تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798365447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا قراردادهای تهران - پاریس محرمانه است؟ | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: فرانسوی‌ها برای همه بخش‌های اقتصاد ایران، خواب‌های خوش دیده‌اند و با قراردادهایی که بسته‌اند، بهره حداکثری را از بازار پر مشتری ایران خواهند برد.

به گزارش تراز ، فرانسوی‌ها برای همه بخش‌های اقتصاد ایران، خواب‌های خوش دیده‌اند و با قراردادهایی که بسته‌اند، بهره حداکثری را از بازار پر مشتری ایران خواهند برد. فروش ایرباس، خرید بلندمدت نفت و تولید و فروش خودروهای رنو و پژو از جمله امتیازاتی است که کشور فرانسه توانسته در شرایط پسابرجام به دست آورد. اما سهم ایران از این قراردادها چنانچه به صدور تکنولوژی نینجامد جز زیان نخواهد بود. هم‌اکنون شرکت توتال با شرکت ملی نفت قرارداد محرمانگی دارد و از جزئیات قرارداد خودرویی پژو - سیتروئن هم اطلاعاتی در دست نیست.

دیگر اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به نمایندگی از دولت با شرکت خودروسازی رنوی فرانسه قرارداد ایجاد شرکت مشترک برای تولید خودرو در ایران امضا کرده است که این قرارداد متفاوت با قرارداد ایران‌خودرو و سایپا با فرانسوی‌هاست؛ طبق این قرارداد یک شرکت جوینت ونچر برای تولید محصولات مشترک ایجاد خواهد شد که 40 درصد سهام آن متعلق به ایدرو و 60 درصد آن متعلق به رنو خواهد بود. ظرفیت اولیه تولید کارخانه مشترک رنو و ایدرو سالانه 150 هزار دستگاه بوده و 2 خودروی سیمبل و داستر جدید به‌عنوان نخستین محصولات در سال 2018 در این کارخانه به تولید خواهند رسید. قرار است ایدرو در آینده 100 درصد سهام این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کند.

پورمختار: به قرارداد پژو - سیتروئن مشکوکیم


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه شرکت پژو- سیتروئن همزمان با 2 خودروساز ایران وارد مشارکت شده که این مساله تشدیدکننده انحصار است، گفت: قرارداد امضاشده محرمانه تلقی شده و آن را منتشر نکرده‌اند که این امر بسیار مبهم و مشکوک است. محمدعلی پورمختار درباره گزارش منتشره توسط وزارت صنعت و اعلام رقم 150 میلیون یورو (168 میلیارد تومان) برای سرمایه‌گذاری و واگذاری 50 درصد از سهام سایپای کاشان به پژو- سیتروئن اظهار داشت: براساس اخباری که به من رسیده قیمت واقعی سایپای کاشان بسیار بیشتر از این رقم است اما به کمتر از نصف قیمت به پژو- سیتروئن واگذار شده است.

وی با اعلام اینکه این واگذاری محل ایراد بوده و مجلس پیگیری خواهد کرد، افزود: دستگاه‌های نظارتی هم باید به این موضوع ورود پیدا کنند. به‌گفته وی، چرا قراردادی نباید برای مردم منتشر شود، حتی اگر به مردم اعتقادی ندارند حداقل باید در اختیار نمایندگان بگذارند تا روشن شود ما چه تعهداتی و طرف مقابل چه تعهداتی داده است و در مقابل چه امتیازات بزرگی را داده‌ایم و چه امتیازاتی را دریافت کرده‌ایم؟ وی تصریح کرد: سوابق اروپایی‌ها بویژه فرانسوی‌ها نشان می‌دهد آنها هیچگاه حاضر به دادن دانش و تکنولوژی در بخش خودرو یا دیگر حوزه‌ها نبوده‌اند. به همین دلیل نگرانی ما این است که سایپای کاشان را به یک مرکز مونتاژ خودرو‌های فرانسوی تبدیل کنند و در نهایت برای کشور چیزی از جهت علمی و توانمندی‌هایی که باید استفاده کنیم از آن باقی نماند. پورمختار در پاسخ به اینکه پژو- سیتروئن همزمان با 2 خودروساز ایران وارد مشارکت شده و محصولات هر 2 قرار است در یک بازه قیمتی 50 تا90 میلیون تومان عرضه شود، این از نظر شما انحصار را تشدید نمی‌کند؟ اظهار داشت: این مساله تشدیدکننده انحصار است. این نوعی دور زدن مقررات و تشدید انحصار است و باید برداشته شود. وی تصریح کرد: پژو جزو نخستین شرکت‌هایی بود که با اعمال تحریم‌ها از ایران خارج شد و ایران‌خودرو را تنها گذاشت.


فروش بلندمدت نفت‌خام به فرانسوی‌ها


در همین حال یک منبع آگاه از امضای قرارداد فروش بلندمدت نفت‌خام به شرکت توتال فرانسه در هفته گذشته خبر داد و گفت: قرارداد فروش بلندمدت نفت‌خام ایران به برخی پالایشگرهای آسیایی تا 2 ماه آینده امضا می‌شود.

این منبع آگاه از امضای قرارداد صادرات نفت‌خام ایران به صورت یک ساله با شرکت توتال در هفته گذشته خبر داد و گفت: برخی شرکت‌های اروپایی که تاکنون مشتری نفت‌خام ایران به صورت تک‌محموله بودند اعلام کرده‌اند حاضرند از این به بعد خرید نفت‌خام از ایران را به صورت بلندمدت انجام دهند. این منبع آگاه همچنین از امضای قرارداد پالایشگرهای آسیایی به منظور خرید بلندمدت نفت‌خام از ایران تا یک یا 2 ماه آینده خبر داد.

وی با اشاره به تقاضای شرکت‌های اروپایی برای خرید نفت‌خام سنگین از ایران در ماه‌های اخیر ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران نیز بر اساس برنامه‌ریزی که اخیرا انجام داده است افزایش تولید نفت‌خام سنگین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت صادرات نفت‌خام سبک و میعانات گازی ایران چه خواهد شد، اظهار داشت: به دنبال تغییر ساختار در برخی پالایشگاه‌های داخلی که توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آغاز شده است نفت‌خام سبک در داخل کشور تبدیل به فرآورده با ارزش افزوده بیشتر خواهد شد و همچنین با راه‌اندازی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس نگرانی بابت مصرف میعانات گازی در داخل کشور بر طرف می‌شود.

گفتنی است علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت هم به تازگی گفته است: 2 هفته پیش به شرکت کرسنت درخواست رسمی دادیم که آماده تحویل گاز به آنها هستیم و آنها در حال بررسی این مساله هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره قرارداد کرسنت اظهار داشت: 2 هفته پیش به شرکت الهلال امارات (کرسنت) درخواست رسمی دادیم که آماده تحویل گاز به آنها هستیم و آنها در حال بررسی این مساله هستند. کاردر تصریح کرد: این مساله در قالب روح کلی همان قرارداد قبلی پیگیری می‌شود و قرارداد جدیدی امضا نشده است.


منبع: وطن امروز

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 18 بهمن 1395 - 13:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن