تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818147430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخفیگاه احتمالی البغدادی کشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مخفیگاه احتمالی البغدادی کشف شد
یک مقام بلندپایه امنیتی عراق دوشنبه شب به شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا گفت که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش همچنان زنده است و در روستایی در نزدیکی مرز سوریه و عراق به سر می برد.
آفتاب‌‌نیوز : «ابو علی البصری» مدیرکل اداره اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور عراق در گفت و گو با این شبکه آمریکایی تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، البغدادی اکنون در دهستانی به نام «حجین» زندگی می کند، این دهستان در 30 کیلومتری مرز عراق و سوریه و در استان دیر الزور واقع است.


البصری همچنین با بیان این که دستگاه امنیتی عراق، اطلاعاتی از محل سکونت البغدادی را چند روز پیش به دست آورده اند، تاکید کرد که بغداد از این اطلاعات برای تدارک حمله هوایی به کمک نیروهای ایرانی، روسی و سوری استفاده خواهد کرد.


در همین حال، ژنرال «یحیی رسول» سخنگوی رسمی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که البغدادی زنده است و در یک منطقه مرزی در شرق رود فرات و احتمالا در دهستان «الشدادی» واقع در استان «الحسکه» سوریه سکونت دارد.


«مصطفی بالی» سخنگوی نیروهای دمکراتیک کرد سوریه نیز به یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که سرکرده گروهک تروریستی داعش در حال حاضر در یکی از دهستان های مرزی سوریه و عراق حضور دارد.


«هشام الهاشمی» پژوهشگر حوزه داعش که اطلاعاتی در این باره به برخی دولت ها از جمله عراق ارائه می دهد، اعلام کرد: آخرین تحرکات البغدادی به تابستان 2017 می گردد که وی در صدد خروج از از استان نینوا بود.


الهاشمی در این باره گفته است که وی با برخی معاونان البغدادی به گفت و گو نشست و آنها اعلام کردند که وی بدون نگهبان شخصی و به همراه تنها سه تن شامل پسر، داماد و راننده اش از استان نینوا خارج شده است.


البغدادی نام مستعار «ابراهیم عواد ابراهیم البدری» است که جولای 2014 (تیر/ مرداد 93) برای نخستین بار از مسجد جامعه «النوری» موصل در برابر جمعیت حاضر شد و تشکیل حکومت خودخوانده عراق و شام موسوم به داعش را اعلام کرد.


منبع: ایرنا





۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن