تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817418280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار از پاسخگویی با شکایت از منتقد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فرار از پاسخگویی با شکایت از منتقد
وزیر نفت سوار بر دستاوردي شد كه قطعاً هر وزير ديگري نيز مي‌توانست آن را به نام خود تمام كند.
نویسنده : وحید حاجی‌پور 


از برجام مي‌گوييم، تمام دفاع زنگنه از خود حول محور افزايش توليد و صادرات نفت مي‌چرخد كه اولي مرهون كاركناني است كه او، آنها را «زائد» مي‌خواند و دومي نشئت گرفته از تلاش امور بين‌الملل نفت بود.

وزير نفت خيلي علاقه دارد افزايش صادرات نفت ايران را دستاورد بزرگي بنامد كه حاكي از درايت اوست ولي هيچ‌گاه نمي‌گويد اگر چنين توانمندي‌اي وجود داشت، دليل ذخيره كردن 28 ميليون بشكه ميعانات گازي روي دريا چيست؟ همگان مي‌دانند ميعانات گازي خيلي سخت به فروش مي‌رود و اگر با قيمت روز به فروش برود، نشان‌دهنده توانمندي وزارت نفت است ولي 28 ميليون بشكه ذخيره روي آب، خود حديث مفصلي است.

اين تنها خروجي زنگنه در وزارت نفت بود كه البته بخش اعظمي از اين موفقيت، به دليل برجام بود و بس و بدون ترديد، وزير نفت بدون برجام صنعت نفت را تعطيل‌تر از آني مي‌كرد كه امروز شاهد آن هستيم. وزير نفت خط لوله صلح را روي هوا برد، قول داده بود كرسنت را يك هفته‌اي به پايان برساند كه 40 ماه گذشت ولي خبري نشد، ميانگين پيشرفت پروژه‌هاي پارس‌جنوبي را از 5/1 درصد به 5/0 درصد رساند، پروژه پالايشگاه ستاره خليج‌فارس را به حال خود رها كرد، از هدفمندي يارانه‌ها سود كرد ولي از له شدن كمر وزارت نفت در پرداخت يارانه‌ها گفت و در كل سنگ روي سنگ نگذاشت و حالا براي فرار به جلو، به شكايت روي آورده است.

او قراردادهاي جديد نفتي را بهانه كرده است و سعي دارد با انداختن توپ به زمين منتقدان، اينگونه القا كند كه وزارت نفت سعي زيادي در اجرايي كردن IPC داشته و دارد ولي عده‌اي چوب لاي چرخ ما مي‌گذارند. امروز رسماً اعلام شد كه وزير نفت از یک عضو كميسيون انرژي مجلس شكايت كرده و در دلايل اين شكايت گفته شده كه سخنان وي فراتر از حد قانوني‌اش بوده است! بايد توجه داشت اصل‏ 86 قانون اساسي مي‌گويد: نمايندگان‏ مجلس‏ در مقام‏ ايفاي‏ وظايف‏ نمايندگي‏ در اظهارنظر و رأي خود كاملاً آزادند و نمي‌توان‏ آنها را به‏ سبب‏ نظراتي‏ كه‏ در مجلس‏ اظهار كرده‏‌اند يا آرايي‏ كه‏ در مقام‏ ايفاي‏ وظايف‏ نمايندگي‏ خود داده‏‌اند، تعقيب‏ يا توقيف‏ كرد.
نكته جالب اينجاست كه اوج انتقادات این نماینده مجلس از قراردادهاي نفتي مربوط به روزهايي بود كه چارچوب كلي آن هنوز به تصويب نرسيده بود و وقتي به تصويب نهادهاي قانوني رسيد، انتقادات نسبت به آن فروكش كرد.

چند ماه از تصويب و ابلاغ اين قرارداد مي‌گذرد و وزارت نفت طي اين چند ماه از برگزاري مناقصه و حتي توليد از لايه نفتي پارس‌جنوبي گفت ولي اين وعده‌ها دچار تكرار و در نهايت هم به يك ماه ديگر موكول مي‌شد. ناكامي وزارت نفت در برنامه پرطمطراق جذب سرمايه منبعث از بلا‌تكليفي مديريتي و كارشناسي در نفت است به‌طوري كه تا به امروز نه اسناد مناقصه تهيه شده و نه متن اصلي قرارداد تنظيم شده است. حالا زنگنه با انبوهي از انتقاداتي كه به وي وارد است و مي‌داند هيچ توجيه منطقي براي آن وجود ندارد، با فرافكني و شكايت از يك نماينده مجلس سعي دارد آدرسي انحرافي به افكار عمومي ارائه دهد.

او از كسي شكايت كرده كه طي يك ماه گذشته، بر سر نرخ خوراك پتروشيمي تمام قد پشت وزير نفت ايستاد و به‌شدت از برنامه وي حمايت كرد تا به وزير نفت بگوید در اداره كشور، بايد به فكر منافع ملي بود نه غرض‌ورزي‌هاي شخصي. با اين وجود زنگنه از او شكايت كرده است تا با تمسك به اين شكوائيه، اينطور القا كند كه قصد ما كار كردن بود ولي نگذاشتند و مجبور به شكايت شديم!

ريشه‌يابي شكايت وزارت نفت از منتقدان خود در ماه‌هاي پاياني دولت چندان كار سختي نيست ولي بهتر بود وزير نفت به جاي اينگونه اقدامات به افكار عمومي پاسخ مي‌داد برآيند وزارت 40 ماهه‌اش چه سودي براي نفت داشته است دليل عقب‌ماندگي و وضعيت امروز صنعت نفت چيست؟

چرا  پرونده كرسنت روشن نمي‌شود وزير نفت پشت به پشت زير وعده‌هاي خود مي‌زند و دست آخر با يك شكايت به دنبال توجيه همه سوءمديريت‌هاي خود است؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن