تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798324225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه هنوز به فروش سوخو به ایران امیدوار است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: روسیه هنوز به "فروش سوخو به ایران" امیدوار است
الکساندر میخیف گفت: سوخو به ایران آمد، اما با فهرستی از مشکلات به روسیه بازگشت. مسئولان این شرکت بلافاصله مشکلات را حل کرده‌اند و فکر می‌کنم در حال نامه‌نگاری با ایران هستند.
اوایل دی‌ماه سال جاری خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که اداره حمل‌ونقل هوایی روسیه، هواپیمای «سوخو ۱۰۰» را به‌دلایل مرتبط با ایمنی زمین‌گیر کرده است، علت زمین‌گیر شدن هواپیمای مسافربری «سوخو ۱۰۰» را شرکت «IrAero» درباره خستگی فلز به‌کار‌رفته در قسمت دم این هواپیما اعلام کرد و قرار شد این مساله از سوی اداره حمل‌ونقل هوایی روسیه بررسی شود.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، پس از حدود یک‌ماه، شرکت هواپیمایی «سوخو» نامه‌ای را به انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور ارسال کرده و از دریافت گواهینامه تداوم صلاحیت پرواز این هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی این کشور خبر داده است.

روسیه را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین متحدان ایران دانست. این کشور که بسیار امیدوار بود پس از رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه کشور، هواپیماهای مدل «سوخو» خود را به ایران بفروشد، پس از هجمه رسانه‌ها و مردم که ناشی‌از ناکامی تولیدات «توپولوف» در ایران و از دست رفتن جان بسیاری از هموطنانمان بود، با استقبال بسیار سردی از سوی مسئولان هوایی کشور روبه‌رو شد تا حسن روحانی، رئیس جمهور کشور گام اول نوسازی ناوگان هوایی کشور را در سفر به فرانسه بسیار محکم بردارد.

قرارداد تاریخی با ایرباس آن‌قدر مورد توجه قرار گرفت که مسئولان بوئینگ آمریکایی نیز با وقفه انداختن در امضای قرارداد ایرباس و صدور مجوزهای لازم، اقدام به سهم‌خواهی از این نوسازی کردند. در این بین اما «سوخو»ی روسی که از قافله عقب مانده، همچنان به‌‌دنبال توضیحات در این مورد است، تا آن‌جا که معاون نخست وزیر روسیه قصد داشت در سفری به ایران درباره دلایل خرید هواپیماهای غربی از سوی ایران گفت‌وگو کند.

با این وجود، هنوز معلوم نیست سفارش‌های شرکت‌های ایرانی به همان اطمینان قبل است یا خیر! در این زمینه، روزنامه دنیای خودرو گفت‌وگویی اختصاصی را با الکساندر میخیف، مدیرعامل شرکت‌های «Rosoboronexport» و «Russian Helicopters» و یکی از اصلی‌ترین مذاکره‌کنندگان برای فروش «سوخو» به ایران ترتیب داده است.

 بازار هوایی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بازار هوایی ایران، به‌دلیل مختصات جغرافیایی و شرایط آب‌و‌هوایی مناسب، بازاری پرپتانسیل است. شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل هجوم شرکت‌های مختلف برای بهره‌گیری از این آسمان را اتمام تحریم‌های هسته‌ای دانست که تعداد زیادی هواپیمای فرسوده و قدیمی را روی دست دولت ایران گذاشت. طبیعتا با این هواپیماها نمی‌توان به ادامه حیات این صنعت در ایران امیدوار بود، پس از مدت‌ها این پیش‌بینی را داشتیم که ایرانی‌ها برای نوسازی ناوگان هوایی قدیمی و ازکار افتاده خود برنامه‌هایی را در نظر دارند.

 چه شد روسیه شانس شراکت در این نوسازی را از دست داد؟

حقیقتا فکر می‌کنم تجربیات تلخی که از توپولوف‌ها در ایران به جا مانده است، موجب عقب افتادن روسیه از فرانسه و آمریکا شد. اما این موضوع را صراحتا می‌گویم تولیدات «سوخو» بسیار متفاوت هستند. این هواپیماها تمام آزمایشات فنی، ایمنی و ... را پشت سر گذاشته‌اند و مشتریان بسیاری در سراسر دنیا دارند. فکر می‌کنم دلیل عمده تمایل ایران به سمت تولیدات آمریکایی و فرانسوی فشار عمومی بود.

اما «سوخو» حتی برای تست هم به ایران آمد، چه اتفاقی افتاد که باز به روسیه بازگشت؟

بله، «سوخو» به ایران آمد، اما با فهرستی از مشکلات به روسیه بازگشت. مسئولان این شرکت بلافاصله مشکلات را حل کرده‌اند و فکر می‌کنم در حال نامه‌نگاری با ایران هستند. به نظرم شانس «سوخو» برای ورود به آسمان ایران هنوز بالاست. طبیعتا روسیه و ایران دو متحد اصلی در منطقه هستند و می‌توانند به صنایع یکدیگر کمک کنند.

 خبرها حاکی از این است که «سوخو» دنبال کسب مجوز اوفک و پس از آن کسب مجوز سازمان هواپیمایی ایران است، آیا این موضوع صحت دارد؟

بله، کاملا صحیح است. ما بازار پرپتانسیل ایران را به این سادگی از دست نخواهیم داد. شرکت‌های متعدد ایرانی خواستار خرید «سوخو» هستند، بنابراین ما با توجه به حجم این درخواست‌ها، پیگیری خود را ادامه خواهیم داد.

 یکی از موضوعاتی که در مورد ورود «سوخو»ها به ایران مطرح می‌شود، این است که آیا اصولا «سوخو» مناسب آب و هوای ایران است یا خیر؟

در این مورد نمی‌توان نظری قطعی داد. اتفاقا چند شرکت ایرانی خواستار اجاره این هواپیماها شده‌اند تا عملکرد آن را در شرایط مختلف آب‌و‌هوایی ایران مورد بررسی قرار دهند. به نظرم می‌توان با مذاکره به نتایج معقولی در این زمینه دست یافت اما این موضوع در گرو پیگیری‌های هر دو طرف است.

 به نظر شما آیا سفارش شرکت‌های ایرانی همچنان به قوت خود باقی است؟

از دو بعد عمومی و فنی می‌توان به این موضوع نگاه کرد. از نظر عموم وقتی ایرادی به هواپیمایی وارد شود، یعنی سفارش آن کاملا اشتباه است، اما اگر بخواهیم از بعد فنی به موضوع نگاه کنیم، تمام هواپیماها با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند، حتی ایرباس و بوئینگ. همان‌طور که چندی پیش شاهد بودیم آخرین تولید ایرباس در پرواز آزمایشی خود زمین خورد تا این شرکت مجبور شود برای حل مشکلات مربوط به آن اقدام کند. شک نکنید این هواپیما سرانجام پرواز خواهد کرد و مشتریان پروپاقرص خود را هم خواهد داشت. بنابراین، هنوز خیلی برای از دست رفتن این امید زود است.



تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 15 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن