محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1828065846
همه نقشهای «بابک زنجانی» در سینما
واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: همه نقشهای «بابک زنجانی» در سینما
زنجانی فقط در حیطه سینما ۲۵ میلیارد تومان سرمایهگذاری کرد که از این سرمایهگذاری بخش عمدهاش صرف تجهیز امکانات سختافزاری شد.
آفتابنیوز : از خرید دوربینهایی میگفت که تحریمها مانع وارداتشان شده بود؛ از سیستمهای جدید صدابرداری و تدوین و از مجموعهای به نام «سورینتفیلم که قرار بود منشأ خبرهایی تازه در سینمای ایران شود».
به گزارش روزنامه شرق، لوگوی «سورینت» را میشود از دور دید؛ قبل از رسیدن به خیابان دولت، چهارراه اختیاریه، جنب «بانک انصار». معمار برای ساخت همه طبقات سنگتمام گذاشته و مهمتر اینکه طراحی داخلی ساختمان با سلیقهای عالی انجام شده است. دکور ساختمان یکدست سفید و تصویر اغلب بازیگران نامآشنای سینما روی درودیوار طبقه سوم آن چسبیده بود. آنسوتر از پوسترها، اتاق گریم، صدابرداری، کارگردانی و... اتاق مدیریت سورینتفیلم رؤیایی بود؛ از مبلمان گرفته تا کرکرهها همگی به رنگ سپید طراحی شده بودند. «بابک زنجانی» اینجا ٢٥ هزار میلیارد تومان هزینه کرد. در غیبتش، بازیگر «علی» سریال «آیینه عبرت» یا همان «محمود دینی» مدیریتش کرد. همو که از سال ٧٥ بهبعد دیگر تصویرش در تلویزیونها نیامد. مدتی مدیر شبکه ماهوارهای «پرشین تیوی» بود و آشناییاش با «زنجانی» درست پس از ورشکستگی آن شبکه تلویزیونی رقم خورد؛ شبکهای که اگر همهچیز بر وفق مراد پیش میرفت، لابد زنجانی آن را خریداری میکرد و در کنار تمام مال و اموال و ثروتش، صاحب یک شبکه تلویزیونی هم میشد.
سینما و زنجانی
بابک زنجانی در مدت فعالیت اقتصادیاش، گریزی هم به سینما زد و سرمایهگذاری چندین پروژه سینمایی را برعهده داشت. نخستینبار نام بابک زنجانی به عنوان سرمایهگذار در فیلم «هیچکجا، هیچکس» به کارگردانی ابراهیم شیبانی شنیده شد؛ فیلمسازی جوان که برای ساخت اولین فیلم بلندش توانست نظر مساعد زنجانی را جلب کند؛ فیلمی که حدود یکمیلیارد و ٥٠٠میلیون تومان هزینه ساختش شد، اما با وجود حضور ستارگان سینما در آن، در اکران حضور موفقی نداشت و نتوانست آنطور که باید، دیده شود. ضررهای این فیلم سینمایی از انگیزههای زنجانی برای حضور در سینما کم نکرد.
ظاهرا ماجرای سرمایهگذاری در سینمای ایران برای بابک زنجانی مهمتر شده بود. به فاصله کوتاهی از ساخت فیلم «هیچکجا، هیچکس»، دومین اثر سینمایی هومن سیدی، «سیزده»، با سرمایهگذاری او مقابل دوربین رفت. فعالیتهای اقتصادی زنجانی باعث شد تا بسیاری درباره مشکلاتی که بهواسطه او برای فیلمهایی که با سرمایهگذاریاش ساخته شده است، صحبت کنند. زمانی که فیلم «سیزده» راهی حضور در جشنواره فیلم فجر بود، همین حواشی باعث شد تا حضور فیلم در جشنواره با اماواگرهایی همراه باشد. سیدی نیز در گفتوگویی با مجله ٢٤، عاقبت همکاری با زنجانی را «آسیب» به فیلمش عنوان کرده و گفته بود: «یکبار بهخاطر «سیزده» اعتماد کردهام و با آسیبش مواجه شدهام. فکر میکردم بابک زنجانی فقط اسپری میسازد، اما بعدا فهمیدم نمیسازد! چرا باید بهخاطر اینکه این آقا تحریم است، فیلم من از جشنواره برلین کنار گذاشته شود؟ من چرا بهخاطرش آسیب بخورم؟ سعید سعدی (تهیهکننده) چرا باید آسیب بخورد؟ امیر جعفری چرا باید به دردسر بیفتد؟» باوجود مبلغی که صرف ساخت فیلم سینمایی «سیزده» شد،
دومین سرمایهگذاری رسمی زنجانی در این پروژه نیز با شکست روبهرو شد. جنجالیترین حضور زنجانی به عنوان سرمایهگذار به فیلم سینمایی «نقش نگار» برمیگردد. علی عطشانی از میانههای ساخت فیلم نظر مساعد زنجانی را برای سرمایهگذاری فیلم جلب کرد و در آخرین روز فیلمبرداری و در جشنی که به این منظور برگزار شد، از سرمایهگذاری زنجانی صحبت کرد و زنجانی در مراسمی که در رستوران ویآیپی برگزار شد، حضور پیدا کرد و برای نخستینبار با اصحاب رسانه درباره چگونگی حضورش در سینما و ایدههایی که برای ادامه فعالیتش در سینما داشت صحبت کرد. در حاشیه همین مراسم، زنجانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره فعالیتهایش در سینما گفت: «دوربینهایی را که به دلیل تحریم نمیتوانستند وارد ایران شوند خریداری کردیم، در بخش صدابرداری و تدوین هم سیستمهای جدیدی وارد کردیم. مجموعهای به نام «سورینتفیلم» تشکیل و تمام امکاناتش در این محل مستقر شده است». او در گفتوگویی با خبرگزاری مهر در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به حاشیههایی که برای کار اقتصادیاش پیش آمده، وارد سینما شده است؟ گفت: «من سرمایهگذار هستم و قرار نیست در فیلم بازی کنم تا برایم حاشیه به وجود آید؛ اما میدانم هیچ اتفاقی نمیافتد، چراکه مجموعه ما یکی از پاکترین مجموعههاست که در کشور فعالیت میکند. همه مجموعههای کشور در جریان کار ما هستند».
«نقش نگار» آخرین فیلمی بود که در غیاب زنجانی پس از مدتها توقیف به اکران رسید. عطشانی پیش از اکران رسمی فیلمش در گفتوگو با «شرق» به همکاری با زنجانی اشاره کرده و گفته بود: «میدانید که چه دستگاههای سینماییای به کشور وارد کرد؟ به نظر من اینها یعنی دلسوزی. دلسوزی که شاخ و دم ندارد. با کارهایی که او در عرصه سینمایی انجام میداد، مطمئنم اولین کمپانی سینمایی به معنی واقعی میتوانست در ایران به وجود بیاید. یقین دارم اگر بابک زنجانی یکی، دو سال میتوانست با روش خودش در سینما جلو برود، قطعا کمک زیادی به سینما میکرد. با فاکتورگرفتن فیلم من، در همین سالهای ٩١ و ٩٢ بابک زنجانی چقدر به سینمای ما کمک کرد؟ در چه فیلمهایی مستقیم و غیرمستقیم ورود کرد؟ زمانی که من مانده بودم و یکمیلیاردونیم بدهی، درد مرا فهمید. بعد از جشنی که در آن بابک زنجانی را سرمایهگذار کارم معرفی کردم، بسیاری از سرمایهگذارانی که تا پیش از آن با آنها درباره فیلم صحبت کرده بودم و نپذیرفته بودند به پروژه کمک کنند، ابراز تمایل کردند که با من همکاری کنند ولی دیگر برای من همکاری با آنها ارزشی نداشت؛ فیلم ساخته شده بود و آن زمان که نیاز به کمکشان داشتم هیچکدامشان نبودند».
«نقش نگار» با چالشهای بسیاری برای رسیدن به اکران روبهرو بود و به عنوان بخشی از اموال زنجانی در لیست داراییهایی او منظور شده بود. «نقش نگار» با وجود حواشی مختلف و حضور بازیگران مطرح نتوانست فروش درخور توجهی داشته باشد و سرمایهگذاریهای زنجانی در این بخش با شکست روبهرو شد.
سورینتفیلم
«سورینتفیلم» شرکتی که زنجانی به گفته خودش به منظور کمک به سینما تجهيز شده بود، مدتها پیش از دستگیری زنجانی فعالیت میکرد و ٢٥ هزار میلیارد تومان هزینه تجهیز این شرکت شده بود. سورینتفیلم، محل آمدورفت بسیاری از اهالی سینما بود و پس از دستگیری زنجانی محمد دینی، مدیریتش را عهدهدار شد. دینی در گفتوگو با روزنامه «شرق» درباره چگونگی آشناییاش با زنجانی و همکاری مشترکش با او گفته بود: «اشتراک ما کمک به فرهنگ کشور بود. در مدتزمانی که آقای زنجانی تصمیم گرفت از پروژههای فرهنگی خصوصا در حیطه سینما حمایت کند، تعداد بسیار زیادی فیلمنامه از بهترین تهیهکنندگان و کارگردانهای کشور به دستش رسید. تمام فیلمنامهها را خودش میخواند و قرار بود در سال ١٠ فیلم سینمایی تولید کنیم و قطعا همه در جریان هستند که در این مدت سه پروژه سینمایی ساخته شد، به ١٧ فیلم سینمایی برای ساخت کمک و تجهیزات فنی بالغ بر پنج هزار میلیارد برای کمک به سینمای کشور در اختیار پروژهها گذاشته شد».
او در بخش دیگری از صحبتهایش اضافه کرده بود: «در این مدت نتوانستیم هیچگونه پروژه مشترک سینمایی با هم انجام دهیم. اما ساخت سالی ١٠ فیلم جزء برنامههای آن شرکت بود. سرمایهگذاریهای آقای زنجانی در عرصه فرهنگ در چند سال گذشته بسیار گسترده بود. ٢٥ میلیارد در حوزه سختافزاری سینما سرمایهگذاری شد، به ١٧ فیلم سینمایی برای ساخت تجهیزات داده شد، برای سه فیلم توسط او در سینمای ایران سرمایهگذاری شد. اما متأسفانه طرحی از سوي من در حوزه فرهنگ انجام شده که به دلایلی نامعلوم جلوي آن گرفته شد؛ پروژهای که چیزی حدود صد میلیارد برای آن هزینه شده و در حوزه فرهنگی کشور، انقلابی بزرگ محسوب میشود». پروژهاي كه ديني به آن اشاره كرده، به نتیجه نرسید اما طبق صحبتهای او در صورت راهاندازی این پروژه و سود حاصل از آن سالانه ١٠ فیلم سینمایی تولید و بالغ بر ٥٠ سینما ساخته میشد.
انحلال سورینتفیلم
زنجانی فقط در حیطه سینما ۲۵ میلیارد تومان سرمایهگذاری کرد که از این سرمایهگذاری بخش عمدهاش صرف تجهیز امکانات سختافزاری شد. او در سورینتفیلم که پس از دستگیریاش به «یاسینفیلم» تغییر نام داد، چند استودیوی درجهیک در زمینههای مختلف تولید، از تدوین گرفته تا صدابرداری، موسیقی، دوبلاژ و نریشن، تدوین و اصلاح رنگ و حتی استودیوی کروماکی راهاندازی کرد. شش دوربین الکسای درجهیک و شماری از ابزار تولید فیلم خرید. همزمان با تأیید حکم اعدام بابک زنجانی، این سؤال به ذهن میرسد که سرنوشت تجهیزات تخصصی سینمایی ازجمله آن شش دوربین الکسا چه میشود؟ آیا این تجهیزات مزایده میشود؟ آخرین پیگیری «شرق» به نقل از یک منبع آگاه حاکی از آن است که درحالحاضر «سورینتفیلم» منحل و به وزارت نفت واگذار شده است.
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]
صفحات پیشنهادی
بابک چمنآرا: پرسپولیسیها منتظر طهرون ۶ باشند/ همهگیری موسیقی غیررسمی در سراسر کشور
در گفتوگو با ایلنا مطرح شد بابک چمنآرا پرسپولیسیها منتظر طهرون ۶ باشند همهگیری موسیقی غیررسمی در سراسر کشور مدیر مرکز موسیقی بتهوون چمنآرا با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما در زمینه موسیقی بسیار بد است گفت با انتشار موسیقی در شبکههای مختلف اجتماعی کمتر از ده سال آینده ینقشهای منفی دوستداشتنی در سینمای ایران
نقشهای منفی دوستداشتنی در سینمای ایران خوب به خاطر دارم که یکی از کارگردانان سینمای ایران گفت اگر بازیگرانِ نقشهای منفی نبودند هرگز نقش اولها نمیتوانستند عرضاندام کنند بیشک این سخن حقیقتی غیر قابل انکار است به گزارش روزنامه خراسان نوشت چراکه برخی بازیگران با هنرمندسینما با همه توان در حال تولید است/ مشکل بیکاری از جای دیگر است
معاون سازمان سینمایی در گفتگو با مهر سینما با همه توان در حال تولید است مشکل بیکاری از جای دیگر است شناسهٔ خبر 3830875 - سهشنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳ ۱۱ هنر > سینمای ایران jwplayer display inline-block; معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تاکید کرد تولید در سینما با تمامحکم اعدام همدستان بابک زنجانی نقض شد
به گزارش خبرگزاری بسیج غلامرضا انصاری با بیان اینکه حکم اعدام بابک زنجانی که پیشتر از سوی شعبه 15 دادگجاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده در دیوان عالی کشور تأئید شده اظهار کرد برخلاف متهم ردیف اول بابک زنجانی شعبه دیوان عالی کشور حکم حمید فلاح هروی و مهدی شمس متهمان راژهای: مقصران حادثه ریلی سمنان باید شناسایی شوند/دیوانعالی درباره بابک زنجانی حکمی نداده است
اژهای مقصران حادثه ریلی سمنان باید شناسایی شوند دیوانعالی درباره بابک زنجانی حکمی نداده استتاریخ انتشار يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰ ۳۵ سخنگوی قوهقضاییه گفت مقصران حادثه ریلی سمنان باید بدون فوت وقت شناسایی شوند به گزارش تسنیم حجتالاسلام محسنیاژهای درحکم اعدام «بابک زنجانی» تایید شد
گیل نگاه حکم اعدام بابک زنجانی از سوی دیوان عالی کشور تایید شد غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گفتو گو با ایسنا گفت که حکم اعدام بابک زنجانی توسط دیوان عالی کشور تایید شده است وی خاطرنشان کرد حکم اعدام دو متهم دیگر پرونده موسوم به فساد نفتی – مهتایید حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا میزان نوشت دکتر غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گفت وگو با خبرگزاری میزان از تایید حکم اعدام بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در دیوان عالی خبر داد وی تصریح کرد حکم اعدام مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمانواکنش عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی به خبر لغو اعدام میلیاردر نفتی: مجازات عوامل دخیل در تخلف مهمتر از م
واکنش عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی به خبر لغو اعدام میلیاردر نفتی مجازات عوامل دخیل در تخلف مهمتر از مجازات بابک زنجانی است عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس نهم معتقد است که در پرونده بابک زنجانی آنچه که اهمت دارد نه مجازات شخص زنجانی بلکه عوامل دخلی و پشتحکم اعدام «بابک زنجانی» تایید شد - پایگاه خبری تحلیلی امیدنامه
به گزارش امیدنامه به نقل از میزان غلامرضا انصاری معاون نظارت دیوان عالی کشور از تایید حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی خبر داد وی تصریح کرد حکم اعدام مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد دی ماه سال ۹۳ بود که سخنگوی قوه قضائیه در نشستوضیحات اژه ای درباره حادثه سمنان، پرونده بابک زنجانی و علی مطهری
خبرگزاری تسنیم سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده حادثه برخورد دو قطار در سمنان حکم بابک زنجانی و لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد توضیحاتی ارائه داد حجتالاسلام محسنیاژهای در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حادثه برخورد دو قطار در سمن-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها