تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808237914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیرینی جات چه تاثیری بر سلامت دندان ها می گذارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::


شیرینی جات چه تاثیری بر سلامت دندان ها می گذارد؟
همانطور که می دانید اکثر مردم علاقه بسیار زیادی به خوردن شیرینی جات مختلف اعم از شکلات، کاکائو، کیک و ... دارند، از این رو احتمال خراب شدن و پوسیدگی دندان هایشان بیشتر می شود. برای داشتن دندان های زیبا و عاری از پوسیدگی، باید سعی کنید مصرف شیرینی جات خود را محدود کنید، زیرا این شیرینی جات به دندان ها می چسبند و باکتری ها در آن قسمت تجمع می یابند. اکثر کودکان علاقه بسیار زیادی به این نوع خوراکی ها دارند که باید والدین این رفتارشان را کنترل کنند تا آسیب جدی به دندان هایشان وارد نشود. برای جلوگیری از تشدید شدن مشکل دندان، باید از بهترین دندانپزشک در تهران که تخصص و مهارت زیادی در این حوزه دارد، کمک بگیرید. اگر شما نیز می خواهید دندانپزشک مورد نظر خود را در این زمینه بیابید، می توانید به سایت های تاپتنا، جراحا، پزشک24، نوبت دات آی آر و... مراجعه کنید.

ارتباط پوسیدگی دندان و خوردن شیرینی جات

بیشتر شدن سرعت پوسیدگی دندان به طور مستقیم با افزایش مصرف شیرینی جات مرتبط است. همان گونه که ذکر شد مصرف بیش از حد قند نه بر سلامت بدن (افزایش قند خون، دیابت و ...) موثر است، بلکه بر سلامت دهان و دندان نیز تاثیر می گذارد. به طور معمول، دهان حاوی تعدادی باکتری غیرفعال است. اگرچه این باکتری ها بی ضرر اند، اما می توانند فعال گردند و سلامت دهان و دندان را به خطر بیندازند. زمانی که غذاهای حاوی قند مصرف می کنید، این باکتری ها قند موجود در غذا را هضم کرده و به اسید تبدیل می کنند.

هنگامی که محیط دهان اسیدی می شود، خطر ایجاد حفره افزایش می یابد. در صورتی که پس از خوردن غذاهای شیرین دندان های خود را مسواک بزنید، محیط اسیدی خنثی شده و خطر پوسیده شدن دندان از بین می رود. ولی در غیر این صورت، بافت های سخت مینای دندان تحت تاثیر اسید ضعیف نرم شده و با اسید حل می گردد. اتفاقی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. بنابراین پوسیدگی از مینای دندان آغاز می گردد و در ادامه به سایر قسمت های دندان پخش می شود.

پوسیدگی مینای دندان موجب به وجود آمدن سوراخ در دندان می گردد. این منافذ بهترین مسیر عبور را برای باکتری ها فراهم می کنند. باکتری ها از طریق سوراخ های کوچکی که روی دندان ایجاد می شود به عاج دسترسی می یابند. در صورتی که در این بخش از پوسیدگی به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مراجعه کنید، پرسنل با ترمیم کردن مینا و عاج دندان از بیشتر شدن پوسیدگی ممانعت می کنند. در غیر این صورت، پوسیدگی بیشتر می شود و بر بافت های نرم و حساس دندان تاثیر می گذارد. عروق، اعصاب و ریشه دندان در بخش زنده دندان یعنی پالپ یافت می شود. هنگامی که پالپ توسط باکتری مورد تهاجم قرار می گیرد، به این معنی است که پوسیدگی عمیق می باشد و نمی توان آن را با یک ترمیم ساده درمان یا متوقف کرد. در این مرحله یک بهترین جراح دندانپزشک در ایران می تواند دندان را بدون کانال ریشه با کمک پست ها و پین ها ترمیم نماید. ولی همیشه خطر از دست دادن دندان وجود دارد.
ارتباط پوسیدگی دندان و خوردن شیرینی جات

راهکارهای ساده برای محافظت از دندان ها

شما باید از دندان های خود بسیار محافظت کنید تا از بروز مشکلات متعدد جلوگیری شود. در ادامه برخی از این توصیه های مهم مربوط به شیرینی جات و سلامت دندان ها را برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • اگر شیرینی خورده اید، حتما دندان هایتان را خوب مسواک بزنید. اگر مسواک در دسترس تان ندارید، می توانید از محلول های دهان شویه یا محلول های نمک و آب جهت شستن موقت دندان ها استفاده کنید.
  • بهتر است بعد از غذای اصلی شیرینی بخورید.
  • شکلات تلخ حاوی قند کمتری است و باعث چاقی یا دیابت نمی شود. اگر شکلات دوست دارید می توانید از شکلات تلخ استفاده کنید.
  • هنگام مصرف نوشابه یا نوشیدنی های حاوی قند، بهتر است از طریق نی مصرف شود تا تماس آنها با دندان کاهش یابد.
  • بعد از خوردن شیرینی حتما یک لیوان آب بنوشید.
  • اگر هنگام خوردن شیرینی دچار دندان درد و حساسیت شدید حتما با دندانپزشک مشورت کنید.

روش های درمان دندان درد در اثر خوردن شیرینی جات

پس از این که شما شیرینی جات مصرف می کنید، دندان های شما درد بسیار زیادی را متحمل می شوند که در این صورت شما اذیت می شوید. برای درمان دندان درد پس از مصر شیرینی جات، می توانید از برخی روش ها کمک بگیرید که در ادامه ذکر می شوند :

  • استفاده از خمیردندان های ضدحساسیت که این نوع خمیردندان ها به علت داشتن مواد فعال فلوراید استنوید، از حساسیت بیشتر دندان های شما جلوگیری می کنند.
  • استفاده از روش های کامپوزیت نیز تاثیر بسزایی در جلوگیری از پوسیدگی و آسیب دیدگی دندان ها می شود زیرا مواد کامپوزیت تمام منافذ دندان را پر می کند و شیرینی جات نمی توانند در این منافذ نفوذ کنند.
  • در برخی مواقع دندانپزشک متخصص پر کردن دندان را به افراد پیشنهاد می دهد.
  • مصرف برخی مسکن ها به صورت لحظه ای می توانند درد ناشی از دندان را بکاهند.


روش های درمان دندان درد در اثر خوردن شیرینی جات

کلام آخر

در حقیقت افراد بسیاری هستند که پس از خوردن انواع شیرینی جات، دندان هایشان آسیب می بیند زیرا مواد قندی موجود در شکلات و سایر شیرینی جات، در حفره های دندان تجمع می یابند و در نهایت درد بسیار زیادی را متحمل می شوند. بهتر است افراد برای جلوگیری از دندان درد، پس از خوردن این دسته از خوراکی ها، سریعا مسواک بزنند تا مواد قندی در درز و شیارهای دندان تجمع نیابند. ما نیز سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در این حوزه در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت تاپتنا یا toptena.ir در میان بگذارید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 528]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن