تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817255056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش منتقد هندی به سینمای کیارستمی/ او غیرقابل پیش‌بینی بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به بهانه جشنواره «گوآ»
واکنش منتقد هندی به سینمای کیارستمی/ او غیرقابل پیش‌بینی بود

کیارستمی


شناسهٔ خبر: 3835324 - یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
هنر > سینمای جهان

.jwplayer{ display: inline-block; } چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «گوآ» امسال با ادای احترام به عباس کیارستمی هنرمند فقید و نمایش فیلم‌های او برپا ‌شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هندو، امسال جشنواره بین‌المللی فیلم «گوآ» در هند با نمایش هفت فیلم از آثار عباس کیارستمی یا درباره او، از این هنرمند فقید تجلیل می‌کند.   در این زمینه یکی از منتقدان هندی با مروری بر این آثار نوشته است: برای تماشاگر در فیلم «باد ما را خواهد برد» محصول ۱۹۹۹، ناامنی ثابتی بر روایت فیلم سایه افکنده است. شبیه بهزاد ما نیز انتظار داریم تا زن پیر بمیرد و فیلم مراسم تشییع جنازه او را مستند کند اما چنین لحظه‌ای هرگز فرا نمی‌رسد. به جای آن پس از این که فیلمساز ما را با موفقیت درگیر آن ماجرا می‌کند، بهزاد را به جلو هل می‌دهد و در نهایت تماشاچی را نیز به چنین موقعیتی می‌کشاند تا توقف کند و گل‌ها را بو کند. آن مکان را گرامی بدارد. مردم را گرامی بدارد و به مکالماتشان اهمیت بدهد. یکی از ویژگی‌های مشخصه فیلم‌های کیارستمی اختلال مکرر جریان متعارف فیلم از طریق شات و شات معکوس است. در «شیرین» محصول ۲۰۰۸، زنان در سینما در حالی که خودشان به تماشای فیلمی نشسته‌اند که تماشاچی فیلم هرگز نمی‌بیند چه فیلمی است، موضوع فیلم هستند و واکنش آنها به فیلم، مورد نظر کارگردان است. در این فیلم نیز کیارستمی بازی نهایی خود را با شات‌های معکوس انجام می‌دهد. مشابه همین عملکرد را در انتهای «طعم گلاس» هم می‌بینیم؛ وقتی تاکسیدرمیست آذری سرانجام با دفن بدیعی موافقت می‌کند این احساس به ما دست می‌دهد که پس از جستجوی طولانی مدت و شکنجه‌آور، بدیعی می‌تواند آن کاری را که قصد دارد انجام دهد. همانطور که او زمین را می‌کند و منتظر مرگ است، ابرها جمع می‌شوند و صفحه سیاه می‌شود و دقیقا این مخاطبان هستند که در حالی که آماده می‌شدند تا سالن را ترک کنند، متوجه درک شاهکاری سینمایی می‌شوند. با دیدن این که دست اندرکاران ساخت فیلم در حال جمع‌آوری تجهیزات فیلمبرداری هستند و ارشادی بازیگر فیلم سیگاری را با کارگردان سهیم می‌شود اعلام می‌شود: فیلم تمام شده است.     پس از سفری فلسفی که فیلم ما را با خود همراه می‌کند، چنین بازگشت به عقبی عمیقا گیج کننده است. در واقع جذابیت داستان است که ما را چنان با خود همراه می‌کند که با وجود آگاهی از ساختاری سینمایی، خود فیلم به ساختار بدل می‌شود. در واقع فرآیند هنری خود کیارستمی است که ما را دعوت می‌کند تا به طبیعت فرم هنری واکنش نشان دهیم. در حقیقت این تمایل خود کیارستمی است که به طور دایم مرزهای بین واقعیت و داستان و واقعیت و هنر را مخدوش می‌کند. مشهورترین نمونه این امر در فیلم «کلوزآپ» محصول ۱۹۹۰ مشاهده می‌شود؛ فیلم درباره موضوعی واقعی و درباره مردی است که خود را به جای محسن مخلمباف کارگردان سینمای ایران جا می‌زند. این فیلم همانقدر که واکنشی است مشفقانه هم هست و لایه‌های درخشان آن حس هنری را بیان می‌کند و جعل و واقعیت را در کار فیلمسازان نشان می‌دهد. مروری بر آثار کیارستمی گنجینه گرانبهایی برای علاقه‌مندان سینما است و چیزهای زیادی در دل آن نهفته است: زیبایی، چشم اندازهای بکر، ظرفیت سینمایی در حرکت اتومبیل‌ها و جذابیت مکالمه‌ها و فیلمبرداری از ورای پنجره‌های گشوده، دقت در طبیعت بشری که امری جهانی است. شکوه آثار او مخاطب را وامی‌دارد تا در خالق الهام بخش آنها دقت بیشتری کند. مجموعه قابل توجه آثار کیارستمی شما را شگفت زده می‌کند که او چه هنرمند سرکش و غیرقابل پیش بینی بود.   فیلم‌های «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان و شماری از فیلم‌های کیارستمی شامل «طعم گیلاس»، «شیرین»، «باد ما را خواهد برد»، «زیر درختان زیتون»، «ده» و «مرا به خانه ببر» در این مجموعه نمایش داده می‌شوند. امسال فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی در بخش رقابتی جشنواره فیلم گوآ حضور دارد و ۱۹ فیلم دیگر ایرانی در بخش‌های دیگر این جشنواره روی پرده می‌روند. فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نیز در بخش «شاهکارها» نمایش داده می‌شود. چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم گوآ از ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (۳۰ آبان تا ۸ آذر) در هند برگزار می‌شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن