تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818037317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلیل توقیف «کلاه قرمزی» در شبکه نمایش خانگی چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



دلیل توقیف «کلاه قرمزی» در شبکه نمایش خانگی چیست؟
روز نو : حدود دو ماه پیش بود که سازندگان مجموعه «کلاه قرمزی» اعلام رسمی کردند که بعد از عدم توافق با تلویزیون در روی آنتن فرستادن مجموعه کلاه قرمزی ٩٦ قصد دارند این مجموعه را از طریق شبکه نمایش خانگی توزیع کنند؛ این اتفاق البته در آن روزها رخ نداد.


در جریان کش‌و‌قوس‌های این ادعا، به‌رغم این‌که حسین پارسایی، مدیرکل دفتر نمایش خانگی اعلام کرده بود كه حقوق عروسک‌های کلاه قرمزی در ‌سال ٨٨ از طرف شبکه دو به تهیه‌کننده واگذار شده است، مدیران تلویزیون زیر بار نرفته و عنوان کردند که حقوق عروسک‌های کلاه قرمزی متعلق به تلویزیون است؛ و تولیدکنندگان مجموعه نیز با این‌که اظهار داشتند مدارکی را مبنی بر واگذاری حقوق این عروسک‌ها از طرف تلویزیون به تهیه‌کننده دارند، اما به‌ هر حال نتوانستند در تاریخ موعود کلاه قرمزی را از طریق شبکه نمایش خانگی روانه خانه‌ها کنند.


این داستان با تمام پیچیدگی‌هایش در حال حاضر دو ماه می‌شود که ادامه یافته است؛ اما به نظر می‌رسد کلاف سر در گم این قضیه در حال باز شدن است. درواقع سخنان جدید حسین پارسایی درباره مسائل مختلف مربوط به نمایش خانگی می‌تواند در روشن‌شدن سرنوشت پخش کلاه قرمزی ٩٦ موثر افتد. مدیرکل دفتر نمایش خانگی در حالی‌ که قبلا از واگذاری حقوق عروسک‌های کلاه قرمزی به تهیه‌کننده خبر داده بود، در گفت‌وگوی اخیرش به‌صراحت گفته دستور قضائی توزیع این برنامه محبوب را تعلیق کرده است. پارسایی خبر از پروسه‌ای می‌دهد که باید طی شود تا سرنوشت این پرونده روشن شود: در حال حاضر بنا به دستور قضائی تا رسیدگی حقوقی، توزیع کلاه قرمزی تعلیق شده است و صدور پروانه نمایش برای کلاه قرمزی تابع شرایط بروکراتیک مابین دو سازمان صداوسیما و امور سینمایی و ابلاغ مجدد قضائی است که در صورت حل اختلاف موارد به شکل مقتضی انجام می‌شود.


او اظهارنظر قبلی خود درباره واگذاری حقوق عروسک‌ها به تهیه‌کننده را چنین توجیه می‌کند: معتقدم مدیریت فرهنگی وظیفه دارد برای میانداری و کمک به حل مشکلاتی از این قبیل و حفظ حرمت هنرمندان و جایگاه عالی نظام، مواردی را به قصد تنویر افکار عمومی بیان کند و البته مصاحبه اینجانب در مورد حقوق عروسک‌های کلاه قرمزی با حفظ منافع طرفین صورت گرفت. این مدیر سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به شایعات اخیر مبنی بر کوتاه‌شدن فیلم ٥٠ کیلو آلبالو برای ورود به شبکه نمایش خانگی و اعلام رسمی اصلاح فیلم‌های مادر قلب اتمی و اکسیدان از طرف معاون امور استان‌های وزارت ارشاد، سانسور فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی را خیلی طبیعی می‌داند: این اتفاق خیلی طبیعی است. مدیوم سینما با نمایش خانگی و حتی تلویزیون متفاوت است؛ مسأله حریم خانواده است.


بنابراین نمی‌توانیم به شکل فراگیر و عام هر آنچه در سینما اکران می‌شود، مناسب نمایش خانگی دانست؛ باید در نظر بگیریم چه گروهی در شبکه نمایش خانگی مخاطب هستند. مخاطب در سینما حق انتخاب محض دارد ولی در شبکه نمایش خانگی اعضای یک خانواده در سنین مختلف در کنار هم به تماشای یک اثر می‌نشینند. بنابراین در شبکه نمایش خانگی بنا به ذوق و سلیقه مخاطبان و البته فراگیری بیشتر و دسترسی آسان‌تر، این حساسیت و احترام متقابل ضروری است.


منبع: خبرانلاین


تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن