تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818197113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسن‌ترین فضانورد زن به زمین بازگشت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مسن‌ترین فضانورد زن به زمین بازگشت
پگی ویتسون، فضانورد زن آمریکایی به همراه جک فیشر هموطن خود و فیودور یورچیخین فضانورد روس روز یکشنبه با کپسول فضایی سایوز از ایستگاه فضایی بین المللی به پایگاه بایکونور قزاقستان بازگشت.
آفتاب‌‌نیوز : پگی ویتسون ۵۷ ساله مسن‌‌ترین فضانورد زن تاریخ، ۲۲۸ روز ساکن ایستگاه فضایی بین المللی بود. با احتساب همه ماموریتهای فضایی، وی در مجموع ۶۶۵ روز در فضا بوده که این رقم در ایالات متحده یک رکورد به حساب می‌آید. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، وی همچنین اولین زن فضانورد محسوب می شود که فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را در دست داشته است. پگی ویتسون رکورد بیشترین خروج از ایستگاه و معلق شدن در فضا را در بین فضانوردان زن در اختیار دارد.


پگی ویتسون از سال ۱۹۹۷ بعنوان فضانورد برای ناسا فعالیت دارد. وی که دارای دکترای بیوشیمی است، پیش از این تحت عنوان محقق برای این سازمان فضایی کار می کرده است. خانم ویتسون در جریان آخرین ماموریت خود در ایستگاه فضایی بین المللی بر روی سلولهای بنیادی انسان تحقیق و آزمایش کرده است.


مرکز فضایی هیوستون تگزاس، یکی از دفاتر مهم ناسا قاعدتا باید پذیرای پگی ویتسون و جک فیشر باشد. اما با توجه به وزش طوفان هاروی و جاری شدن سیل در این منطقه ناسا برنامه بازگرداندن این فضانوردان به مرکز هیوستون را در دست بررسی دارد. این فضانوردان با خود نمونه هایی برای بررسی در مرکز فضایی از ایستگاه فضایی بین المللی به همراه آورده اند.


منبع: یورونیوز




۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن