تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796628904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانستنی های خرید و فروش املاک | آخرین اخبار ایران و جهان - رسانه انقلابی و جهادی


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: دانستنی های خرید و فروش املاک
خرید و فروش املاک  یکی از معامله های بسیار حساس می باشد که داشتن اطلاعات و البته اطلاع از نکات اصلی این زمینه می تواند به راحتی از به وجود آمدن هر گونه مشکلی جلوگیری کند. پیشنهاد میشود تا برای خرید و فروش املاک با مسئولینی کاردان و با تجربه در این زمینه در ارتباط باشید. 
آشنایی با خرید و فروش املاک در حال حاضر  بازار خرید و فروش املاک بدون نوسان نیست . به دلیل وجود نوسانات شدید در اقتصاد جامعه شاهد تغییرات قابل توجهی در قیمت و هزینه های درخواستی برای خرید و فروش املاک هستیم. البته  میزان هزینه های درخواستی به موارد بسیاری نیز مربوط می شود. از جمله مهمترین آنها می توان به "محل قرار گیری ملک" و البته "نوع ملک" اشاره کرد.  در این بخش از مقاله سعی داریم به طور کلی الزامات خاص و البته مراحل ویژه ای که در خرید و فروش املاک دنبال می شود را مورد بررسی قرار داده و در این راستا اطلاعات ارزشمندی را برای شما مطرح کنیم.  با ما در ادامه  مطلب همراه باشید...   خرید و فروش املاک از جمله حساس ترین نوع  معامله ها است . فروشنده ملک همواره گمان می کند ملک خود را به قیمت پایین تری فروخته و خریدار بر این باور است که با هزینه ی بیشتری خرید کرده است. برای محاسبه ی قیمت منزل البته نکات و فوت و فن های بسیاری موجود است. شما می توانید به راحتی اطلاعات بسیاری در این راستا را قبل از به فروش گذاشتن ملک خود به دست آورید. همچنین زمین های همجوار ملک شما نیز می توانند گزینه ی خوبی برای دسترسی به قیمت معقول  در خرید و فروش املاک باشند. زیرا هزینه های درخواستی برای همه ی ملک ها، معمولا در اولین مرحله به موقعیت آنها بستگی دارد. که البته امکانات دیگر موجود در آنها نیز می تواند به عنوان یک امتیاز مثبت تلقی شود.

  راهنمای خرید و فروش ملک مراحل  خرید و فروش املاک برای خرید و فروش املاک مراحل مختلفی طی می شود. از جمله : مرحله‌ی اول: توافق بین دو طرف معامله مرحله‌ی دوم: دریافت کد رهگیری مرحله‌ی سوم: مراجعه فروشنده به دفاتر اسناد رسمی مرحله‌‌ی چهارم: انتقال سند  

مراحل خرید و فروش املاک چیست   مدارک لازم جهت خرید و فروش ملک در طی ثبت و انتقال سند در خرید و فروش املاک  نیاز به مدارک کلی از جمله  موراد زیر می باشد: اصل و تصویر سند مالکیت اصل و تصویر بنچاق تصویر شناسنامه و کارت ملی فروشنده و خریدار اصل و تصویر وکالت‌نامه   اطلاعات کاملتر در این زمینه توسط کارشناس خرید و فروش املاک در اختیار شما قرار داده می شود. سعی کنید در خرید و فروش املاک همواره  اطلاعات کامل و مستند در مورد فسخ قرارداد (یا انصراف از قرارداد) را به دست آورید. در این صورت به راحتی می توانید در صورت به وجود آمدن هر گونه بحران مدیریت لازم را داشته باشید. اگر چه همه ی افراد توانایی و زمان کافی را ندارد که بتواند به همه ی اطلاعات حقوقی در زمینه خرید و فروش املاک دسترسی داشته باشند، ولیکن دانستن برخی از نکات اصلی می تواند از به وجود آمدن هرگونه بحران در این زمینه جلوگیری کند.     الزامات در خرید و فروش املاک توجه کنید که در سال های اخیر شاهد برخی از تغییرات در واژه های به کار رفته  خرید و فروش املاک هستیم . از جمله استفاده از کلمه ی مبالغه نامه که به طور اختصاصی به ملک هایی با قولنامه مربوط می شود . دلیل این امر آن است که قولنامه از نظر قانونی هیچ گونه اعتباری ندارد! و اگر طرفین حاضر در خرید و فروش زمینی با قولنامه به مشکل برخوردند، در این صورت دادگاه پاسخگو نخواهد بود. به همین دلیل استفاده از مبالغه نامه به عنوان یک سند قانونی می تواند در این زمینه کارساز باشد. موارد موجود در قولنامه ملک اطلاعات کاملی از جمله موارد زیر، در مبالغه نامه ثبت می گردد و تشخیص دهنده ی اطلاعات کامل در مورد زمان  خرید و فروش می باشد: مشخصات فروشنده مشخصات خریدار موضوع مورد معامله مبلغ مورد معامله زمان مورد معامله وجود موارد یاد شده در مبالغه نامه امری ضروری است . زیرا در غیر این صورت سند یاد شده ارزش قانونی نخواهد داشت و در صورت به وجود آمدن هرگونه بحران ممکن است با مشکلات بسیاری همراه باشیم. مطالب بیشتری نیز توسط مسئولین خرید وفروش املاک در حوزه معاملات ملکی مطرح می شود که می تواند شفافیت بیشتری را در قرار داد انجام شده ایجاد کند.

  نکات مهم در مورد خرید و فروش ملک نکات مهم در مورد خرید و فروش املاک در بسیاری از مواقع ممکن از خریدار یا فروشنده بنا به دلایل مختلف از خرید وفروش املاک منصرف شوند. در این صورت انصراف به همین سادگی صورت نمی گیرد. زیرا باید اصول و نکات خاصی  برای این کار در نظر گرفته شود. قوانین خاصی بر این مبنا موجود است، که اگر هر یک از طرفین بنا به دلایلی از معامله انصراف دهند، باید هزینه ای را به دلیل لغو قرارداد به طرف دیگر بپردازد. البته در نظر داشته باشید در جامعه ی فعلی با قوانین موجود ممکن است حق با شما باشد. ولی  بهرحال بازهم  ممکن است به ناحق مجبور شوید زیان های بسیاری را بپردازید. به همین دلیل در خرید و فروش املاک، فقط به قوانین موجود بسنده نکنید.   مبلغ قرارداد ملکی سعی کنید قبل از عدم دریافت کامل هزینه از خریدار ، ملک خود را واگذار نکنید. در این مورد برخی از افراد مبلغی را به عنوان قبل خرید ارائه می دهند و برای مابقی چک و یا سندی تاریخ داری را مشخص می کنند. حتی سعی کنید به این گونه افراد نیز اعتماد کامل نکنید! اگر می خواهید سرتان کلاه نرود و یا اینکه زیان های بعدی را متحمل نشوید، تا زمانی که به طور کامل هزینه را دریافت نکرده اید ملک خود را به کسی واگذار نکنید. بند های قولنامه ملکی اطلاعات  قولنلمه ملک را نیز به طور کامل با خریدار مطرح  و توافق کنید. تا بعدا اظهار نکند که "نمیدانستم" و به همین دلیل می خواهم معامله را لغو کنم. در نظر داشته باشید زیان هایی که در این نوع خرید و فروش های نادرست ممکن است به وجود آید، در برخی از مواقع تاثیرات و زیان های روانی بسیاری نیز برای شما خواهد داشت.   مشاوره خرید و فروش ملک برای اطمینان بیشتر در کار نیز با مسئولین با تجربه و کارآمد در این زمینه در ارتباط باشید. تا در صورت بروز هرگونه بحران بتوانید حق خود را بگیرید. به دلیل وجود این گونه مشکلات و البته هزینه های کلان است که، همیشه در خرید و فروش زمین های مختلف باید با افراد کاردان در این زمینه در ارتباط باشیم . متاسفانه امروزه هر فرد نوعی، در معامله ملک، تنها به دنبال سود و منفعت خود می باشد. هرچه بیشتر در زمینه معاملات ملکی تحقیق ، ارزیابی ، مطالعه و مشاوره داشته باشیم، می توانیم اطلاعات بیشتری را کسب کرده و مانعی برای کلاهبرداری افراد سودجو باشیم. 



شنبه, 24 اسفند 1398 ساعت 11:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن