تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818149165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرتقال های مصر و ترکیه معضل جدید نوروزی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایران جیب: اگرچه پرتقال های وارداتی از مصر و ترکیه، سفره های هفت سین را رنگارنگ کرده اما این روند، باغداران مازندران را در شب عید خون به دل کرده است.
به گزارش ایران جیب به نقل از مهر، همه دل خوشی باغداران خسارت دیده مازندران به شب عید و بازار شب عید بود تا بخشی از خسارت های کلان برف نابهنگام پاییزی را جبران کنند اما واردات پرتقال آن هم از مصر و ترکیه، کامشان را تلخ تر کرده است.
واردات از یکسو، محقق نشدن وعده های حمایتی دولت و تقلای شبانه روزی دلالان و واسطه ها دست به دست هم داد و سیاه بختی را برای مرکبات مازندران در سال جاری رقم زده است. تاریخ باغداری مازندران چنین خسارت کلانی را به یاد ندارد و قدیمی ترها می گویند: امسال سال نحس باغداری بوده و چنین حادثه ای بزرگ و جبران ناپذیر است.
همه دل خوشی باغداران خسارت دیده مازندران به شب عید بود، بسیاری لحظه شماری می کردند تا در آستانه سال نو، بازار مرکبات تکانی بخورد و محصولاتی که روی دستشان مانده را به فروش رسانند اما، واردات و دلالان امیدشان را ناامید کرده است.
همچنان در انبارهای مرکبات باغداران مازندران، پرتقال وجود دارد و کمتر خریداری به سراغ آن می رود و حاشیه رودخانه ها و سواحل مازندران، مملو از پرتقال های فاسد و دور ریخته شده است که همه سرمایه کشاورزان استان محسوب می شود.
در آستانه عید، تقلای دلالان و واسطه ها نیز برای مفت خری محصول مضاعف شده و قیمت های خریدشان از کیلویی ۵۰ تا ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم شروع می شود و نهایتاً تا ۳۰۰ تومان خاتمه می یابد.
حال سورتینگ داران مازندران هم ناخوش است، آنان خواستار خرید پرتقال های ذخیره سازی شده در انبارها از سوی دولت شدند، اما چرا باوجود ...
[ مشاهده متن کامل پرتقال های مصر و ترکیه معضل جدید نوروزی شده است در سایت اقتصادی ایران جیب ]اخبار پیشنهادی:


دوشنبه ، ۲۹خرداد۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران جیب]
[مشاهده در: www.iranjib.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن