تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817468630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزندتان را تربیت نکنید، همراه با اوتربیت شوید!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
فرزندتان را تربیت نکنید، همراه با اوتربیت شوید!
فرزندتان را تربیت نکنید، همراه با اوتربیت شوید! رسیدن به جواب درست سوالهای تربیتی یک چیز است، و اصلا داشتن سوالهای درست و مهم یک چیز دیگر. و این هر دو مسئله این روزها وسط کلی کتابهای روانشناسی زرد و عامه پسند که معلوم نیست نویسنده‌اش چه ربطی به یک پدر و مادر و فرزند ایرانی مسلمان دارد، گم شده اند. حالا که دیگر کانالهای تلگرامی هم از راه رسیده‌اند و در کنار آموزش نحوه درست کردن ماسکهای ضد جوش و تزئین سالاد کلم، نکات تربیتی هم سرو می‌کنند!


به گزارش فرهنگ نیوز: نمی‌دانید چقدر باید با فرزندتان صمیمی بشوید؟ حد و اندازه تنبیه و تشویق را نمی‌دانید؟ می‌ترسید اگر خیلی محبت کنید، فرزندتان به اصطلاح پررو شود؟ دوست دارید فرزندتان کتابخوان شود اما راهش را بلد نیستید؟ مانده‌اید با استقلال طلبی او در سن بلوغ چه کنید؟
 
اینها تعداد انگشت شمار از سوالهای فراوانی است که احتمالا همه پدر و مادرها با آن روبرو هستند. سوالهایی در حوزه تربیت فرزند که روز به روز و با تغییر سن فرزندان و تغییر شرایط اجتماعی، بیشتر و بیشتر هم میشود. و تازه کلی سوال هم وجود دارد که خیلی از والدین اصلا هیچوقت به آنها فکر نمیکنند. یعنی رسیدن به جواب درست سوالهای تربیتی یک چیز است، و اصلا داشتن سوالهای درست و مهم یک چیز دیگر. و این هر دو مسئله این روزها وسط کلی کتابهای روانشناسی زرد و عامه پسند که معلوم نیست نویسنده‌اش چه ربطی به یک پدر و مادر و فرزند ایرانی مسلمان دارد، گم شده اند. حالا که دیگر کانالهای تلگرامی هم از راه رسیده‌اند و در کنار آموزش نحوه درست کردن ماسکهای ضد جوش و تزئین سالاد کلم، نکات تربیتی هم سرو می‌کنند!
 
در این اوضاع و احوال داشتن یک منبع مطمئن و دینی که بر پایه احادیث و روایات نکات تربیتی را بیان کند و به کار والدین بیاید غنیمت است. اگر دنبال چنین چیزی میگردید، کتاب «سلوک با فرزند» راست کار خودتان است.
 



 
احتمالا اسم این کتاب برای علاقه‌مندان مباحث تربیتی آشنا باشد، چون قبلا از همین نویسنده کتاب «سلوک با همسر» منتشر شده و با استقبال مخاطبان مواجه شده بود و اکنون به چاپ هشتم رسیده است. خود نویسنده هم در ابتدای کتاب اینگونه نوشته است: 
 
«از آغازین روزهای انتشار کتاب سلوک با همسر همواره از سوی بعضی از خواص و عوام مورد این درخواست واقع میشدم که کتابی را با چنین رویکردی، در رابطه با سلوک با فرزند به رشته تحریر درآورم و هر بار که با آنها مواجه میشدم، درخواست خود را تکرار میکردند و از خلاء چنین نگاهی به فرزند و ضرورت تغییر نگرش مادی به او که حاصل نسخه‌های وارداتی در امر تربیت و پرورش فرزند میباشد سخن به میان می‌آمد...»
 
حتما با خواندن همین چند خط دستتان آمده است که سلوک با فرزند چطور کتابی است و چه جهت‌گیری‌های تربیتی و فرهنگی دارد. این کتاب در ابتدا با بیان نکات مبنایی و نگرشی در حوزه تربیت فرزند آغاز می‌شود: «پدر و مادر باید بدانند که بنده خلق شده‌اند و باید بندگی کنند و در تربیت فرزندشان جلوه‌های عبودیت را آشکار سازند و هر توصیه‌ای را که نتیجه‌اش خروج از ذی عبودیت است مردود بشمارند...»
 
بعد کم کم نوبت به نکات کاربردی می‌رسد؛ نکاتی که می‌تواند پاسخ سوالهایی باشد از جنس همان سوالهایی که در ابتدای این مطلب خواندید. سوالهایی که در طی روز و شب هر پدر و مادری با آنها روبرو می‌شود. اما به این سوالها بر اساس آیات و روایات، و همچنین سیره و توصیه‌های اخلاقی علما جواب داده می‌شود. هم نشینی آیات و روایت با نکات عقلی و خاطرات و حکایات تاریخی و دینی باعث شده تا کتاب شیرین و خواندنی شود.
 
از نظر سیر زمانی، سلوک با فرزند از دوران پیش از بارداری شروع می‌شود و توصیه‌های تربیتی که پدر و مادر باید قبل از فرزند‌دار شدن به آنها توجه داشته باشند ذکر می‌گردد. بعد نوبت به زمان بارداری و تولد و... می‌رسد و تا جوانی و مسائل مرتبط با ازدواجو اشتغال فرزندان ادامه پیدا می‌کند. نکات تربیتی هم متناسب با همین سیر زمانی در دل کتاب گنجانده شده‌اند.
 
همانطور که گفته شد بسیاری از ما والدین نه تنها به جواب درست برای همه سوالهای تربیتی خود دست پیدا نمی‌کنیم، که بعضاً به اهمیت و ضرورت خیلی از سوالهای مهم هم توجه نداریم. برای مثال چقدر به اهمیت توجه به مالکیت فردی فرزندانمان در خانه فکر کرده‌ایم و حدود آن را مورد توجه قرار داده‌ایم؟ یا چند بار وقتی به فرزندمان قولی داده‌ایم، متوجه آثار سوء عهدشکنی خود بوده‌ایم؟ این نکات برخی از فصلهای کتاب است که در ابتدا ما را با برخی مسائل بسیار مهم که تاثیرات شگرفی بر تربیت فرزندان دارد آشنا می‌کند و سپس پاسخ‌های محکم و کاربردی درباره آن مسائل ارائه می‌دهد.
 



 
در صفحه 195 کتاب ذیل عنوان «نصیحت پی در پی» می‌خوانیم:
 
«ای عزیز! اگر دعوت به خوبی‌ها همراه با اصرار زیاد باشد، نه تنها نتیجه بخش نخواهد بود، بلکه نوعا نتیجه عکس می‌دهد. اگر دائما از تکالیف درسی‌اش بپرسی، کم کم نسبت به انجام آنها بی‌تفاوت می‌شود، اگر مدام بخواهی کمتر بازیگوشی کند، شیطنتش بیشتر خواهد شد، و باید بدانی که پر کردن گوش فرزندت از نصیحت، امر تربیت را با اخلال مواجه می‌کند.»
 
نویسنده بعد از اینکه این نکته مهم و غالبا مغفول در امر تربیت را بیان می‌کند، راه حلی هم برای تاثیرگذار شدن نصیحت در فرزندان ارائه می‌دهد. و این در اغلب بخشهای کتاب وجود دارد. یکی از مزیتهای کتاب علاوه بر کاربردی بودن آن، واقع نگر بودن کتاب است. نویسنده در خلاء و برای پدر و مادران فرضی نسخه نپیچیده است. او پدر و مادران واقعی را که در دنیای واقعی امروز ما با امر تربیت مشغول هستند مد نظر داشته است. بنابراین وقتی به نکته‌ای مثل فضای مجازی و اینترنت می‌رسد واقع بینانه با موضوع برخورد می‌کند و در کنار بیان این نکته که نمی‌توان با تکلیف و امر و نهی فرزندان را از اینترنت جدا کرد، راهکارهایی برای نحوه مدیریت ارتباطهای مجازی فرزندان ارائه می‌کند.
 
موضوعاتی مانند نهادهای آموزشی، مراقبت در شوخی‌ها، شیر مادر، نظافت، نشاط در دوران بارداری، حریم والدین، محرومیت عاطفی، حق پذیری، برایش ارزش قائل شو، قهر کردن، دین گریزی، قصه گویی، خرید اسباب بازی و... از جمله موضوعاتی هستند که عناوین بخشهای مختلف کتاب را به خود اختصاص داده‌اند و نشان دهنده جامعیت کتاب هستند.
 
همه آنچه گفته شد «سلوک با فرزند» را مانند کتاب قبلی یعنی «سلوک با همسر» در جایگاه یک منبع تربیتی مناسب، کاربردی و دینی قرار می‌دهد که به همه موضوعات مبتلابه رابطه والدین و مربیان با فرزندان پرداخته است.
 
کتاب «سلوک با فرزند» به قلم «ص.ج» و توسط نشر تراث در 408 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان تومان منتشر شده است. برای تهیه آن می‌توانید عدد 6 را به شماره 09351268834 بفرستید. برای سفارش کتاب سلوک با همسر نیز عدد 5 را به همین شماره بفرستید. هزینه ارسال در تهران با پیک 5 هزار تومان است. برای اسرال به شهرستانها هزینه پست اخذ میشود. 
 
 


منبع: رجانیوز


95/9/15 - 17:34 - 2016-12-5 17:34:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن