تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808201636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نحوه استفاده از چسب سیلیکون و کاربردهای آن


واضح آرشیو وب فارسی::

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن انواع چسب‌ها، امروزه فعالیت‌های ساختمانی نظیر درزگیری یا چسباندن اجسام به هم بسیار ساده و با کیفیت بالاتری انجام ‌می‌شود. یکی از پرکاربردترین چسب‌ها در مصارف خانگی نظیر درزگیری در و پنجره یا عایق کاری، چسب سیلیکون است. این چسب خود انواع مختلفی دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های متفاوتی بوده و قیمت مختلفی نیز دارند. برای اطلاع از قیمت چسب سیلیکون ‌می‌توانید به سایت رایمند تجارت مراجعه کرده و به راحتی انواع چسب‌های سیلیکونی با قیمت، کاربرد، ابعاد و حجم مختلف را بررسی و خریداری کنید.



کاربرد این چسب به قدری زیاد است که در بسیاری از فعالیت‌ها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. بسته به این که رنگ، متریال و ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی چسب به چه صورت باشد، آن را برای ساخت آکواریوم، صنعت ماشین سازی، عایق بندی در و پنجره و سینک، درزگیری، اتصال کاشی در محیط‌های مرطوب نظیر وان، حمام و روشویی و... ‌می‌توان استفاده کرد. پیش از آن که به نحوه استفاده از این چسب بپردازیم، ابتدا انواع و کاربردهایش را برایتان بیان ‌می‌کنیم.

چسب سیلیکون چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چسب سیلیکون یکی از انواع چسب‌های پلیمری بوده که دارای خواص شیمیایی و فیزیکی منحصربه‌فردی است. این چسب قابلیت تحمل دمایی از -70 درجه تا بالای 200 درجه سانتی‌گراد را دارد. ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی چسب فوق مانند قدرت چسبندگی، انعطاف‌پذیری و استحکام در این بازه دمایی بدون تغییر باقی ‌می‌ماند و به همین منظور طول عمر و دوام بالایی دارد.



از دیگر ویژگی‌های چسب فوق مقاومت در مقابل نفوذ آب و رطوبت و تغییرات آب و هوایی است، به طوری که حضور این موارد از چسبندگی نمی‌کاهد. با توجه به همین خصوصیات،  کاربردهای مختلفی از چسب فوق را شاهدیم. ازجمله این کاربردها ‌می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

صنعت هوافضا و هواپیما

صنعت کابینت سازی

کارهای چوبی و دکوری

ساخت آکواریوم

درزگیری در و پنجره

چسباندن و اتصال در محیط‌های مرطوب نظیر حمام، دست شویی، روشویی و...

درزگیری سینک‌های ظرف شویی

استفاده در صنایع مختلف به منظور مقاوم حرارتی

نصب شیشه خودرو 

نحوه استفاده از چسب سیلیکون

پس از بررسی این چسب و کاربردهای آن، به نحوه استفاده ‌می‌رسیم. به طورکلی چسب سیلیکون به دو نوع خنثی و اسیدی در بازار موجودند. چسب سیلیکون خنثی یک چسب تک جزئی بود که در کارخانه اجزاء آن با هم‌‌ ترکیب شده و به شکل آماده به دست مشتری ‌می‌رسند؛ اما چسب سیلیکون اسیدی که به چسب سیلیکون دو جزئی نیز شهرت دارد، دارای دو جزء مجزا بوده که این دو قسمت پیش از کار باید به نسبت مشخصی با هم‌‌ ترکیب شوند.

بسته به این که چسب مورد نظر شما از نوع تک جزئی یا دو جزئی باشد مراحل و نحوه استفاده از آن متفاوت است؛ اما یکسری پیش زمینه و آماده‌سازی‌های محیطی وجود دارد که برای هر دو نوع چسب باید انجام شود. در ادامه این مراحل را با هم بررسی ‌می‌کنیم.

مرحله نخست آماده سازی سطح

آماده سازی سطح برای استفاده از هر نوع چسبی لازم و ضروری است. فرقی نمی‌کند که شما از چسب سیلیکون استفاده ‌می‌کنید یا چسب چوب و دیگر انواع چسب‌ها، پیش از کار حتماً باید سطح مورد نظر خود را از هرگونه آلودگی، گرد و غبار، چربی، رطوبت و موارد این چنینی پاک کنید. برای این کار ‌می‌توانید از حلال‌ها و تمیزکننده‌ها استفاده کرده و یا با آب و شوینده‌های شیمیایی سطح را بشویید.

در صورتی که سطح شما دارای پستی بلندی و زبری است، توصیه ‌می‌کنیم که آن را با کاردک یا چاقو و سمباده هموار کنید.

مرحله دوم آماده سازی چسب

  در این مرحله چسب مورد نظر خود را آماده ‌می‌کنید. در صورتی که چسب شما از نوع تک جزئی باشد در این مرحله کار خاصی ندارید، تنها نیاز است در چسب را باز کنید؛ اما اگر چسب شما از نوع اسیدی یا همان دو جزئی باشد ابتدا باید دو جزء آن را متناسب با نوع کار و با درصدی مشخص، در ظرف دیگر ترکیب کنید. دقت کنید که پس از ترکیب کردن دو جزء بلافاصله مخلوط را مورد استفاده قرار دهید، چرا که با سرعت خشک شده و قدرت چسبندگی خود را از دست ‌می‌دهد.

چسب‌های خنثی برای خشک شدن به رطوبت و دمای حدود 5 تا 40 درجه سانتی‌گراد نیاز دارند. چسب‌های دو جزئی اما سرعت خشک شدن بالایی دارند و در دماهای مختلف نیز با سرعتی ثابت خشک ‌می‌شوند.

مرحله سوم استفاده از چسب بر روی سطح

در این مرحله چسب را بر روی سطح موردنظر ‌می‌مالید و زمان ‌می‌دهید تا خشک شود. در صورتی که چسب بیش از اندازه موردنظر بود پیش قبل از آن که به طور کامل خشک شود آن را با کاردک یا چاقو صاف کنید تا سطح هموار با سطح موردنظر شما را پیدا کند. دقت کنید که چسب‌های سیلیکونی قابلیت رنگ آمیزی ندارند، به همین منظور رعایت ظرافت در کار بسیار مهم است.



تقسیم بندی چسب سیلیکون برحسب رنگ

از آن جایی که چسب‌های سیلیکونی قابلیت رنگ آمیزی ندارند، کارخانه‌های تولیدی آن را در رنگ‌های مختلف تولید ‌می‌کنند که هر رنگ کاربرد خاص خود را دارد، به طوری که شاهد انواع چسب سیلیکونی بی رنگ، قرمز، سفید و مشکی هستیم.

از چسب سیلیکونی بی رنگ برای درزگیری‌های مختلف نظیر درزگیری آکواریوم، پنجره و... استفاده ‌می‌شود. از آن جایی که چسب فوق رنگی ندارد از لحاظ ظاهری به رنگ اطراف دیده ‌می‌شود.

یکی از انواع چسب‌های سیلیکونی چسب قرمز است که با نام چسب واشر نیز شناخته ‌می‌شود. ویژگی این چسب مقاومت بالا در مقابل حرارت بوده و همچنین در مقابل مواد شیمیایی واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. معمولاً چسب سیلیکون قرمز رنگ را در فعالیت‌های صنعتی و کارخانه‌ای مورد استفاده قرار ‌می‌دهند.

نمونه سفید از چسب سیلیکون بیشتر برای سطوح سفید رنگ مانند حمام، دست شویی، اتصال کاشی‌ها و درزگیری‌های آن مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند.

چسب سیلیکونی مشکی رنگ نیز در صنعت خودروسازی برای اتصال شیشه و یا حتی قسمت‌های مختلف خودرو مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

از کجا چسب سیلیکون بخرم؟

چسب سیلیکون یکی از پرکاربردترین انواع چسب‌ها بوده که به دلیل ویژگی‌های خاصی نظیر مقاومت در مقابل رطوبت، تغییرات آب و هوایی و انعطاف پذیری بالا کاربرد زیادی دارد. از این چسب برای اتصال در و پنجره، درزگیری محیط‌های مرطوب، صنعت خودروسازی، صنعت هواپیما و ... استفاده می‌کنند.

در صورتی که قصد خرید چسب سیلیکون و اطلاع از قیمت آن را دارید، ‌می‌توانید از طریق سایت رایمند تجارت برای خرید و مشاهده قیمت چسب سیلیکون اقدام کنید. در این سایت رنج وسیعی از چسب‌های سیلیکونی از برندهای مختلف و در ابعاد و مدل‌های متفاوت وجود دارد که هر فرد متناسب با نیاز خود ‌می‌تواند کالای مورد نظر را انتخاب و خریداری کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن