تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818020666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین اردوگاه پناهندگان کجاست؟+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بزرگترین اردوگاه پناهندگان کجاست؟+عکس
در طول پنج سال گذشته، سودان جنوبی با جنگ داخلی روبرو شده است؛ چرا که رییس جمهوری آن کشور معاون‌اش را متهم به آغاز کودتا کرده بود و از آن به بعد حدود ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۳.۵ میلیون نفر پناهنده شدند.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- جنگ داخلی در سودان جنوبی حدود یک چهارم از یک میلیون جمعیت آن کشور که اواره شده‌اند را به اردوگاه پناهجویان اوگاندا رسانده است؛ اردوگاهی که بزرگترین کمپ پناهندگان محسوب می شود و وسعت آن به اندازه یک شهر است.


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرنگار روزنامه بریتانیایی «گاردین» به میان اعضای این اردوگاه رفت و نظرات و روایت آنان از روزگارشان را در قالب گزارشی منتشر کرده است.


روزنامه «گاردین» می نویسد: «مردم زیادی در جریان جنگ داخلی سودان کشته شده اند؛ آن‎هایی که زنده مانده‌اند مجبور به فرار از خانه و کاشانه‌شان شده‌اند. به همین دلیل اینجا در «بیدی بیدی» در شمال غربی اوگاندا مجبور به زندگی شده‌اند.


در طول پنج سال گذشته، سودان جنوبی با جنگ داخلی روبرو شده است؛ چرا که رییس جمهوری آن کشور معاون‌اش را متهم به آغاز کودتا کرده بود و از آن به بعد حدود ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۳.۵ میلیون نفر پناهنده شدند.  تقریبا نیمی از آنان به کشورهای همسایه رفته‎اند. بسیاری از آنان به اردوگاه پناهندگان در شمال اوگاندا آمده اند. 


«بیدی بیدی» بزرگترین خانه برای پناهندگان در جهان است. دولت اوگاندا تاکنون به طور رایگان به پناهندگان کمک کرده است. برخی از سازمان های غیردولتی نیز داوطلبانه کمک رسانی می کنند. برای رسیدن به اردوگاه بسیاری از کودکان مجبور شدند چندین مایل از طریق جنگل با والدین خوش‌شانس‌شان عبور کنند. برخی از آنان در مسیر، جان خود را از دست دادند. عبور سخت بود از رودخانه و دریاچه‌ها و البته مساحت اردوگاه «بیدی بیدی» به اندازه شهر «بیرمنگام» بریتانیا است و بیش از ۱۰۰ مایل مربع را پوشش می دهد.


این روزنامه در ادامه می نویسد: «غذای عمده در اردوگاه، ذرت بخته شده و لوبیاست. «جولیوس وانی» یکی از پناهجویانی که با دو فرزند و همسرش در اردوگاه است می گوید چیز زیادی ندارند اما عاشق زندگی و فرهنگ‌شان هستند».


«گاردین» در ادامه می نویسد: در «بیدی بیدی» دختران در مدرسه هستند و تحصیل می کنند. اما زمانی که تحصیل‌شان تمام می شود جامعه از آنان انتظار دارد که ازدواج کرده و فرزندانی را به دنیا آورند و تمام زندگی‌شان را وقف خانواده کنند. 


«کریستین اونزیا» که به عنوان روزنامه نگار در سودان جنوبی در زمان جنگ فعالیت کرده می گوید عرف سخت‌گیرانه‌ای در آن منطقه وجود دارد. او می گوید روابط جنسی، قاعدگی و تجاوز مباحثی هستند که در آنجا تابو قلمداد می شوند. در اینجا عفت و فرمانبرداری یک زن از اصول اساسی محسوب می شود. او می گوید زنی در اردوگاه برای جمع آوری هیزم به محوطه بیرونی رفته بود و مورد تجاوز قرار گرفت اما زمای که پلیس آمد او انکار کرد که مورد تجاوز قرار گرفته است. او در نهایت مجبور به ترک «بیدی بیدی» شد چرا که نمی توانست با کسانی که او را می شناختند زندگی کند.


«آتئی» پیش از آن که به اوگاندا بیاید حسابدار بود. او می گوید: «این سفر سختی بود و خوشحالم که زنده هستم اما این چیزی نیست که من می خواهم». سربازان دوبار تلاش کردند تا آنان را از رسیدن به اوگاندا بازدارند. سومین بار او با مادر همسر و همسر بیمار و سه فرزندش با قایق و با ترس و ناامیدی به اوگاندا رسیدند. او می گوید در اوگاندا از من پرسیدند چرا سودان جنوبی را ترک کرده اید و می خواهید به اوگاندا بیایید؟ من گریه کردم و گفتم همه اطرافیانم در حال مرگ هستند.


«ساندیا» یکی دیگر از پناهندگان در اردوگاه است. او می گوید: «وقتی برای خرید صابون پول می خواستم شوهرم به من گفت اینجا یک اردوگاه است. شوهر تو الان سازمان ملل است».






























کد خبر: ۵۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵





۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن