تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816948650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستند «سفیر هدایت»؛ روایت زندگی علامه حافظیان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مستند «سفیر هدایت»؛ روایت زندگی علامه حافظیان
مستند «سفیر هدایت؛ حافظ اسرار» در ایام شهادت علی ابن موسی الرضا (ع) با پرداخت به زندگی آیت الله سید ابوالحسن حافظیان رضوی میهمان خانه های مردم می شود.

مستند «سفیر هدایت»؛ روایت زندگی علامه حافظیان
رضا قربان‌نژاد مستندسازی که تا کنون بیش از صد و چهل کار را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، در خصوص تازه ترین اثرش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کار «سفیر هدایت (حافظ اسرار)» عنوان کرد: مستند زندگینامه «علامه آیت الله سید ابوالحسن حافظیان رضوی» با عنوان «سفیر هدایت(حافظ اسرار)» در قزوین، تهران، مشهد، کشمیر، هندوستان در زمانی بالغ بر دو سال، تهیه و تولید شد.

 
وی در خصوص شکل گیری و علت انتخاب این موضوع برای ساخت مستند بیان کرد: اندیشمندان، مشاهیر و علمای بزرگ ایرانی در سنوات قبل در جای جای آسیای میانه و حتی اسیای دور تأثیر گذار بوده اند و فرهنگ ایرانی اسلامی را با اندیشه های والای خود برای مردم تشنه تمام سرزمین ها به ارمغان آوردند.
 
وی افزود: بزرگان بسیاری از جمله شعرا، عرفا و دانشمندان در رشته های گوناگون به سرزمین های دوری برای گسترش اهداف مذکور  سفر کرده اند و این مسیر حرکت از  700 سال پیش با شروع حرکت سید علی همدانی به هند  آغاز شد. در همین راستا یکی از ساداتی که تاثیر زیادی را در جای جای هند و به وی‍ژه کشمیر داشته، سید ابوالحسن حافظیان است.
 
قربان نژاد در خصوص این شخصیت اظهار کرد: ایشان بعد از کسب معارف اسلامی 50 سال از عمر خود را به هویت بخشی به مسلمانان به ویژه شیعیان و هدایت آن ها پرداخت، همچنین ساخت مساجد گوناگون نیز از دیگر فعالیت های وی بود؛ علاوه بر این ها مباحثه با بزرگان فرقه های هندی جزو اقدامات درخشان وی بوده ا ست.
 
تألیف کتاب های گوناگون و ساخت ضریح «شیر و شکر» بر روی مزار علی ابن موسی الرضا (ع) که با هزینه مردم هند و پاکستان و اطمینان آن ها به ایشان صورت گرفت، از موارد دیگری بودند که قربان نژاد به آن اشاره کرد.
 
این مستندساز در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به شیوه ویژه تبلیغ آیت الله حافظیان روش تبلیغ غیر مستقیم وی را شیوه منحصر به فردی خواند که می تواند مورد الگو برای جوانان و مبلغان واقع شود.
 
وی افزود: در این مستند که در سه قسمت 37 دقیقه ای از شبکه چهار سیما در ایام شهادت علی بن موسی الرضا و با همکاری دکتر پورحسین مدیر شبکه پخش می شود، با بیش از 19 نفر از اساتید دانشگاهی و علمای بزرگوار داخل کشور، هندوستان و کشمیر مصاحبه شده است و این می تواند شروع حرکتی جدی در نگرش به زندگی، آثار و اندیشه های این بزرگمردان در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی باشد.
 
قربان نژاد در توضیحات بیشتری راجع به این مستند و فواید ساخت چنین برنامه هایی گفت: بی شک روایت زندگی این بزرگان از دیدگاه فرهنگی و معنوی یکی از وظایف خاص گروه های فرهنگی است که رسانه ملی و شبکه 4 در آن پیش قدم شده است. همچنین ترویج و تبیین زبان فارسی در کشورهای گوناگون، توجه خاص به مسلمانان و نقطه نظرهای آنان و عشق به ایران عزیز در این مستند به تصویر کشیده شده و روایت می شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این امر سر خطی باشد تا بتوانیم گنجینه تلاش ها و تأثیرات این بزرگواران را که از بیش از 700 سال پیش تا کنون جاری و ساری است، در رسانه ملی انعکاس دهیم تا جوانان ما بیش از پیش با فرهنگ، منش، اخلاق، علم دینداری و سبک زندگی بزرگان تاریخ خود آشنا  شوند و آنها را مقتدای خود قرار دهند.
 



۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن