محبوبترینها
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1798693607
در نقد و بررسی فیلم «دلبری» در سینما روایت عنوان شد «دلبری» فیلمی ارزشی در وانفسای سینمای ایران است/ این فیلم برای مخاطبین عام ساخته شد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نقد و بررسی فیلم «دلبری» در سینما روایت عنوان شد«دلبری» فیلمی ارزشی در وانفسای سینمای ایران است/ این فیلم برای مخاطبین عام ساخته شد
کارگردان فیلم «دلبری» معتقد است دست او در خیلی از جاها به لحاظ مانورهای کارگردانی و حرکت های دوربین به دلیل مضمون درونی و فضای محدود لوکیشن بسته بود چرا که این فیلم یک فیلم درونی و عاشقانه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، عصرروز گذشته سوم مردادماه ، فیلم سینمایی «دلبری» ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری با حضور کارگردان و جبارآذین و سعید هاشم زاده از منتقدین سینما در مجموعه اسوه مورد نقد و بررسی قرار گرفت. نگاه من به فیلم دلبری نگاه مثبتی است جبارآذین در مورد فیلم دلبری که هم اکنون زمان اکران خودش را سپری می کند گفت: در نقدو بررسی که من قبلا نسبت به این فیلم داشتم اعلام کرده بودم که نگاه من نسبت به این فیلم، نگاه مثبتی بود هر چند که معتقدم این فیلم کم و کاستی هایی را نیز دارد. اما گویا تعریف و تمجید من از این فیلم نسبت به کاستی های فیلم بیشتر شنیده است و به همین جهت برخی از دوستان به من انتقاد کردند که چرا از این فیلم تعریف کردید؟! اما تمجید من از این فیلم به دلایل مضمونی و محتوایی فیلم بوده است. وی افزود: معتقدم تمام آثار سینمایی و غیرسینمایی که به ادبیات و فرهنگ جامعه احترام می گذارند و از کنار ارزش ها، بی اعتنا عبور نمی کنند و اخلاق مدار هستند حتما در نگاه من مورد احترام خواهند بود و بی شک ، من از این نوع آثار به خوبی یاد خواهم کرد هرچند که به کاستی ها نیز توجه دارم. فیلم دلبری یک فیلم ارزشی است این منتقد سینمای ایران با بیان اینکه فیلم قبلی این فیلمساز (خانهای کنار ابرها) نیز در ژانر دفاع مقدس بوده است از فیلم دلبری به دلیل انتخاب موضوع خوب و ارزشی که در ارتباط با جانبازان بویژه جانبازان قطع نخاعی است به عنوان یک اثر ارزشمند یاد کرد. وی تصریح کرد: ما در فیلم «دلبری» شاهد بازگویی و باز نمایی های ارزش ها هستیم بدون اینکه شعاری در فیلم وجود داشته باشد و اگر در این فیلم از عشق و دلدادگی صحبت می شود سعی شده این کلمات به زبان ساده و صمیمانه به مخاطب منتقل شود. سعید هاشم زاده منتقد دیگر برنامه با اشاره به فضای برنامه سینمای روایت اظهار داشت: من خیلی خوشحالم که شاهد حضور خانواده ها به همراه فرزندان خود دراین برنامه هستم این درحالی است که در سینمای ایران فیلم هایی هستند که نمی شود آنها را با خانواده تماشا کرد. وی اضافه کرد: در سینمای جهانی جریانی وجود دارد به نام درجه بندی سنی فیلم ها که در سینمای ایران رعایت نمی شود درحالی که ما می توانیم وارد این نظام بشویم هر چند که متاسفانه در کشور، فیلم های مستهجنی ساخته می شود که مساله درجه بندی سنی در مقابل آنان، شوخی است. مدیریت سینمایی به صورت بی حساب و کتاب مجوز ساخت صادر می کند سعید هاشم زاده با بیان اینکه مدیریت سینمایی ما به صورت بی حساب و کتاب مجوز ساخت صادر می کند و به هنگام اکران هم زیر بار مجوزهای داده شده خود نمی رود یادآور شد: سینمای ما به لحاظ علمی با موضوع درجه بندی سنی فیلم ها ناآشنا است درحالی که مدیریت سینما کشور باید در این زمینه هر چه زودتر تصمیم گیری کند. وی با اشاره به کسانی که بدون اینکه فیلمی را ببینند در مقابل آن موضع گیری منفی می کنند و به اصطلاح فیلم ندیده را فحش می دهند این نوع آدم ها را افراد بی سواد ذکر کرد و گفت: معتقدم فیلم « دلبری» فیلم منتقدان است نه تماشاگران چرا که روایت فیلم یک روایت غیرمتعارف و کاملا منتقد پسند است. «دلبری» سیبل خوبی است تا برخیها حوزه هنری را بزنند سید جلال دهقانی اشکذری کارگردان فیلم هم در مورد رفتارهایی که با فیلم دلبری از زمان تولید تاکنون شده است افزود: ما قبل از اینکه فیلم وارد جشنواره فیلم فجر بشود از چندین منتقد و خبرگزاری ها دعوت کردیم تا فیلم را در دفترتهیه کننده ببینند که نظر همه آنان بعد از دیدن فیلم مثبت بود و حتی برخی از آنان به گونه ای با فیلم همذات پنداری کرده بودند که همراه فیلم نیز گریه کردند. بنابراین درایام نزدیک به روزهای جشنواره که معمولا فضای دیدن فیلم ها به صورت خصوصی رونق پیدا می کند نگاه تقریبی 90 درصد از منتقدینی که فیلم دلبری را دیده بودند مثبت بود و حتی همه معتقد بودند که اتفاقات خوبی برای فیلم خواهد افتاد. اما هنگامی که این فیلم در جشنواره نمایش داده شده ، نگاه ها تغییر کرد و این فیلم سیبل خوبی شد برای کسانی که دل خوشی از حوزه هنری نداشتند بنابراین سعی کردند بوسیله این فیلم ، حوزه هنری را بزنند. فیلم برای مخاطبین عام ساخته شده است این کارگردان جوان سینمای ایران با بیان اینکه من این فیلم را برای تماشاگران عام ساختم و نه مخاطب خاص در مورد لوکیشن ثابت و ریتم کُند فیلم اظهار داشت: با توجه به منطق روایی که در فیلمنامه وجود داشت و با توجه به اینکه وقتی شما یک شخصیت قطع نخاعی در فیلم دارید طبیعی است که هیچ تحرکی نداشته باشید و این امر موجب شد تا ما لوکیشن ثابتی داشته باشیم. وی با اشاره به هزینه این فیلم یاد آور شد: فیلم «دلبری» از نظر هزینه، کمترین هزینه را نسبت به فیلم های کل جشنواره داشت و هزینه آن حتی کمتر از نصف یک تله فیلم بود. با توجه به مضمون فیلم ، دستم به لحاظ مانورهای دوربین بسته بود کارگردان سریال هانیه و خانه ای کنار ابرها در بخش دیگری از صحبت ها خود تاکید کرد: دست من در خیلی از جاها به لحاظ مانورهای کارگردانی و حرکت های دوربین به دلیل مضمون درونی و فضای محدود لوکیشن بسته بود چرا که این فیلم یک فیلم درونی است که بیشتر تصویرگر موقعیت خاص زندگی دو نفر را نشان می دهد. به عبارت دیگر، این فیلم یک عاشقانه ای است که در لحظه جدایی اتفاق می افتد. البته من از همان زمان هم اطلاع از ریتم کُند فیلم داشتم اما فضا و بستر فیلم به گونه ای بود که مرا در بحث کارگردانی، خلاء سلاح کرده بود. هرچند که اعتقادی ندارم که فیلم اشتباهی ندارد. به گفته اشکذری ، فیلم دلبری از آن نوع فیلم هایی بوده که اگر کارگردان قدری اشتباه می کرده حتما فیلم به سمت اشک و آه می غلتیده است. سعید هاشم زاده در این لحظه خطاب به کارگردان گفت: بیان حاشیه های فیلم که معمولا بحث مطلوبی هم به نظر می رسد به تحلیل فیلم کمک نمی کند چرا که معتقدم کارگردان با بیان این نوع حرف ها تنها به خودش امتیاز می دهد که فیلم من خوب بوده اما بقیه آن را به خوبی درک نکردند. جبارآذین منتقد پیشکسوت سینمای ایران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: متاسفانه برخورد با فیلم و سینما در جامعه ما از جایگاه فرهنگی خودش فاصله گرفته است و برخوردهایی که با هنر و فرهنگ در کشور می شود نه تنها برخوردهای فرهنگی نیست بلکه از جنس برخورد سیاسی و جناحی است. «دلبری» دچار هجمه های سیاسی و تبلیغی شده است وی ادامه داد: من طرفدار این نیستم که هنرمند و سینما به سیاست نپردازد اما بیشترین برخوردهایی که در سالهای اخیر با فیلم های سینمایی شده است پیش از اینکه کارشناسی باشد بیشترغیرکارشناسی ، سیاسی و جناحی بوده است و به همین دلیل است که فیلم «دلبری» در قبل اکران و به هنگام اکران، دچار هجمه های سیاسی و تبلیغی شده است. این منتقد با بیان اینکه هجمه به محصولات فرهنگی از نگاه سیاسی غلط است تاکید کرد: این نوع برخوردها فقط موجب اضمحلال فرهنگ ، سینما و هنر خواهد شد و حاصلی جز نابودی ارزشها و دفاع مقدس نخواهد داشت. اگر قراراست در مورد سینما و فیلم صحبت شود باید این کار بدون دخالت مسائل سیاسی و بدون رایزنی مالی و سفارشی صورت بپذیرد. این درحالی است که در حوزه مدیریت سینمای ایران در حال حاضر برای برون رفت از این وضعیت، هیچگونه امیدی دیده نمی شود چرا که آنان شناختی از سینما ندارند و برای حفظ و موقعیت خودشان مجبوربه بهره گیری از ابزار سیاسی ، مالی و تبلیغی هستند. کارگردان به لحاظ کاری، حرکتی رو به جلو داشته است آذین با اشاره به فیلم «دلبری» اظهار داشت: معتقدم تمام حرکت هایی که در مخالفت غیر کارشناسانه با این فیلم چه از زمان ساخت و چه در زمان اکران شده است کاملا مردود و ناجوانمردانه است. چرا که این فیلم یک فیلم ارزشی و قابل احترامی است که حتما کاستی ها و اشکالاتی را هم دارد. وی معتقد است که کارگردان اثر در طول فعالیت خویش ، حرکتی رو به تکامل داشته که نیازمند حمایت است. برخی از مخاطبین حاضر در جلسه نیز نظرهای خود را در مورد فیلم با کارگردان درمیان گذاشتند از جمله خانمی که گفت : فیلم علاوه بر محتوا از ساختار خوب و درستی هم برخوردار است اما به نظر من ، همه صحنه های فیلم به لحاظ رنگ و لعاب نورها خیلی سرد و خاکستری بودند و هیچ گرمی در فیلم وجود نداشت که اشکذری درجواب اظهار داشت: ما در فضای خانه بویژه در ده دقیقه اول فیلم شاهد ریتم تند ، شادابی و شوخی اعضای خانواده با همدیگر هستیم. وی در مورد نشان ندادن جانباز فیلم که مورد سوال یکی دیگر از حاضرین بود یادآور شد: ما سر این موضوع ، مباحث زیادی را با تهیه کننده و برخی از دوستان داشتیم و بعضی ها همان زمان اعتقاد داشتند که ما باید چهره جانباز فیلم را نشان می دادیم اما من معتقد بودم با نشان دادن چهره او ما شاهد هیچ اتفاق تازه ای نخواهیم بود. ضمن اینکه ما از حرفها و دیالوگ های دیگران می توانیم چهره این جانباز را تصور کنیم.علاوه بر اینکه نشان ندادن او به منزله تعمیم دادن وضعیت او به دیگرجانبازان است. سعید هاشم زاده با اشاره به عدم تغییر بافت فیلم از نگاه جانباز و خارج از این نگاه گفت: در این فیلم هنگامی که صحنه ها را از نگاه جانباز می بینیم نسبت به زمانی که خارج از این نگاه می بینیم (پی یو وی) هیچ تفاوتی در میزانسن، بافت تصویر، رنگها و گرمی و سردی صحنه ها شاهد نیستیم و این یکی از اشکالات عمده فیلم محسوب می شود. احمدی مقدم ، فیلمنامه نویسی که در جلسه حضور داشت با بیان اینکه سال 95 سینمای ایران دراین فیلم دیده نمی شود گفت: کارگردان چند تا از سربزنگاه فیلم را به لحاظ عدم دراماتیزه کردن فیلم از دست داده است. ضمن اینکه لحظه شهادت جانباز بسیار سرد برگزار می شود. علاوه بر آن نیز دیالوگ ها در سطح نوشته شدند. قصه فیلم به اندازه بازیگران قدرتمند نیست/ انسجامی در درام دیده نمی شود مالک سراج بازیگر فیلم های دفاع مقدس که در سالن حضور داشت ضمن تشکر از کارگردان فیلم گفت: متاسفانه فیلم شما قصه ندارد و انسجامی در درام آن دیده نمی شود. این درحالی است که بخش هایی از این فیلم را می شود به راحتی حذف کرد بدون اینکه به قصه لطمه بخورد. کارگردان بازیگران خوبی را برای فیلم خود انتخاب کرده است اما قصه فیلم به اندازه بازیگران قدرتمند نیست. انتهای پیام/ن
95/05/04 :: 14:33
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]
صفحات پیشنهادی
در سینمای بالیوود آخرین فیلم «راجینیکانت» هنرپیشه هندی ۲۰ میلیون پوند فروخت
در سینمای بالیوودآخرین فیلم راجینیکانت هنرپیشه هندی ۲۰ میلیون پوند فروخت اکران فیلم بالیوودی کابالی با نقشآفرینی راجینیکانت ابرستاره سینمای هند با فروشی بینظیر در سراسر این کشور مواجه شد و به فروش ۲۰ میلیون پوندی رسید به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس فیلم کابالی باکتاب «فرهنگ سوگ شیعی» نقد و بررسی میشود
کتاب فرهنگ سوگ شیعی نقد و بررسی میشود جلسه نقد کتاب فرهنگ سوگ شیعی با حضور محمدرضا سنگری و دو ناقد برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس چندی پیش چاپ نخست ویراست یکم فرهنگ سوگ شیعی توسط انتشارات خیمه در 672 صفحه قطع وزیری و با شمارگان هزار نسخه منتشر شد نشست نقد این کتاب باگزارش فارس از اهدای جایزه بازیگری اصلانی در اکران فیلم سینمایی «دختر» اصلانی: هنوز مدیران فرهنگی ما
گزارش فارس از اهدای جایزه بازیگری اصلانی در اکران فیلم سینمایی دختراصلانی هنوز مدیران فرهنگی ما دست به دامن سانسور و کارهای پلیسی هستند حذف پلانهای مریلا زارعی از تیزر تبلیغاتی فیلم دختر فرهاد اصلانی گفت مدیران فرهنگی ما از روشهای ناکارآمد سانسور و روشهای سلبی و پلیسی استفدر نخستین شب از هفته فیلم ناصر تقوایی عنوان شد ناصر تقوایی: سینمای امروز ایران مقلد نیست/ جیرانی: میزانسن به م
در نخستین شب از هفته فیلم ناصر تقوایی عنوان شدناصر تقوایی سینمای امروز ایران مقلد نیست جیرانی میزانسن به معنای واقعی در آثار تقوایی نمود دارد امیدوارم علاقمندان به سینما در هر شغل و مقامی که هستند کار کنند که سینما همچون نفت به دنیا صادر شود سینمای ایران امروز یک سینمای مقلپریسا عشقی در گفتوگو با فارس مستند «جهیزیه» را میسازم/ جشنواره «سینما حقیقت» با فیلمها
پریسا عشقی در گفتوگو با فارسمستند جهیزیه را میسازم جشنواره سینما حقیقت با فیلمها تبعیضآمیز برخورد میکند پریسا عشقی گفت فیلم مستند جهیزیه را با همین موضوع خواهم ساخت موضوعی که نه تنها مربوط به زنها بلکه مربوط به بستر جامعهای است که در آن زیست میکنیم پریسا عشقی کارگردانآمار فروش فیلمها به روایت پخشکنندگان - ایسنا
پخشکنندگان فیلمهای سینمایی در گفتوگو با ایسنا آخرین آمار فروش فیلمهای در حال اکران را اعلام کردند در این میان فروشنده که دو روز از اکران آن میگذرد تنها در تهران فروشی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان داشته است به گزارش ایسنا مدیرعامل فیلمیران فروش فیلم فروشنده را تنها در تهرانسخه قاچاق فیلم سینمایی فروشنده منتشر شد+عکس
نسخه قاچاق فیلم سینمایی فروشنده منتشر شد عکس در آستانه اعلام نامزدهای نهایی فیلم خارجی در اسکار۲۰۱۷ نسخه قاچاق و غیر مجاز فیلم سینمایی فروشنده منتشر شد به گزارش خبرنگار ایلنا نسخه قاچاق و غیر مجاز فیلم سینمایی فروشنده از طریق سایتهای غیر مجاز که نسخه دانلود غیر قانونی فیلمهای سگروگانگیری «طلبه» موضوع فیلم/ «طاها» وارد مرحله پیش تولید
گروگانگیری طلبه موضوع فیلم طاها وارد مرحله پیش تولید پس از انجام مراحل پیش تولید فیلم سینمایی طاها اولین ساخته بلند سینمایی سجاد موسوی فیلم در قم و کویر جلوی دوربین میرود سجاد موسوی کارگردان فیلم سینمایی طاها در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت پیش تولید فیلم در حال انجنگاهی به اکران فیلم «من سالوادرو نیستم» در ترکیه سوال از دیپلماسی فرهنگی در اکران «محمدرسول الل
نگاهی به اکران فیلم من سالوادرو نیستم در ترکیهسوال از دیپلماسی فرهنگی در اکران محمدرسول الله ص وقتی در زمین دشمن بازی میکنیم اکران فیلم من سالوادور نیستم به همت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول میتواند نقض غرض در اهداف و دستورالعمل های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دستگاهدهباشی: «ماندن در وضعیت آخر» فیلمی به شدت سیاسی است/ شهدای خان طومان سوژه فیلم
دهباشی ماندن در وضعیت آخر فیلمی به شدت سیاسی است شهدای خان طومان سوژه فیلم حسین دهباشی در تدارک ساخت نخستین فیلم داستانگوی اجتماعی است که به زودی جلوی دوربین میرود حسین دهباشی کارگردان مستند سینمای ایران در تدارک ساخت اولین فیلم بلند سینمایی است دهباشی در گفت و گو با خبرنگار-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها