تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804669154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ برای وزارت دنبال سفید پوستان نژاد پرست و ثروتمند است/ آیا وجود داعش بر قدرت جمهوری اسلامی افزوده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یک کارشناس مسائل بین المللی با توضیح دلایل مراجعه ترامپ به منتقدان خود مانند میت رامنی برای پذیرفتن پست هایی مانند وزارت خارجه آمریکا توسط چنین افرادی، گفت: رامنی هم اکنون اصلی ترین گزینه برای تصدی پست وزارت خارجه آمریکا محسوب می شود، اما ترامپ می خواهد کسانی وزیر کابینه او باشند که در دوران ریاست جمهوری او را نقد نکنند.

احمد بخشایشی در گفت و گو با خبرنگار تابناک در مورد گزینه های مورد نظر ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا، اظهار کرد:جدیدترین گزینه ای که علاوه بر گزینه های قبلی برای تصدی وزارت خارجه آمریکا نام او مطرح شده ژنرال پترائوس است که قبلا رئیس پنتاگون و همچنین رئیس سازمان سی آی ای بوده است.

سکوت ترامپ برای ایجاد آرامش در آمریکاست

وی افزود: البته چون آقای ترامپ هنوز وقت دارد و بیشترین مباحث و تمرکزش را در موضوعات درونی گذاشته است، یعنی شعارهای او بیشتر انتخاباتی و شامل مسائل معیشتی و ساختار حکومت بود، الان یک حالتی از سکوت را انتخاب و اختیار کرده است تا بتواند یک آرامشی را به آمریکا برگرداند. دوست ندارد شعارهایی که در جریان مبارزات انتخاباتی داده بود را پررنگ کرده و زخم ها و دمل های قدیمی را باز کند.

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان اینکه اکنون دیگر ترامپ قدرت را در آمریکا در دست گرفته است و دیگر شعارهای گذشته را دوست ندارد تکرار کند، تصریح کرد: او الان با افراد مشابه خودش برای عضویت در کابینه در حال رایزنی و مذاکره است برای همین به سراغ افرادی می رود که ثروتمند هستند، سفید پوست و تا حدی نژاد پرست هستند و بر نژاد سفید تاکید دارند و تندرو هم محسوب می شوند.

چرا ترامپ به سراغ منتقدان خود رفته است؟

وی گفت: با وجود اینکه برخی افراد ذکر شده نسبت به ترامپ نقدهایی داشته و قبل از برنده شدن او  به شدت به عملکرد ترامپ منتقد بوده اند، او بازهم به سراغ آنها می رود برای اینکه بتواند دل بخشی از حزب جمهوری خواه را به دست بیاورد، مجبور شده با برخی منتقدان خودش که در رده های بالایی هم هستند، صحبت کند و از آنها بخواهد که کمکش کرده و بخشی از کار را بر عهده بگیرند.

بخشایشی با اشاره به مشخص شدن وضعیت وزارت دفاع و وزیر امنیت ملی آمریکا، درباره رایزنی های صورت گرفته برای انتخاب وزیر خارجه از سوی ترامپ، ادامه داد: طبیعتا او در حال رایزنی است  و در ذهن خود به دنبال فردی است که به حرف او گوش بدهند؛ چون آقای ترامپ یک استراتژی ویژه دارد و فکر می کند که داعش موجب تقویت جمهوری اسلامی شده است و معتقد است باید آمریکا داعش را از بین ببرد.

آیا وجود داعش بر قدرت جمهوری اسلامی و محور مقاومت افزوده است؟

وی در توضیح استراتژی و دلایل مورد نظر ترامپ برای نابود کردن داعش، اشاره کرد: بنابر آنچه او اعتقاد دارد آمریکایی ها باید داعش از بین ببرند تا جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بر غنای خود نیافزایند. ترامپ معتقد است هرچه داعش قدرت بگیرد، قدرت جمهوری اسلامی (به عنوان اصلی ترین مقابله کننده با این گروهک تروریستی) بیشتر می شود؛ بنابراین باید کسانی که می خواهند به کابینه ترامپ اضافه شوند، تز او را قبول کنند.

این کارشناس مسائل بین المللی توضیح داد: اگرچه آنها معتقدند که وجود داعش باعث تقویت جمهوری اسلامی ایران می شود، اما ما چنین اعتقادی نداریم. البته در مورد آقای ترامپ او ناگزیر است افرادی را به کابینه اضافه کند که اولا به دولتش مشروعیت بدهند، دوما حزب جمهوری خواه را با خود همراه کنند و سوما از ترامپ پیروی کنند؛ چون ترامپ یک شخصیت ویژه است.

شخصیت ترامپ به نفع جمهوری اسلامی است

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به گزینه هایی که برای وزارت خارجه آمریکا مطرح هستند، کدامیک شانس بیشتری دارند و انتخاب کدامیک از این ها در موضوعات مطرح بین ایران و آمریکا به ویژه برجام تاثیر مثبت تری خواهد داشت؟ یاداوری کرد: خود شخصیت آقای ترامپ به نفع جمهوری اسلامی است، چون حالت اپن عمل می کند؛ یعنی سیاست خارجی اش تهاجمی است و بیشتر بر مبنای توجه به مباحث داخلی در این حوزه عمل خواهد کرد.

رامنی شانس اول وزارت خارجه آمریکا است

بخشایشی اضافه کرد: اما اینکه از بین گزینه های مطرح ترامپ چه کسی را به عنوان وزیر خارجه آمریکا انتخاب می کند، در حالت طبیعی باید "میت رامنی" را برای این عنوان برگزیند. ولی چون رامنی از قبل ترامپ را نقد کرده بود ظاهرا در مذاکره با ترامپ و تیمش به نتیجه نمی رسند. پترائوس را هم که شب گذشته دعوت کرده بود او هم گویا مخالفت کرده بود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: به نظر می رسد همین اختلاف نظرها باعث شده که ترامپ با گزینه های مختلفی برای وزارت خارجه رایزنی بکند، ولی در نهایت آنها در این مخالفت ها متوقف نخواهند شد. ترامپ باید سه نکته را در ذهن کسانی که می خواهد آنها برای برای وزارت خارجه معرفی کند وارد کند، اول اینکه آنها بپذیرند داعش موجب تقویت جمهوری اسلامی و محور مقاومت شده است  و آنها هم باید آنچه در ذهن ترامپ هست را بپذیرند.

ترامپ می خواهد وزیرانش او را نقد نکنند

به گفته این کارشناس مسائل بین المللی، نکته دوم این است که آنها نظرات ترامپ و جایگاه او به عنوان مقام عالی اجرایی را بپذیرند. درباره نکته سوم هم باید اشاره کرد که درست است برخی افراد مطرح برای عضویت در کابینه ترامپ را نقد کرده اند، اما نباید نقد ترامپ بعد از پذیرفتن مسئولیت در دولت او ادامه پیدا بکند، برای همین است که او مرتب با گزینه های مختلف در حال مذاکره است.  


۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن