تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817418447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش چیت‌چیان به منتقدان صادرات برق


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واکنش چیت‌چیان به منتقدان صادرات برق
وزیر نیرو با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر روی صادرات برق در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: باید گاز را به برق یا پتروشیمی تبدیل و صادر کنیم که ارزش افزوده بالاتری دارد.
مهر: در شرایط فعلی ایران با برخی از کشورهای همسایه به طور همزمان قراردادهای صادرات گاز طبیعی و برق امضا کرده به طوری‌که قراردادهایی برای فروش همزمان گاز و برق با پاکستان، ترکیه و عراق در دست اجرا داریم.

در این بین برخی از تحلیلگران اقتصاد انرژی، صادرات همزمان برق و گاز طبیعی را رقابتی مخرب برای بازارهای هدف انرژی ایران می‌دانند و اعتقاد دارند باید بین وزارت نفت و نیرو برای صادرات برق و گاز طبیعی به کشورهای همسایه هماهنگی وجود داشته باشد.

حمید چیت‌چیان در گفتگو با مهر درباره هماهنگی بین وزارت نفت و نیرو به منظور صادرات همزمان برق و گاز طبیعی به کشورهای همسایه، گفت: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در دو مورد بر روی صادرات برق تاکید کرده‌اند.

وزیر نیرو با اعلام اینکه بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تکلیف صادرات برق ایران هم روشن است، تصریح کرد: از نظر کارشناسی هم اعتقاد داریم هر چه گاز طبیعی را به سایر محصولات همچون پتروشیمی، برق تبدیل کنیم و یا در مسیر تولید فولاد، آلمینیوم و ... استفاده کنیم قطعا ارزش افزوده بیشتری برای کشور به همراه دارد.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه سیاست ایران هم در جهت صادرات برق است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای مزیت‌های متعدد منطقه‌ای برای صادرات این حامل انرژی پاک به کشورهای همسایه است.

از سوی دیگر «بهرام نظام‌ الملکی» معاون امور پشتیبانی صنعتی مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو هم اخیرا در گفتگو با سایت وزارت نیرو در تشریح مزیت‌های صادرات برق به جای گاز طبیعی، گفته است: مقایسه تغییرات قیمت گاز و برق صادراتی کشور در سال‌های اخیر در کشور و همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گاز در مقایسه با قیمت برق وابستگی بیشتری به قیمت جهانی نفت دارد و درنتیجه درآمدهای حاصل از صادرات برق پایدارتر از درآمدهای صادرات گاز است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی قیمت نفت از بشکه‌ای ۱۰۰ دلار به ۵۰ دلار، تصریح کرده است: بر این اساس قیمت گاز صادراتی کشور از ۴۵ سنت در هر متر مکعب به ۲۵ سنت (حدود ۴۴ درصد) کاهش یافته و این در حالی است که قیمت برق صادراتی به عراق به عنوان بزرگ‌ترین خریدار برق کشور از ۱۲ سنت در هر کیلووات ساعت به ۱۰ سنت کاهش یافته است، گزارش‌های بین المللی هم وابستگی بیشتر قیمت گاز طبیعی به نفت را تأیید می‌کند.

وی، تاکید کرده است: با توجه به پیش بینی‌های صندوق بین‌المللی پول و سایر مراجع بین‌المللی پائین بودن نرخ نفت و گاز برای سال‌های آینده نیز وجود دارد، ثبات و پایداری درآمدهای ارزی حاصل از صادرات برق و ارزش افزوده بیشتر این بخش در مقایسه با صادرات گاز طبیعی، باید بر ضرورت و نقش صادرات برق بیشتر از گذشته تاکید کرد.





تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن