تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797594246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش بر سر فیلترینگ سایت‌های گردشگری/ شرط سازمان میراث برای نظارت


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
چالش بر سر فیلترینگ سایت‌های گردشگری/ شرط سازمان میراث برای نظارت
چالش بر سر فیلترینگ سایت‌های گردشگری/ شرط سازمان میراث برای نظارت به‌رغم اعلام سازمان تجارت الکترونیک مبنی‌بر عدم الزام سایت‌های گردشگری به دریافت «تی‌نماد» سازمان میراث فرهنگی نظارتش بر فعالیت این سایت‌ها را منوط به دریافت این نشان می‌داند.


به گزارش فرهنگ نیوز، در روزهای اخیر فیلتر شدن و یا اعمال محدودیت در فعالیت برخی از سایت‌های گردشگری که اقدام به رزرو و خرید و فروش تور گردشگری، بلیت و یا هتل می‌کردند به چالشی در حوزه گردشگری تبدیل شده است. سازمان میراث فرهنگی موافق این فیلترینگ است و مسئولان این سایت‌ها مخالف.

در این میان اختلاف نظر بر سر دو نشان است؛ یکی نماد ای (E) و دیگری نماد تی(T) که اولین نماد را سازمان تجارت الکترونیک به کسانی می‌دهد که در حوزه اینترنتی کسب و کار راه می‌اندازند و نماد دیگر را سازمان میراث فرهنگی به سایت‌هایی می‌دهد که در حوزه گردشگری ضوابط این سازمان را رعایت کرده باشند.

سازمان میراث فرهنگی در یک اقدام حقوقی خواسته تا این سایت‌های گردشگری که نماد «تی» را نگرفته‌اند فیلتر شوند مراجع قضایی نیز این درخواست را اجرایی کرده‌اند به همین دلیل اکنون در برخی از سرورها نمی‌توان خدمات این سایت ها را دریافت کرد.

روز گذشته در نشستی اعضای انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به همراه مدیران برخی از این سایت‌های گردشگری به سازمان تجارت الکترونیک رفتند تا نارضایتی خود را اعلام کنند و راه چاره ای پیدا کنند. در این جلسه مسئولان سازمان تجارت الکترونیک گفتند که دیگر الزامی به داشتن تی‌نماد نیست و داشتن همان مجوزهای الف و ب کافی است.

از سوی دیگر اسکویی معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز در مصاحبه‌ای گفته است: با توجه به اینکه براساس ابلاغیه و دستور هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار وزارت اقتصاد، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به هیچ عنوان حق اضافه کردن شروط و قوانین جدید به رویه کاری خود را ندارد، الزام به دریافت تی‌نماد برای فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی موضوعیت ندارد.

در واکنش به این موضوع مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور به خبرنگار مهر گفت: هیات مقررات زدایی نمی‌تواند وظایف ما را محدود کند چون این اختیار را ندارد. برای دادن E نماد به کسی که می‌خواهد خرید و فروش بسته سفر در فضای مجازی انجام دهد باید از ما استعلام بگیرند. چون در حوزه گردشگری قرار است کار کند. ولی این کار انجام نمی‌شد. تا اینکه در کمیته نظارت سازمان توسعه این موضوع را تصویب کردند که اول از ما استعلام گرفته شود ما هم در سازمان میراث فرهنگی دستورالعملی را تهیه کردیم که مشخص شود قرار است به چه کسی این مجوز داده شود و با چه شرایطی.

وی ادامه داد: این دستور العمل همان صدور تی‌نماد است. که این موضوع کاملا مربوط به سازمان است و ربطی به هیات مقررات‌زدایی ندارد. باید کسی که می‌خواهد وارد این حوزه شود خودش را به ما ثابت کند که چطور می‌خواهد کار کند آیا ضمانت‌های لازم را می‌تواند بدهد یا نه. تا ما بتوانیم مسئولیت فعالیت‌های آن‌ها را قبول کنیم. سازمان توسعه تجارت الکترونیک چند سال پیش به ستوه آمده بود و خواهان همراهی ما بودند. چون کسی که می‌خواهد خرید و فروش در فضای مجازی انجام دهد باید ای‌نماد بگیرند. برای گردشگری هم تصویب شد که به چه شکلی متقاضیان فعالیت کنند.

ولی تیموری مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری نیز به خبرنگار مهر گفت: مستند قانونی داریم ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی می‌گوید هر گونه فعالیتی در حوزه گردشگری باید از سازمان میراث فرهنگی مجوز بگیرد در آنجا هم بحثی مطرح نشده که فضای مجازی باشد یا فیزیکی.

وی گفت: ما مصوبه کارگروه شورای نظارت بر کسب و کارهای الکترونیکی را داریم که می‌گوید برای اینکه فرایندها به داشتن ای‌نماد ختم شود باید اول متولی آن را معرفی کند و شرایطش را احراز کند بعد از آن ای‌نماد داده می شود. ای‌نمادی که به این سایت‌ها داده شده غیرقانونی بوده است. چون فرایند لازم را طی نکرده اند ما نمی‌توانیم برای کاری که در عهده وظایف‌مان نیست نماد صادر کنم. ایشان قبل از آنکه نماد را صادر کند باید از سازمان گردشگری هماهنگی را انجام می داد.

اکنون مشخص نیست که فیلتر شدن سایت‌هایی که در حوزه گردشگری کار می‌کردند به کجا ختم می‌شود و در این میان نظارت سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی گردشگری در کشور چه نقشی در فعالیت این سایت ها خواهد داشت. چون قرار است که سازمان توسعه تجارت الکترونیک با نهادهای قضایی وارد مذاکره شود تا رفع فیلتر صورت بگیرد.

 

منبع: مهر


96/4/11 - 08:54 - 2017-7-2 08:54:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن