تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808211976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوالفضل جلیلی: مدیر عاشق در سینما نداریم/ نباید هدف کسب جایزه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ابوالفضل جلیلی:مدیر عاشق در سینما نداریم/ نباید هدف کسب جایزه باشد
خبرگزاری فارس: مدیر عاشق در سینما نداریم/ نباید هدف کسب جایزه باشد
فیلمساز جهانی کشورمان گفت: برخی‌ها به دنبال این هستند که فیلم خود را به جشنواره‌ها و جوایزی مانند اسکار بفرستند، در صورتی که باید چنان مرتبه والا و نگاه عاشقانه‌ای به اثر وجود داشته باشد که اصلا به دنبال این گونه جوایز نباشیم.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، ابوالفضل جلیلی، فیلمساز جهانی سینمای ایران مواضعی صریح و شفاف درباره همه اتفاقات داشته و فردی آگاه در زمینه های مختلف است. در واقع جدا از تبحر خاصی که جلیلی در توصیف آدم هایی واقعی در آثارش دارد می تواند به عنوان یک صاحب نظر در زمینه مسائلی چون رسانه و نقش آن در جهان معاصر و معضلات موجود فرهنگی و هنری به دیدگاهی ارزنده بپردازد. سایت سراج ۲۴ گفت وگویی با این فیلمساز جهانی سینمای ایران انجام داده که در ادامه می آید. می دانم که علاقمند بودید که خبرنگار شوید و بارها در گفت و گوهای دوستانه ای که با هم داشتیم، نشان دادید صاحب نظر در زمینه های گوناگون هستید. به نظرتان فضای رسانه ای ما امروزه می تواند به شکلی شفاف به بیان حقایق بپردازد؟ از این نظر می خواستم خبرنگار شوم که دوست داشتم خبرنگاری باشم که وقتی وارد هر جایی می شوم تن افراد آن محیط بلرزد، یعنی بدانند من خبرنگاری هستم که می خواهم با تمام وجود به دنبال حقیقت باشم و این برایم خیلی مهم است. حالا که خبرنگار نشدم، خودم با خودم مصاحبه و جدل می کنم، یعنی به جای دیگران عملکرد خودم را مورد نقد قرار می دهم تا به حقیقت وجودی خودم برسم. البته متاسفانه حالا همه چیز دسته بندی شده و این در حالی است که اوایل انقلاب همه دنیا از این جهت به ما توجه کردند که کشورمان به دور از هرگونه وابستگی به شرق و غرب در پی خود اتکایی و استقلال بود. یادم می آید اوایل انقلاب که با آقای حداد عادل در تلویزیون بودم به ایشان گفتم که روزی می رسد که خیلی ها چنان به دیگران مشکوک می شوند که برای خود محافظ می گذارند و حتی به آن محافظ هم مشکوک شوند! در واقع خیلی ها به دلیل عاشق نبودن در کارشان به شکل کارمندی و منفعلانه برخورد می کنند! این نگاه درباره مدیران فرهنگی و فیلمسازان هم صدق می کند. بله، همین طور است. مثلا برخی ها به دنبال این هستند که فیلم خود را به جشنواره ها و جوایزی مانند اسکار بفرستند، در صورتی که باید چنان مرتبه والا و نگاه عاشقانه ای به اثر وجود داشته باشد که اصلا به دنبال این گونه جوایز نباشیم. متاسفانه ما مدیر عاشق در سینما نداریم و آن ها بیشتر به دنبال حفظ پست و مقام خود هستند. به نظرتان سینمای ایران می تواند در راستای مفاهیم این سرزمین ابعادی بین المللی بیابد؟ باید به انتقال داشته های فکری خود در سطح جهانی بپردازیم که این کار همتی می خواهد که تا به حال کمتر اتفاق افتاده است. برخی برنامه ریزی ها هم کاملا غلط بوده است. مثلا سال ها بود که جشنواره فجر به شکل توامان از آثار ملی و خارجی برگزار می شد که معمولا تمرکز نگاه ها به سمت فیلم های ایرانی بود و در 2 سالی که جشنواره به شکلی مستقل برگزار می شود با وجود ایجاد شرایطی بهتر به لحاظ ماهوی دارای ایراداتی است، چرا که اصولا تفکیک جشنواره به شکلی گسسته امری پذیرفتنی در هیچ کجای جهان نخواهد بود. چگونه سینمای جهان می تواند فراتر از آثاری بیگانه با اصالت ساخته های ما برخورد کند؟ و این تعاملات چگونه می تواند در مسیر پیشرفت سینمای ایران درآید؟ من بارها با خارجی هایی برخورد کردم که دوست داشتند بیایند ایران و کار کنند اما هراس از فعالیت در این جا داشتند و اعتماد لازم در آن ها شکل نگرفته است. آن ها با آدم ها مشکلی ندارند، اما مشکلاتی وجود دارد و در این سینما هزاران تصمیم گیرنده وجود دارد. به نظرتان سینما این قابلیت این را دارد که واقعیت را کشف نماید؟ بله، بستگی به احوال فیلمساز دارد که به آن درجه والا دست پیدا کند و این خیلی مشکل است. حتی جریان نئورئالیسم ایتالیا هم نتوانسته است به حقیقت دست یابد. از این نظر فیلمسازان ایرانی باید متکی به فرهنگ و داشته های خود در مسیر هنری والا گام بردارند و اگر اثری از درون هنرمند برآید حتما موفق خواهد بود.   مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

1395/05/31 :: 14:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن