تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817416881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض انجمن منتقدان به هیئت داوران بخش سودای سیمرغ


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اعتراض انجمن منتقدان به هیئت داوران بخش سودای سیمرغ
حاشیه‌های جشنواره فجر ادامه دارد؛
اعتراض انجمن منتقدان به هیئت داوران بخش سودای سیمرغ دوم بهمن ماه بود که اسامی هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد و انتخاب اعضا حاشیه‌هایی را برای جشنواره به همراه داشت.


گروه سینما و تلویزیون "فرهنگ نیوز" ؛ دوم بهمن ماه بود که اسامی هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد و بر اساس حکم محمدی حیدری، دبیر جشنواره محمدرضا هنرمند، شهرام اسدی، محمدمهدی دادگو، محمدرضا تخت‌کشیان، رویا نونهالی، ایرج رامین‌فر و اکبر نبوی به عنوان اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره معرفی شدند، انتخابی که با حاشیه‌هایی همراه بود.

هر کدام از افرادی که به عنوان داور بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شده اند، دارای کارنامه روشنی در حوزه سینما هستند و یا آثار درخور توجهی را در این سینما تولید کرده و یا در آنها به عنوان بازیگر حضور داشته اند و در ذیل نگاهی داریم به سوابق اعضای هیئت داوری بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر.

محمدرضا هنرمند؛ کارگردان و فیلمنامه‌نویس در سال 1332 در تهران متولد شد و اولین اثرش در مقام کارگردان را در سال 1361 و با فیلم «مرگ دیگری» آغاز کرد، ولی آثار دیگری چون «مرگ دیگری»، «گورکن»، «زنگ‌ها»، «ردپایی بر شن»، «مومیایی 3» ، «عزیزم من کوک نیستم» و سریال‌های «زیر تیغ»، «آشپزباشی» را در کارنامه کاری اش دارد.

محمدمهدی دادگو؛ تهیه کننده و کارشناس اقتصادی سینمای ایران است که در سال 1329 در تهران به دنیا آمد و برای اولین بار در سال 1360 به عنوان برنامه‌ریز در فیلم «حاجی واشنگتن» به کارگردانی علی حاتمی وارد عرصه سینما شد. دادگو فعالیت های مدیریتی بسیاری در این سال ها تجربه کرده که می توان به مدیریت کنترل بودجه سازمان رادیو و تلویزیون، مدیر امور مالی شبکه دوم، مدیر ارزشیابی کمی و برآورد برنامه‌های تلویزیونی، مدیر تولید بنیاد سینمایی فارابی، مدیر اجرایی طراحی و ساخت نخستین شهرک سینمایی، عضویت در نخستین هیئت مدیره خانه سینما اشاره کرد، وی همچنین تهیه کنندگی آثار «نشانی»، «زمستان است»، «هزاران زن مثل من»، «کلاه قرمزی و پسرخاله» و ... اشاره کرد.

محمدرضا تخت‌کشیان؛ تهیه کننده «یتیم خانه ایران» از دیگر اعضای هیئت داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر است.

وی در سال 1355 در تهران متولد شد و آثار زیادی چون «خوابم می‌آد»، «زندگی با چشمان بسته»، «شکارچی»، «هفت و پنج دقیقه»، «چند روز بعد»، «دست‌های خالی»، «من ترانه پانزده سال دارم»، «آب و آتش» را در کارنامه کاری اش در مقام تهیه کننده دارد.

اکبر نبوی هم که در سال 1343 به دنیا آمده به عنوان کارشناس، تهیه‌کننده و منتقد سینما به فعالیت می پردازد، وی همچنین به مدت هشت سال به عنوان عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت بود و در این مدت مقالات متعددی در زمینه‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مطبوعات به چاپ رساند

معاونت فرهنگی خانه سینما، مشاور فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، ریاست مرکز مطالعات و تحقیقات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت پژوهشی انجمن سینمای دفاع مقدس، مسوولیت کمیته فرهنگ، هنر و رسانۀ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قائم‌مقامی بنیاد سینمایی فارابی از دیگر سوابق کاری اکبر نبوی به شمار می رود.

شهرام اسدی؛ متولد 1332 در سلماس است و نسخه اول «روز واقعه» اولین اثر وی در مقام کارگردان به شمار می رود، همچنین آثار دیگر «شب واقعه»، «به من نگاه کن»، از دیگر آثار اسدی به شمار می رود.

ایرج رامین‌فر هم در سال متولد 1328 در تهران متولد شد، عضو دیگر هیئت داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به شمار می ورد، وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1346 به عنوان مشاور صحنه و لباس آغاز کرد. رامین‌فر همچنین موفق به راه اندازی دو نمایشگاه از طراحی صحنه و لباس و انتشار کتاب Film Design نیز شده است.

وی طراح صحنه و لباس فیلم‌هایی همچون «احتمال باران اسیدی»، «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «خسته نباشید»، «استرداد»، «چهل‌سالگی»، «پرچم‌های قلعه کاوه»، «خواب لیلا»،  را نیز بر عهده داشته است.

رویا نونهالی به عنوان آخرین عضو هیئت داوران بخش سودای سیمرغ نیز  متولد 1343 در تهران  است و فعالیت هنری خود را از سال 1362 با بازیگری تئاتر شروع کرد  و فعالیت سینمایی خود را نیز از سال 1366 با حضور در فیلم «یار در خانه و ...» ساخته خسرو سینایی و بازی در تلویزیون سال را در 1381 با مجموعه «خواب و بیدار» آغاز کرد.

از سوابق کاری اعضای هیئت داوران بخش سودای سیمرغ که بگذریم، نکته قابل توجه این است که هیچ یک از اعضا جز انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نیستند، مسئله ای که شاید در سال های قبل کمتر نظیر آن را دیده باشیم و همین مهم باعث انصراف این انجمن از برگزاری جلسات نقد در جشنواره فیلم فجر شده است.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران طی بیانیه ای انصراف خودشان را از برگزاری این جلسات اعلام کرده است و در بخشی از این بیانیه آمده است:

«متاسفانه در فضای به شدت محافظه کارانه کنونی گویا «فرهنگ» و «فرهنگ ساز» قربانی اصلی است.

جهت اطلاع اعضای محترم انجمن و ثبت در تاریخ یادآور می شویم که جلسه ای با حضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی انجمن و دبیر محترم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار و توافق شد که در ترکیب هیات داوران یک منتقد از اعضای شاخص و صاحب نظر انجمن قرار گیرد.»

البته نباید فراموش کنیم که اکبر نبوی، به عنوان منتقد در هیئت داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد، ولی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نسبت به این مسئله هم واکنش نشان داده است.

در بیانیه این انجمن در خصوص انتخاب اکبر نبوی آمده است: «براین اساس طی نامه مکتوبی آقایان جهانبخش نورایی، طهماسب صلح جو، روبرت صافاریان، شهرام جعفری نژاد و مهرزاد دانش به عنوان منتقدان پیشنهادی این شورا معرفی شدند ولی با اعلام اسامی هیات داوران، خلف وعده همچون سال گذشته آشکار شد. در انتخاب آقای اکبر نبوی که این شورا به ایشان ارادت جداگانه دارد نیز شیطنتی صورت گرفته تا راه برای بستن دهان ما باز باشد، ولی حکایت همچنان باقی است. این روزها می گذرد و تاریخ شهادت صادقانه اش را خواهد داد.»

یکی دیگر از نکاتی که نمی توان به راحتی از کنار گذشت، بحث جلسات نقد آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ است، جلساتی که نه تنها برای اهالی رسانه بسیار بااهمیت است، بلکه عوامل و سازندگان فیلم ها و منتقدان نیز اهمیت زیادی را برای این نشست ها قائل هستند، ولی هنوز با وجود اعلام انصراف انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، هنوز مسئولان جشنواره نحوه برگزاری این جلسات را اعلام نکرده اند.




95/11/4 - 10:00 - 2017-1-23 10:00:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن