تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816992964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان و فلسفه در بازار نشر - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
کتاب نشر چشمه
یک کتاب در حوزه فلسفه و چهار کتاب در حوزه ادبیات داستانی منتشر شد. به گزارش ایسنا، جلد ششم «تاریخ فلسفه راتلج» با ترجمه حسین مرتضوی، «هیاهوی زمان» از جولین بارنز با ترجمه پیمان خاکسار، «دیوانه‌های فوتبال» از دومینیک آتون با ترجمه وحید نمازی، «پایکوبی» از محمد کشاورز و «جلبک» از کتایون سنگستانی به بازار نشر عرضه شده است. *  جلد ششم «تاریخ فلسفه راتلج» (عصر ایده‌آلیسم آلمانی) با ویراست رابرت سی‌ سولومون و کتالین م. هینگینز و ترجمه حسن مرتضوی شامل ۱۱ فصل «از لایبنیتس تا کانت»، «انقلاب کوپرنیکی کانت»، «فلسفه اخلاق و سیاست کانت»، «کانت: نقد قوه حکم»، «فیشته و شلینگ: دوره ینا»، «پدیدارشناسی روح هگل»، «منطق هگل و فلسفه ذهن»، «هگل، روح و سیاست»، «هگلی‌های جوان، فویرباخ و مارکس»، «آرتور شوپنهاور» و «نومیدی نظر ورزانه کی‌یر کگور»، در ۶۰۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۵۰۰۰ تومان در دسترس عموم قرار گرفته است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «مجموعه تاریخ فلسفه راتلج به ترتیب زمانی به بررسی تاریخ فلسفه غربی از آغازگاه‌های آن در سده ششم پیش از میلاد تا دوران کنونی می‌پردازد. در این مجموعه تمامی تحولات عمده فلسفی عمیقا بحث می‌شود. قسمت بیشتر این مجلدات به افرادی اختصاص داده شده که عموما از فیلسوفان بزرگ تلقی می‌شوند. اما چهره‌های کم‌اهمیت‌تر نیز فراموش نشده‌اند و همراه با آن‌ها ده جلد تاریخ حاضر شامل اطلاعات پایه و انتقادی درباره فیلسوفان مهم گذشته و حال است.»

** رمان «هیاهوی زمان» نوشته جولین بارنز و ترجمه پیمان خاکسار در ۱۳۸ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۰۰۰ تومان منتشر شده است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «هیاهوی زمان جدیدترین رمان جولین بارنز نویسنده مشهور انگلیسی است. این رمان به زندگی دمیتری شوستاکوویچ آهنگساز بزرگ روس می‌پردازد و زندگی پُرفرازونشیبش، ‌همین‌طور رابطه‌اش با استالین و سختی‌هایی که طی دوران استالینیسم متحمل شد. «مهندسان روح انسان»، دو مشکل بنیادین وجود داشت. اول این که خیلی از مردم دوست نداشتند روح‌شان مهندسی شود، دست شما درد نکند. دوست داشتند روح‌شان همان‌طور که به دنیا آمده بود دست‌نخورده باقی بماند و وقتی سعی می‌کردی هدایت‌شان کنی مقاومت نشان می‌دادند. بیا به این کنسرت مجانی که در فضای باز برگزار می‌شود رفیق. واقعا فکر می‌کنیم که باید شرکت کنید. بله، البته که اختیاری است، ولی شاید اشتباهی بزرگ باشد اگر حضور به هم نرسانید... مشکل دوم مهندس روح انسان اساسی‌تر بود. چه کسی مهندسان را مهندسی می‌کند؟»

*** کتاب «دیوانه‌های فوتبال» (داستان‌های تکان‌دهنده حقیقی از سخت‌ترین هواداران فوتبال دنیا) نوشته دومینیک آتون همراه با دنی دایر با ترجمه وحید نمازی در ۳۰۳ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۳۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است. این کتاب با 9 فصل همراه است:  بازگشت به خانه، بالکان‌ها، لهستان، هلند، برزیل،  آرژانتین، روسیه، ترکیه و ایتالیا. نوشته پشت جلد کتاب: «کارِ ما درست مثل یک گردباد واقعی بود. طی نود روز از نُه کشور گذشتیم، با تشکیلات هواداری فوتبال در آن کشورها آشنا شدیم و شنیدیم چگونه از جوانانی که دستورات رهبران آن تشکیلات را بی‌چون و چرا اجرا می‌کنند، بهره‌کشی می‌شود. در هلند از ترس جان‌مان گریختیم، در ترکیه از برابر دوربین‌های پلیس متواری شدیم، در صربستان با سران تشکیلاتی از هولیگان‌ها که به جنایت جنگی متهم شده بودند ملاقات کردیم و زمانی که در برزیل همراه با یکی از تشکیلات هواداری، به سفری برای دیدن مسابقه تیم آن‌ها می‌رفتیم، از سوی هواداران دیوانه رقیب به ما تیراندازی شد.»

**** چاپ تازه مجموعه داستان «پایکوبی» نوشته محمد کشاورز شامل داستان‌های «شهود»، «آخرین تصویر»، «طعمه»، «دل گم‌شده»، «تیغ و آینه»، «پرنده روشن»، «سرگیجه»، «آب و آتش»، «شب شغال»، «پایکوبی» و «مثل شب‌های دیگر» در ۱۰۸ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۸۵۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «محمد کشاورز با کتاب پایکوبی به ادبیات ایران معرفی شد. مجموعه داستانی از یک نویسنده شیرازی، شامل یازده اثر که برای نخستین بار سال ۱۳۷۴ منتشر شد و مخاطبان بسیاری پیدا کرد. کشاورز یکی از جدی‌ترین کوتاه‌نویسان چند دهه گذشته ادبیات داستانی ایران است که برخی از داستان‌هایش در زمره بهترین‌های این شیوه روایی قرار گرفته‌اند. پایکوبی روایتی است از آدم‌های مختلف که اتفاق‌های گاهی عجیب و گاه نه چندان عجیبی سرنوشت‌شان را در دست می‌گیرد. رگه‌ای از طنز در اکثر داستان‌ها وجود دارد که باعث شده این کتاب نقدی باشد بر پاره‌ای مفاهیم. حضور اشیا، بودنِ مشکوک صداها و نورها، دیگران و همچنین خشونتی ناگهانی بسیاری از داستان‌های پایکوبی را به تکه‌های درخشان کارنامه‌ محمد کشاورز تبدیل کرده است. نویسنده‌ای گزیده‌کار که متخصص یافتن لحظاتی است که در آن، کمال آرامش مطلقِ همه چیز دستخوشِ گردباد و تغییر می‌شود. تکانه‌های مضطرب روح انسانش در این کتاب از زمانه‌ای می‌آید که روند اتفاق‌ها بیش از همیشه سرعت گرفته بود. کشاورز نویسنده تقدیرهای واژگون است. تقدیرهایی که در وجهی رئالیستی مخاطب‌شان را با خود همراه می‌کنند. کشاورز یک رئالیست تمام‌عیار است.»

***** رمان «جلبک» نوشته کتایون سنگستانی در ۱۱۶ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۹۵۰۰ تومان به بازار کتاب عرضه شده است. نوشته پشت جلد کتاب: «اولین رمان کتایون سنگستانی یک رمانِ اجتماعی است با رگه‌هایی از طنزی تلخ، رمان روایتِ‌ تکه‌ای از روزگارِ دختر جوان دانشجویی است که برای امرار معاش کار می‌کند. از کار در تولیدی‌های خاک‌گرفته بگیر تا نوشتنِ رمان‌های زردِ عاشقانه. او تئاتر خوانده و ناکامِ مطلق است در رشته‌اش. زندگی‌اش به سختی می‌گذرد و با مادر و خواهرش سرِ هزینه‌های خانه بحث و جدل دارد. این شخصیت در جست‌وجوی امنیت عاشق هم می‌شود و تناقض‌ها و درهم پیچیدگی‌های زندگی‌اش چنان زیاد است که عملا خود را تنها می‌یابد مقابلِ جهان. او باید کاری بکند... سنگستانی در نخستین رمانش از یک ساختار رئالیستی گزنده و طنزآلود استفاده می‌کند تا جهان خرد و تحقیرشده یک قهرمان معمولی را به تصویر بکشد که در تنگناهای اجتماعی و معیشتی گرفتار شده. او این شخصیت را به خیابان‌های تهران می‌فرستد تا پرسه بزند، راه برود و مدام اتفاق‌های ریز و درشت را تجربه کند. قهرمانی که نه آرمان‌گراست نه گمان می‌کند جهان منتظر کشفِ اوست. بلکه دختری است تنها، کنجکاو و دست‌تنگ که می‌خواهد با این جهان روبه‌رو شود. روایتی از یک جوان‌بودگی مفرط که درش زبانی خاص می‌سازد این نویسنده جوان... رمانی پُرماجرا که هندسه‌ای جدید برای زیستنِ قهرمانِ تنهایش می‌سازد. هندسه یک جلبکِ رهاشده...»

کتاب‌های یادشده در نشر چشمه منتشر شده است. انتهای پیام


چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن