تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817006566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداوند پیامبر(ص) را محور وحدت امت قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
خداوند پیامبر(ص) را محور وحدت امت قرار داد
خداوند پیامبر(ص) را محور وحدت امت قرار داد یک پژوهشگر حوزه قرآن و عترت معتقد است: قرآن کریم به صراحت از پیامبر (ص) به عنوان محور وحدت و رفع اختلاف امت یاد کرده است. لذا شایسته است تبعیتی همه جانبه از ایشان داشته باشیم


به گزارش فرهنگ نیوز، حسین افسردیر، پژوهشگر حوزه قرآن و عترت در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به نقش پیامبر اکرم(ص) در ایجاد وحدت گفت: خداوند بارها در آیات مختلف قرآن به هدف واحد تمام انبیباء اشاره می‌کند، زیرا همه از یک منبع، وحى و الهام دریافت کرده‌اند، لذا به مسلمانان توصیه مى‏کند به تمام پیغمبران الهى یکسان احترام بگذارند. (1)
 
وی با اشاره به آیه «وَ لَوْ شِئْنا لَبَعَثْنا فِی کُلِّ قَرْیَةٍ نَذِیراً»؛ و اگر مى‌‏خواستیم حتماً در هر شهرى [پیامبرى‏] بیم‌دهنده مبعوث مى‏‌کردیم»، اظهار کرد: پیامبران رهبران امتها هستند و مى‌‏دانیم تفرقه در مساله رهبرى موجب تضعیف هر امت و ملت است، به ویژه در آنجا که سخن از خاتمیت در میان است و باید رهبرى تا پایان جهان تداوم یابد، اهمیت تمرکز و وحدت آشکارتر مى‏‌شود.
 
این پژوهشگر حوزه قرآن و عترت با بیان اینکه رهبر واحد مى‏‌تواند تمام نیروها را متحد سازد و به آنها انسجام و وحدت برنامه دهد، افزود: وحدت رهبرى در حقیقت انعکاسى از حقیقت توحید در اجتماع انسانى است که نقطه مقابل آن یک نوع شرک و تفرقه و نفاق است.
 
آیاتی که نشان از کمالات انسانی پیامبر اکرم(ص) دارد
 
وی با اشاره به آیه «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ...» گفت: خداوند در قرآن، پیامبر(ص) را به عنوان اسوه همه معرفی کرده است، کلمه «أسوة» به معناى اقتداء و پیروى است، و معناى «فِی رَسولِ اللَّهِ» یعنى در مورد رسول خدا (ص) و اسوه در مورد رسول خدا (ص)، عبارت است از پیروى او. آیاتی که کمالهای علمی و عملی را در بردارند؛ مانند: «شرح صدر»، «تلقی قرآن از نزد خداوند به عنوان أُم‏الکتاب»، «استقامت در برابر هر سانحه سنگین و رویداد دردناک»، «هجرت و جهاد»، «اجتهاد»، «قیام به قسط و عدل و انصاف و...»، همگی نشانه کمال انسانی حضرت رسول اکرم (ص) است.
 
افسردیر با تأکید بر نیازمندی سالک الی الله به یک اسوه و الگو اظهار گرد: سالک إلی اللّه، همواره نیازمند اُسوه و الگوست تا عقاید، اخلاق و رفتار خود را بر عقیده، خلق و کردار او منطبق کند و چون رسول اکرم (ص) از لحاظ علمی و عملی سرآمد همه راهیان به سوی حق است، اُسوه همگان قرار می‏گیرد و قلمرو اُسوه بودن او همسان رسالت او، جهانی خواهد بود.
 
وی با اشاره با تربیت الهی پیامبر اکرم(ص) گفت: خداوند پیامبر اکرم(ص) را ابتدا به آداب خاص تربیت کرد، سپس او را اُسوه دیگران قرار داد و تمام جوامع بشری را به اقتدای به وحی امر کرد. همه اوامر علمی و عملی آن حضرت خواه در معراج و خواه در غیر معراج و خواه به صورت وحی قرآنی و خواه به صورت الهام و حدیث قدسی، به عنوان تعلیم کتاب و حکمت و تأدیب به آداب الهی است.
 
این پژوهشگر حوزه قرآن و عترت با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ...»، گفت: قرآن کریم به صراحت از پیامبر (ص) به عنوان محور وحدت و رفع اختلاف امت یاد کرده است. لذا شایسته است تبعیتی همه جانبه از ایشان داشته باشیم تا بتوانیم بهترین بهره ها را ببریم و در هموارترین مسیرها گام برداریم.
 
 


منبع: تسنیم


95/9/25 - 21:13 - 2016-12-15 21:13:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن