تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818258493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمیته خودساخته پتروشیمی های بالادستی حاکم بازار می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:روزنامه آسیا:
کمیته خودساخته پتروشیمی های بالادستی حاکم بازار می شود؟

هنوز ۶ ماه از ابلاغ دستورالعمل شورای رقابت برای عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا سپری نشده است که دوباره با تحرک برخی فعالان پتروشیمی زمزمه خروج از این بازار و دور زدن مصوبه شورای رقابت شنیده می شود.

در حالیکه طی دستکم دو سال و نیم گذشته خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا با ادعای وجود رانت و عدم توزیع عادلانه میان تولید کنندگان همواره موضوع اصلی فعالان پتروشیمی و بویژه نعمت زاده، وزیر صنعت دولت روحانی بوده اما مصوبه شورای رقابت در مهر ماه امسال پایانی بر همه کشمکش ها و جنجال های براه افتاده برای خروج محصولات پتروشیمی از بازار شفاف و متشکل بورس کالا بود.
بر همین اساس شورای رقابت با استناد به بندهای۳و ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی را در ششم مهر ماه ۱۳۹۵ تصویب کرد.
با تصویب این شورا، همچنین مقرر شد« برای پایش مداوم وضعیت بازار، کارگروهی در مرکز ملی رقابت با دعوت از نمایندگان وزارت نفت، وزارت صنعت ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بورس کالای ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران تشکیل شود.»
براساس ماده ۲دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی ، تمامی تولیدکنندگان برای فروش در داخل ملزم هستند به جز در ۴مورد، تمام محصولات پتروشیمی خود را با رعایت مقررات مربوطه در بورس کالا عرضه کنند.
در عین حال هر نوع عرضه محصولات پتروشیمی در داخل کشور که خارج از بورس کالا انجام شود به استثنای موارد فوق، عرضه خارج از شبکه مجاز تلقی می شود و تابع مقررات مربوطه خواهد بود.
همچنین تولیدکنندگانی که محصول آنان در بورس پذیرش نشده است، ...
[ مشاهده متن کامل کمیته خودساخته پتروشیمی های بالادستی حاکم بازار می شود؟ در روزنامه آسیا ]اخبار پیشنهادی:


جمعه ، ۲۶خرداد۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روزنامه آسیا]
[مشاهده در: www.asianews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن