تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817996548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرم‌افزار صیغه یاب ، ماهوارۀ جیبی و دوربین‌های بدن‌نما حساب بانکی شما را خالی می کنند!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



نرم‌افزار صیغه یاب ، ماهوارۀ جیبی و دوربین‌های بدن‌نما حساب بانکی شما را خالی می کنند!
روز نو : فردی که با فریب کاربران شبکۀ اجتماعی تلگرام در سطح کشور به بهانۀ نصب نرم‌افزار صیغه‌یاب و ماهوارۀ جیبی حساب آنان را خالی می‌کرد به دام پلیس افتاد.
مردی جوان، که افرادی ناشناس به حسابش دستبرد زده بودند، برای پیگیری شکایتش، پا به دادسرای مشهد گذاشت و، پس از تنظیم شکوائیه، به شعبۀ ویژۀ رسیدگی به جرائم سایبری دادسرا هدایت شد و در برابر قاضی حقدادی قرار گرفت.




شاکی پرونده، که طی چندین مرحله مبالغی از حساب بانکی‌اش کسر شده بود، به قاضی Judge حقدادی گفت:‌ «چند روز پیش در تلگرام Telegram یک نرم‌افزار دانلود کردم و آن را روی گوشی تلفن همراهم نصب کردم. بعد از گذشت چند ساعت، متوجه شدم برای فعال‌سازی باید کد آن را خریداری کنم. لذا از طریق لینکی که خود نرم‌افزار داده بود وارد درگاه اینترنتی شرکت سازنده شدم و اطلاعات حسابم از جمله شمارۀ کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و شناسۀ کارت را وارد کردم اما موفق به پرداخت نشدم و تراکنش من ناموفق اعلام شد.».
این مرد جوان افزود:‌ «چندین مرحله اطلاعات را در این درگاه اینترنتی وارد کردم اما موفق به خرید نشدم. برای همین، منصرف شدم. ساعت حوالی ٢٣:١٠ را نشان می‌داد. می‌خواستم بخوابم که با صدای زنگ پیامک گوشی تلفن همراهم هوشیار شدم. مبلغ ۶٠٠ هزار تومان از حسابم کسر شده بود. هرچه فکر کردم یادم نیامد خریدی به این مبلغ داشته‌ باشم. در همین حین، دو پیامک برداشت دیگر دریافت کردم که مجموع آن ٢میلیون و ٣٠٠هزار تومان شد. صبح، اول وقت، به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم فردی ناشناس، با دستیابی به اطلاعات حسابم، این مبلغ را برداشت کرده است. شانس آوردم که سارق حسابم را خالی نکرد وگرنه همۀ اندوخته‌ام به باد رفته بود.».
شاکی پرونده در پاسخ به سؤال قاضی حقدادی مبنی‌بر اینکه قصد خرید چه نرم‌افزاری را داشته است توضیح داد: «داخل یکی از کانال‌هایی که در آن‌ها عضوم نرم‌افرازی تحت عنوان «صیغه‌یاب» معرفی شده بود. آن را نصب کردم و بعد متوجه شدم این نرم‌افزار نسخۀ آزمایشی است و، اگر می‌خواهم نسخۀ اصلی آن را داشته باشم، باید آن را به صورت اینترنتی خریداری کنم.».
هدایت به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی
با به دست آمدن این اطلاعات، دستور رسیدگی به پرونده بر‌عهدۀ تیمی از مأموران پلیس Police فتای خراسان رضوی قرار گرفت و تحقیقات شناسایی متهم پرونده نیز آغاز شد. تیم بررسی‌کنندۀ پرونده، با رصد تخصصی در فضای سایبر، به اطلاعاتی دست یافت که نشان می‌داد لینک درگاه پرداخت اینترنتی، که از طریق نرم‌افزار صیغه‌یاب به مخاطب اعلام شده است، جعلی است و سایت فیشینگ است و شاکی، با درج اطلاعاتش در فیلدهای این سایت، اطلاعاتش را در اختیار متهم قرار داده است.
مأموران، با رد‌زنی اطلاعات این سایت فیشینگ و شمارۀ تلفن همراه و صفحۀ پیام‌رسان الکترونیکی درج‌شده در آن، فرد راه‌انداز آن را شناسایی کردند. در تحقیقات بعدی مأموران، شمارۀ حسابی که مبالغ برداشت‌شده از حساب شاکی به آن واریز شده بود مشخص گردید و روشن شد صاحب حساب متهم اصلی پرونده است. لذا ردزنی میدانی برای شناسایی مخفیگاه این مرد جوان آغاز شد و طولی نکشید که این فرد شیاد در زنجان ردیابی شد.
مأموران، پس از شناسایی متهم، اطلاعات را در اختیار قاضی حقدادی گذاشتند و، پس از صدور نیابت قضایی، به سراغ این فرد شیاد رفتند که سرانجام او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. این مرد جوان، در بازجویی‌های مأموران پلیس فتا، ضمن اعتراف به جرمش، عنوان کرد در این اقدام مجرمانه تنها نبوده و یکی از دوستانش به او کمک کرده است. متهم دوم این پرونده نیز، در اقدامی اطلاعاتی، در زنجان شناسایی و دستگیر شد.
متهمان، پس از تشکیل پرونده، روانۀ دادسرا شدند و، با تشکیل پرونده، راهی زندان Prison شدند، و تحقیقات از آنان ادامه دارد.
دادیار شعبۀ ٢٣٣ ویژۀ رسیدگی به جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد، دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: «متهمان این پرونده، نرم‌افزار‌هایی جعلی همچون ماهوارۀ جیبی، صیغه‌یاب و دوربین‌های بدن‌نما را در کانال‌های تلگرامی‌ای که خود مدیریت آن‌ها را برعهده دارند منتشر می‌کردند و، با فریب اعضا، طعمه‌هایشان را به بهانۀ خرید نسخۀ اصلی نرم‌افزار به سایت فیشینگ هدایت می‌کردند.».
قاضی حقدادی افزود: «ماهیت سایت‌ها و صفحات جعلی این‌گونه است که شباهت زیادی با صفحه‌های درگاه‌های پرداخت اینترنتی دارند با این تفاوت که، وقتی اطلاعاتی را در آن تایپ می‌کنید، کلیۀ ارقام درج‌شده در اختیار فرد راه‌انداز قرار می‌گیرد.».
وی در پایان تأکید کرد: «کاربران تلگرام آگاه باشند که انتشار این‌گونه نرم‌افزارها، که اغلب با محتویات مستهجن عرضه می‌شوند، طعمه‌ای برای به دست آوردن اطلاعات شخصی و حساب بانکی آنان است. لذا شهروندان، برای دانلود هرگونه نرم‌افزار، به سایت‌های مجاز مراجعه کنند.».




تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن