تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798700410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت حک لیزر در بسته بندی محصولات


واضح آرشیو وب فارسی::

اهمیت حک لیزر در بسته بندی محصول در بازاریابی

در صورتی که بخواهیم به صورت کلی به موضوع بسته بندی نگاه کنیم میتوانیم به این نکته پی ببریم که بسته بندی محصول ( انواع بسته بندی ) از تولید تا زمانی که قرار است به دست مشتری برسد جدای از حفاظت از کالا وظیفه معرفی محصول به خریدار را نیز بر عهده دارد .

شاید بتوان اینگونه بیان کرد که 80 درصد از تولید کنندگان هنوز به اهمیت بسته بندی محصول پی نبرده اند و هنوز بر این باور اعتقاد دارند که خود محصول از بسته بندی محصول بیشتر حائز اهمیت میباشد و همین اعتقاد باعث میشود که بیشتر سرمایه گذاری آنها روی خود محصول باشد و کمترین هزینه و خلاقیت را روی ظاهر بسته بندی محصول در نظر داشته باشند .

این در حالی است که مشتری و خریدار زمانی که قصد خرید محصولی را داشته باشد اول از همه با بسته بندی جذاب آن محصول رو به رو میشود و این موضوع است که توانایی قانع کردن مشتری جهت خرید آن محصول را دارد .

پس بسته بندی نقش پر رنگی در فروش یک محصول خواهد داشت که در بسیاری مواقع تعیین کننده موفقیت و یا شکست خوردن آن محصول در بازار رقابت خواهد داشت .

اهمیت نوآوری بسته بندی محصول در فروش :

اول از هرچیز برای فهمیدن مفهوم بسته بندی باید به اهمیت آن پی ببریم .
پیشرفت روز افزون تکنولوژی باعث قابل نفوذ شدن مرزها  شده است و شما در صورت نیاز میتوانید هر محصولی را از دورترین نقطه جهان در دسترس خود قرار دهید و همین پیشرفت روز افزون یکی از علل افزایش جنگ و پیکار بین انسان ها شده است .
البته این موضوع باعث شده مشتریان گزینه های زیادی پیش روی خود داشته باشند، اما از طرفی دیگر برای تولیدکنندگان و شرکت های سرمایه گذار سود مالی را کم و محدود کرده است .و در این مرحله است که میتوان اهمیت بسته بندی محصول را ملموس تر احساس کرد .

بدون شک هر تولید کننده تلاش بر این دارد که محصول با کیفیت و عالی را روانه بازار کند، اما باید علتی برای پیشرفت و دیده شدن یک شرکت نسبت به شرکت دیگر وجود داشته باشد .

بسته بندی محصول یکی از همین علت های برتری میتواند باشد البته در صورتی که خلاقانه و جذاب باشد .

زمانی که میخواهیم نوع بسته بندی را مشخص کنیم بهتر است به این موضوع دقت داشته باشیم که این محصول قرار است در یک فروشگاه زنجیره ای به که تمامی محصولات مشابه موجود هستند در قفسه های کنار هم به فروش برسد یا برای مثال به صورت آنلاین به فروش برسد .

بدون شک محصولی که قرار است به صورت آنلاین به فروش برسد چون که همراه با پیک ارسال میشود باید بسته بندی محکمی داشته باشد تا سالم به دست مشتری برسد اما اگر محصول قرار است در کنار دیگر محصولات مشابه به فروش برسد بدون شک باید بسته بندی منحصر به فردی داشته باشد تا بتواند نظر شمارا به عنوان مشتری جذب نماید .

عوامل موثر در بسته بندی محصول :

ظاهر جذاب:

همانطور که میدانید اکثریت یک جامعه محصول مورد نیاز خودشان را بر اساس کیفیت آن محصول انتخاب میکنند اما در اولین مرحله برای جذب شدن به سمت یک محصول بسته بندی نوآوارانه آن محصول میباشد .
اگر شما به عنوان تولید کننده برای نوع بسته بندی محصول خودتان ایده خلاقانه ای داشته باشید ، با یک بسته بندی لوکس میتوانید مشتری را به سمت خودتان سوق دهید .

زمانی که بین تولید کنندگان یک بازار رقابتی به وجود آمده باشد تمامی آنها تلاش بر این میکنند که تولیدات خودشان را با یک طرح جذاب و یک بسته بندی شکیل در معرض نمایش قرار دهند . در این مرحله است که شما موظف هستید علاوه بر یک ظاهر شکیل و جذاب مواردی مانند سلیقه مشتری و کیفیت بسته بندی را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید مشتری را تحت تاثیر خلاقیت خودتان قرار دهید .
ایده های نوآورنه مانند طراحی های خاص و یا حتی استفاده از رنگ های متفاوت دست به دست هم میدهند تا محصول شما با بهترین بسته بندی در معرض دید عموم قرار بگیرد .

چاپ اطلاعات متغیر روی محصول :


حک لیزر

 

درست است که خلاقیت در بسته بندی کمک بسیاری به فروش محصول خواهد کرد اما به یک موضوع دیگر نیز باید به عنوان تولید کننده دقت داشته باشید و آن چاپ اطلاعات متغیر روی محصولت میباشد .

منظور از اطلاعات متغیر تمامی اطلاعاتی است که مشتری هنگام خرید به آنها دقت میکند .
اطلاعاتی مانند تاریخ تولید ، تاریخ انقضا ، قیمت محصول و ....

اما این اطلاعات مانند تاریخ تولید و انقضا به صورت روزانه تغییر خواهند کرد به خصوص در زمینه محصولات خوراکی و به همین دلیل است که شما نخواهید توانست همه اطلاعات را هنگام طراحی بسته بندی چاپ نمایید .

پس باید به دستگاهی روی بیاورید که در این مرحله به کمک شما برسد و این مشکل را برای شما حل نماید .

در این مرحله شما میتوانید از دستگاهی به نام جت پرینتر استفاده نمایید.

وظیفه کلی جت پرینتر ها چه جت پرینتر دستی و چه جت پرینتر اتوماتیک چاپ این مدل اطلاعات روی محصولات میباشد که هم به صورت جوهری و هم به صورت لیزری در بازار موجود میباشد.

جت پرینتر لیزری با کمک حک لیزر عملیات چاپ را روی محصول انجام میدهد به صورتی که این اطلاعات از روی محصول شما پاک نخواهد شد.


حک لیزر

توصیه های خلاقانه : 

از این نکته نباید غافل شد که اولین نگاه مشتری بسته بندی محصول میباشد و این موضوع است که توجه را به خود جلب میکند میخواهیم در ادامه متن به چند توصیه جهت خلاقانه تر شدن بسته بندی نگاهی بیاندازیم .

از سادگی نترسید

در بسیاری مواقع ساده بودن بسیار مهم خواهد بود و این مورد در بسته بندی نیز صادق است ، گهگاهی سادگی یک قدم برای افزایش فروش خواهد بود .

ویژگی کاربران هدف را در نظر بگیرید

سعی داشته باشید که واکنش خریداران را مورد نظر قرار دهید . اما این جمله به چه معناست ؟

به عنوان مثال بسته بندی شیک و لوکس یک محصول ، مثلا یک پیراهن را در نظر داشته باشید، مشتری هزینه بالایی را بابت پیراهن لوکس شما پرداخت میکند پس شما با یک بسته بندی شیک میتوانید توقع مشتری از محصول را نیز بالا ببرید چرا که مشتری اول بسته بندی محصول را باز میکند و بعد از آن میتواند شاهد محصول که همان پیراهن است باشد . این عمل ساده باعث شیکتر به نظر رسیدن محصول خواهد شد و علاوه بر این باعث میشود مشتری راحت تر هزینه بیشتری را پرداخت نماید . علاوه بر آن این حس به مشتری تلقین خواهد شد که از یک محصول لوکس و شیک استفاده مینماید .

طراحی های مکمل 

سعی بر این داشته باشید که بسته بندی شما به صورتی باشد که مشتری برای دیدن محصول داخل آن نیازی به باز کردن بسته بندی نداشته باشد ، به عبارتی طراحی شما جوری باشد که نشان دهننده محصول موجود داخل آن باشد .

سبک سازی کنید :

دلیلی بر این وجود ندارد که حتما از تصاویر واضح استفاده نمایید گاهی استفاده از یک الگوی گرافیکی خاص بد نیست .شما میتوانید با استفاده از یک طرح گرافیکی خاص آن را به امضای خود تبدیل نمایید .

در ابتدای این مقاله سعی بر این داشتیم که برای شما توضیح دهیم که بسته بندی در فروش محصول چه نقشی خواهد داشت

اما در ادامه قصد داریم توضیح دهیم که مزایای بسته بندی چیست

مزایای بسته محصولات :

اولین و مهمترین نقشی که بسته بندی یک محصول خواهد داشت حفاظت از کالای موجود از زمان تولید شدن تا رسیدن به دست مصرف کننده خواهد بود چرا که محصولات همیشه در معرض آسیب هستند هم شیمایی و هم فیزیکی ، و این آسیب ها گاهی باعث اثرات جبران ناپذیری خواهند شد این آثار میتواند فاسد شدن محصولات غذایی و یا عوض شدن ظاهر محصول و .... باشد .

علاوه بر موارد گفته شده محافظت مناسب از محصول در طولانی مدت صرفه جویی شما را نشان میدهد چرا که شما بابت محصولاتی که به علت آسیب دیدن مرجوع شده اند و شما موظف هستید کالای جایگزین ارسال کنید هزینه ای پرداخت نخواهید کرد .

پس به این موضوع دقت داشته باشید که اگر ابتدای کار شما هزینه بیشتری را بابت بسته بندی پرداخت مینمایید به زودی سرمایه شما بازخواهد گشت .

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1040]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن