تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 21 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828285024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درباره ایتالیا ایتالیا: «کلاژ - ناخنک»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: درباره ایتالیا ایتالیا: «کلاژ - ناخنک»
سبک زندگی انتخابی بخش محدودی از نسل امروز که در اتمسفر کهنه و فانتزی‌ای که در هپروت پرسه می زند، تنفس می‌کنند و آن گاه که با دنیای واقعی و مسائل پیش پا افتاده یا حتی بحران های قدری دست و پا گیر زندگی واقعی مواجه می‌شوند
1- فیلم در نگاه کلی هیچ آورده ای برای مخاطب ندارد. ایتالیا ایتالیا، کلاژی است که کاوه صباغ زاده با ناخنک زدن به موضوعات مختلف در طول هم چیده و سعی کرده از هر گوشه ای از مدل زندگی رایج برخی افراد چند سکانس برای نمایش جمع کرده باشد. شاید بخشی از این پراکندگی و سردرگمی تحت عنوان اینکه روایت شخصیت های داستان –نادر و برفا، که می توانند ما به ازا و نمونه بیرونی در جوامعی همچون جامعه تهران داشته باشند - اساساً این طور پیش می رود، توجیه شود.
سبک زندگی انتخابی بخش محدودی از نسل امروز که در اتمسفر کهنه و فانتزی‌ای که در هپروت پرسه می زند، تنفس می‌کنند و آن گاه که با دنیای واقعی و مسائل پیش پا افتاده یا حتی بحران های قدری دست و پا گیر زندگی واقعی مواجه می‌شوند، جا می زنند و توان ادامه زندگی و ساختن از نو ندارند. این نسل بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد که ازعالم فانتزی خود فرود بیاید و برای تجربه یک زندگی واقعی با همه فراز و فرودهایش آماده شود. شاید باید مدل زندگی کردن را بیاموزد. وقت آن رسیده که چند پیراهن پاره کند و استخوانی هم در این مسیر خرد کند.
البته با این توجیه باز هم کم مایه نمی توان به «ایتالیا ایتالیا» کمک کرد چرا که اساساً فیلم استعدادی برای خرج کردن و بکارگیری این توجیه ندارد. می توان به راحتی به این جمع بندی نیز نزدیک شد که اساساً کارگردان جوان کار اولی که از قضا نویسنده ایتالیا ایتالیا نیز خود اوست توانمندی لازم برای عمیق شدن -یا خوش بینانه نگاه شودعلاقمندی لازم برای عمیق شدن- درباره این موضوعات را ندارد و به دلیل چرخه در یک محیط قرنطینه شده، فانتزی و در بسته که در میان عموم دانشجویان هنری امروز یا کافی شاپ های راسته خیابان انقلاب نمونه متکثر دارد، صرفاً به تیکه برداری از این محیط در قالب دیالوگ، تصویرسازی یا... اقدام کرده و نهایتاً یک اثر دورهمی با درونمایه کم عمق و بی تأثیر تولید کرده است. مسائلی که به صورت گذری در ایتالیا ایتالیا طرح می شود به اندازه کافی به سبک این فیلم ناخنک زده شده و دستکاری شده و فیلم نکته اضافی و جدیدی در این باره اضافه نمی کند، شاید عمیق شدن به لایه های درونی چنین مسائلی می توانست یک حرف جدید از طرف صباغ زاده تلقی شود که به نظر می رسد دانش یا شاید حوصله کافی برای ورود به آن را نداشته است.
2- از طرفی دیگر هم خرج چندباره نمایه هایی از شخصیت هایی حقیقی چون علی ملاقلی پور و حرکت های عجیب اعتراضی او در سال های گذشته و دانش اقباشاوی و ... می‌تواند این مدعا را هم به ذهن متبادر کند که صباغ زاده به نوعی خود را متعلق به این جریان دانسته و نظرات و دیدگاه های این دسته از فیلمسازان جوان درباره وضعیت کنونی سینمای ایران را نمایندگی می‌کند.او هم مانند ایشان معترض است و چاره را در همین انتحار یا توجیه سازی برای این دست انتحارها دیده است. این جریان مدعای استقلال دارد و تلاش دارد تا بر روی پای خود بایستد و بدور از رانت و رابطه و در شرایط برابر و بر اساس قواعد حرفه ای کار خود را پیش ببرد. هر چند که با ساخت یک یا دو اثر محدود و در شرایطی که در ابتدای راه قرار دارند این امر چندان شدنی نبوده و با نتیجه اثرگذارهمراه نیست.
این نسل بیشتر به انباشت و تقویت توان تئوریک خود نیاز دارد و بهتر است برای بیان برخی مواضع‌ قدری سعه صدر داشته باشد تا زمانش برسد و در همین ابتدای امر با موضع گیری های هیجانی، محیطی پیرامون خود شکل ندهد که امکان کانالیزه شدن آن و خارج کردن آسوده آن از دور فراهم شود. بیانیه خوانی یا تکه پرانی جوانان علیه سیاست های موجود قابل بررسی و شنیدن است اما اگر اندازه آن رعایت شود، وقار ایشان دست مایه خدشه قرار خواهد گرفت.
3- با نگاه جزئی ترمی توان به گزاره های متعدد دیگری هم درباره فیلم نزدیک شد اما به همان دلیل که ایتالیا ایتالیا به کرات اثبات می‌کند که جَنَم دقیق شدن درباره آن‌ها را ندارد، ورود این چنین جزئی، بی فایده و خرج بیهوده کلمات است. فلذا در این مجال بیشتر از این درباره آن نگاشته نشود بهتر است.




تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن