تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798388867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه روتین پوست خود را از تابستان به پاییز تغییر دهیم ؟


واضح آرشیو وب فارسی::



تابستان مترادف با روزهای ساحلی ، پوست آفتاب زده (امیدوارم بدون سوختگی) و موهایی به مراتب روشن تر از قبل است که در این میان از روتین پوست متشکل از محصولات مراقبتی سبک استفاده می شود. اما با رسیدن فصل پاییز و شروع کاهش دما ، زمان آن رسیده که محصولات مراقبت از پوست تابستانی خود را با گزینه های غنی تر تغییر دهید. ازین رو زمانی که پاییز فرا می رسد این تنها کمد لباس شما نیست که نیاز به به روز رسانی دارد ، بلکه روتین پوست شما هم نیاز به تغییر خواهد داشت. 

اما در پاییز چه اتفاقی برای پوست می افتد ؟ دکتر جردانا هرشتال متخصص پوست در این باره می گوید : پوست تغییرات آب و هوا را تشخیص داده و به آن واکنش نشان می دهد تا نیازهای خود را تنظیم کند. هوای خنک تر و خشک تر در فصل پاییز عموما به دلیل رطوبت کم منجر به خشک شدن پوست می گردد ، لذا باید از محصولات مراقبت از پوستی استفاده کنید که رطوبت پوستتان را حفظ کند و از سد چربی پوستتان مراقبت کند تا تحریکات پوستی کاهش یابد. متاسفانه خشکی پوست تنها محصول جانبی هوای سرد نبوده و پوسته پوسته شدن ، قرمزی ، تیرگی و جوش ها نیز اغلب در فصل پاییز بوجود می آیند. 

حال چگونه روتین پوست خود را از تابستان به پاییز تغییر دهیم ؟ به منظور انتقال روتین پوست خود از فصل تابستان به پاییز بدون ایجاد مشکلات پوستی نکات تخصصی زیر را رعایت نمایید‌ : 

پاک کننده های ملایم را انتخاب کنید : 

در تابستان نیاز است تا از پاک کننده های ژلی و یا لایه بردار استفاده کنیم تا تولید روغن در پوست را کاهش دهند و در عین حال گردش سلولی را تشویق کنند. اما یک رویکرد تابستانی پاکسازی پوست لزوما برای فصل پاییز بهترین گزینه نیست. در این باره دکتر آنجلا لمب متخصص پوست توضیح می دهد : به دلیل اینکه در فصل پاییز و زمستان پوست چربی کمتری تولید می کند ، لذا بهتر است از پاک کننده های بر پایه کرم یا حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. بدین جهت در صورتی که پاک کننده خود را تغییر ندهید و اگر پاک کننده شما حاوی اسید سالیسیلیک یا گلیکولیک باشد ، می تواند پوست را خشک کند. 



از سرم آبرسان کمک بگیرید : 

اگرچه استفاده از مرطوب کننده در کاهش خشک شدن پوست در پاییز موثر است ، اما استفاده از یک سرم حاوی مواد فعال که با قدرت بیشتری وارد پوست می شود ، می تواند پوست شما را دوچندان آبرسانی کند. بدین منظور دکتر لمب به استفاده از سرم ها قبل از مرطوب کننده در روتین پوست توصیه می کند تا رطوبت در پوست به دام بیفتد. سرم ها در اشکال مختلف برای بازسازی سلولی پوست ، مراقبت از پوست ، آبرسانی پوست و ... تولید شده اند که در این زمینه دکتر هرشتال اضافه می کند که سرم ها سطح بیشتری از آبرسانی به پوست را دارند و توانایی پوست را برای تولید پروتئین کلاژن و الاستین و اسید هیالورونیک افزایش می دهند تا پوست بهبود یابد. 

از مرطوب کننده سنگین تر استفاده کنید : 

در تابستان نیازی به مرطوب کننده های سنگین و غنی نبوده و می توان از انواع سبک آن استفاده کرد چرا که محصولات مراقبت از پوست سنگین تر رطوبت را در پوست نگه می دارد اما چون در تابستان هوا مرطوب است ، نیازی به مرطوب کننده سنگین نمی باشد و تنها در پوستهای بسیار کم آب و یا پوستهای چرب مستعد آکنه نیاز است. ازین رو در فصل پاییز نیاز به مرطوب کننده هایی با ترکیبات گلیسیرین ، سرامیدها و اسید هیالورونیک است تا سد چربی پوست بازگردانده شود و پوست در هوای سرد و خشک پاییز بخوبی آبرسانی گردد. دکتر لمب اضافه می کند : توجه داشته باشید قبل از اینکه آب فرصتی برای خروج از پوستتان پیدا کند ، مرطوب کننده را بر روی پوست صورت مرطوب خود بمالید. 

استفاده از رتینول 

رتینول استاندارد طلایی ضد پیری است ، اما از آنجا که می تواند باعث حساسیت به نور و ایجاد التهاب و قرمزی شود ، قانون کلی اینست که در طول تابستان از مصرف رتینول پرهیز کنید و یا مصرف آن را کاهش دهید. با آمدن فصل پاییز اوضاع فرق می کند و می توانید از ترکیبات مشتق شده ویتامین A برای لایه برداری و تغییر رنگ و از بین بردن لکه های قهوه ای ناشی از نور خورشید استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید. البته بهتر است قبل از هر اقدامی درباره مصرف رتینول و یا هر گونه تغییر در روتین پوست خود از تابستان به پاییز با متخصص زیبایی یا پزشک متخصص پوست در بهترین کلینیک زیبایی مشورت نمایید. 

دکتر ماریوالا متخصص پوست در نیویورک در این زمینه می گوید: پاییز و زمستان فصول خوبی برای مصرف رتینول است چرا که کمتر نگران حساسیت نور خورشید هستید و البته مصرف رتینول در شب بهتر است. 

نکته : بدین منظور می توانید برای مشاوره و انجام لایه برداری و پاکسازی پوست به بهترین کلینیک زیبایی در رشت مراجعه نمایید تا متخصص زیبایی با آموزشهایی که در این خصوص دیده بهترین روشها ، ماسکها و دستگاه ها را برای پوست شما بکار گیرد و حتی می توانید از میکرونیدلینگ برای از بین بردن لکه های تیره در اثر افتاب سوختگی کمک بگیرید که بهترین فصل برای انجام میکرونیدلینگ فصل پاییز می باشد. همچنین متخصصان توصیه می کنند که پاییز بهترین فصل برای شروع جلسات لیزر موهای زائد هم می باشد که نور خورشید شدید نبوده و تا زمانی که جلسات ماهیانه لیزر شما به اتمام برسد ، دوباره به فصل تابستان نزدیک می شویم. 

هرگز استفاده از کرم ضد آفتاب را حذف نکنید : 

حتی اگر بعدظهر را در کنار استخر یا ساحل دریا نمی گذرانید ، کرم ضد آفتاب باید بخشی از برنامه روتین پوست روزانه شما باشد به دلیل اینکه آسیب نور خورشید می تواند در هر روز ، هر زمان و هر مکانی رخ دهد. در این رابطه دکتر هرشتال توضیح می دهد که در هوای ابری پاییز اشعه فرابنفش نور خورشید به داخل پوست نفوذ کرده و علاوه بر تسریع پیری زودرس پوست ، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1488]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن