدانید. شناخت این نشانه‌ها به شما کمک می‌کند تا در هنگام بروز ریزش مو در سریع‌ترین زمان ممکن متوجه این مشکل شوید و بتوانید با اقدامات درست و اصولی مشکل موجود را برطرف سازید. هر کدام از نشانه‌های زیر می‌توانند به‌ نحوی مشخص کنند که شما دچار ریزش مو شده‌اید و به درمان نیاز دارید. 

وجود لکه‌های سکه‌ای ریزش مو 

اگر بخش‌هایی را به‌ صورت سکه‌ای یا بیضی روی پوست سر خود مشاهده می‌کنید که دچار کچلی شده‌اند، باید برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید.

کم شدن حجم موها

اگر شما به‌ صورت روزانه موهای خود را شانه بزنید و به سلامت آن توجه داشته باشید، قاعدتاً به‌ مرور زمان متوجه کم شدن حجم موهایتان می شوید. اگر حس می‌کنید که اخیراً حجم موهای شما کاهش پیدا کرده بهتر است که برای درمان ریزش مو اقدام کنید. 

ایجاد خطوط پهن روی سر

هنگامی ‌که شما موهایتان را شانه می‌زنید یا آن‌ها را می بندید، متوجه ایجاد خطوطی روی سرتان خواهید شد. مادامی که این خطوط طبیعی و باریک باشند مشکلی نیست، اما زمانی ‌که حس‌ کردید این خطوط از حالت طبیعی عریض‌تر شده‌اند، قاعدتاً مشکلی وجود دارد و شما باید قبل ‌از شدیدتر شدن مشکل برای درمان ریزش مو اقدامات لازم را انجام دهید.

درمان ریزش مو 

بعد از صحبت در رابطه با دلایل و نشانه‌های ریزش مو، حال نوبت به این می‌رسد که برای شما بگوییم که درمان ریزش مو چیست. روش‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا ریزش موی خود را درمان کنید. در قدم اول شما باید به ‌دنبال دلیل ریزش مو باشید، در ادامه می‌توانید اقدامات تأثیرگذاری را برای درمان پیش ببرید.‌ بیایید با یکدیگر در ادامه بیشتر در رابطه با این موارد صحبت کنیم.

برای درمان ریزش مو، بیشتر مراقب موهایتان باشید 

یکی از روش‌های ساده و بدون هزینه درمان ریزش مو، مراقبت از موهاست. فاکتورهایی مثل استفاده از روبالشی ساتن و یا ابریشم مناسب، شانه زدن موها به‌ صورت مرتب و ترجیحاً با شانه‌ی چوبی، استفاده از حوله تمیز و شخصی برای خشک کردن موها، کم کردن میزان استفاده از ابزارهای حرارتی زیبایی، شانه نکردن موی خیس، استفاده از شامپوی مناسب و... جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی در درمان ریزش موی شما داشته باشند. سعی کنید که با توجه به این فاکتورها، جلوی ریزش موهای خود را بگیرید و موهای خود را به حالت طبیعی‌اش بازگردانید.

استفاده از روغن ترکیبی تقویت ریشه مو برای درمان ریزش مو

یکی از ساده‌ترین، آسان‌ترین، و تأثیرگذارترین روش‌های درمان ریزش مو، استفاده از روغن ترکیبی تقویت ریشه مو می‌باشد. این روغن می‌تواند پیاز موهای شما را تقویت کند و به درمان ریزش مو بپردازد. در کنار تمامی این موارد، استفاده از از روغن ترکیبی تقویت ریشه‌ی مو از سفید شدن زودرس موهای شما جلوگیری می‌کند و شوره‌های سر شما را نیز از بین می‌برد. به ‌طور کلی این روغن یک ماده کامل و تأثیرگذار است که می‌تواند به شما کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی ریزش موهای خود را بگیرید و موهای از دست ‌رفته خودتان را بازگردانید.



استفاده از روغن ترکیبی تقویت ریشه مو برای درمان ریزش مو

جمع‌بندی 

 

در این محتوا سعی شد برای شما به‌ طور کامل راجع‌ به دلایل و درمان ریزش مو صحبت شود. همان ‌طور که پیشتر برای شما گفتیم، استفاده از روغن ترکیبی تقویت ریشه مو، یکی از تاثیرگذار‌ترین این روش‌ها می‌باشد. با استفاده از این روغن شما امکان این را خواهید داشت که بدون نیاز به هیچ‌ گونه اقدام دیگری، جلوی ریزش موهایتان را بگیرید و موهای از دست ‌رفته خود را نیز جایگزین کنید. به این نکته توجه داشته باشید که این روغن، روغنی بسیار تاثیرگذار است. در واقع میتوان گفت بهترین راهکار برای درمان ریزش مو شدید، استفاده از همین روغن بندیتو است.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن