تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819897059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پورمختار: مجلس به راحتی از حادثه قطار نمی‌گذرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پورمختار: مجلس به راحتی از حادثه قطار نمی‌گذرد
حادثه برخورد دو قطار مسافربري در محور دامغان به سمنان كه به خروج چهار واگن از ريل، حريق دو واگن و كشته و مجروح شدن 147 تن از هموطنانمان منجر شد، وكلاي ملت را در مجلس واداشت كه خواهان پاسخگويي و توضيح وزير راه و شهرسازي در اين باره شوند.


بنابر گزارش‌ها محمدعلي پورمختار نماينده عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس خواستار پاسخگويي عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در اين زمينه شد و خاطرنشان كرد كه كشته‌ شدن جمع زيادي از هموطنان در اين حادثه نشان‌دهنده وجود ضعف‌هاي جدي در مديريت راه‌آهن كشور است.

وي تصريح كرد: مديريت قطارها كار دشواري نيست، زماني كه يك قطار در ايستگاهي توقف كرده مي‌توان با اطلاع‌رساني از برخورد قطاري با قطار ديگر جلوگيري كرد يا در زمان حركت قطارها مي‌توان با مديريت مانع برخورد قطارها شد.

رئيس كميسيون اصل 90 مجلس نهم با تأكيد بر اينكه نمايندگان مجلس به‌راحتي از كنار اين اتفاق نخواهند گذشت، گفت: توقع داريم آقاي رئيس‌جمهور كه در زمان لغو سخنراني آقايي عَلَم عزا به دست مي‌گيرد در اين زمينه نيز ورود كرده و با مسببين برخورد كنند.

پورمختار با اشاره به اينكه به زودي طي نشستي از وزير راه و شهرسازي پاسخ خواهيم خواست، خاطر نشان كرد: اگر پاسخ‌ها قانع‌كننده نباشد، نمايندگان ابزارهايي مانند استيضاح در دست خواهند داشت، زيرا ما نمي‌توانيم در زماني كه پاي حقوق ملت به ميان مي‌آيد با كسي مماشات كنيم. صديف بدري سخنگوي كميسيون عمران مجلس نيز اعلام كرد كه كميسيون عمران به‌صورت مجزا و ويژه بررسي و كارشناسي دقيق خود را انجام خواهد داد و از شخص وزير راه و شهرسازي و همچنين مديرعامل اين وزارتخانه در جلسه ويژه كميسيون عمران دعوت خواهد كرد و آنها هم گزارش سانحه را بايد تحويل كميسيون دهند.

نماينده مردم اردبيل در مجلس خاطرنشان كرد كه احتمال هر نوع اقدامي از سوي مجلس و كميسيون عمران متصور است چراكه اين سانحه بسيار دلخراش بوده و مورد توجه ويژه است، همچنين ممكن است بحث استيضاح آخوندي هم مطرح شود.

هرچند به گفته سخنگوي كميسيون عمران، اين كميسيون، عزم جدي براي پيگيري و روشن شدن علل حادثه دلخراش تصادف دو قطار مسافربري در محور دامغان ـ سمنان داشته است، اما علي لاريجاني رئيس مجلس هم در نامه‌اي خطاب به محمدرضا رضايي كوچي، رئيس كميسيون عمران با اشاره به ابعاد وسيع اين حادثه تلخ و تأسف برانگيز تأكيد كرد تا در اسرع وقت كميته‌اي از كميسيون عمران به محل سانحه اعزام و ضمن بررسي دقيق موضوع و شناسايي دلايل آن و مسببين و مقصران، گزارش نهايي را به مجلس ارائه كنند.

همچنين مسعود پزشكيان نايب‌رئيس اول مجلس در پيام تسليت خود عنوان كرد كه بدون شك علل و عوامل اين سانحه بايد از سوي مسئولان امر به دقت مورد بررسي قرار گيرد و وزارت راه و شهرسازي نيز اهم اقدامات خود در اين خصوص را به سمع و نظر مردم عزيزمان برسانند.
كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس هم با عبارات ذيل خواستار پاسخگويي مسئولان مربوطه شد: «‌لازم است تا در شرايطي اينچنين ناگوار كه باعث اندوه و مصيبت جمع كثيري از خانواده‌هاي ايران اسلامي شد، مسئولان مربوطه موضوع را تا يافتن دلايل اصلي وقوع آن پيگيري نمايند و نتايج را به اطلاع مردم بزگوار برسانند و با اصلاح زيرساخت‌ها از رخداد مجدد حوادثي تلخ از اين دست جلوگيري كنند.»

بنابر اين گزارش، عمق فاجعه ناشي از سوء‌مديريت حركت قطارها در مسير ريلي تبريز ـ مشهد كه حامل زائران حرم رضوي به‌مناسبت در پيش بودن سالروز شهادت حضرت علي بن‌ موسي‌الرضا(ع) بودند و حجم بالاي مطالبه‌گري مردمي از وكلاي خود در مجلس به اندازه‌اي بود كه نمايندگان منتظر ارائه توضيحات عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي نماندند و با فاصله يك روز طرح استيضاح او كليد خورد و تا لحظه تنظيم اين گزارش 50 امضا براي آن جمع‌آوري شده است كه يك‌شنبه هفته آينده تقديم هيئت ‌رئيسه مجلس خواهد شد.

همچنین در جلسه وزير راه و شهرسازي با معاون اول رئيس‌جمهور درباره ارائه گزارش سانحه ريلي قطارهاي مسافري منطقه هفت‌خوان، مقرر شد وزير راه و شهرسازي حداكثر تا يك هفته ديگر گزارش دقيق عملكرد حادثه را به معاون اول ارائه دهد. ظاهراً مقرر شده است كه آخوندي حداكثر ظرف يك هفته آينده گزارش دقيق اين حادثه و عوامل دخيل در بروز آن را به معاون اول ارائه دهد.




تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن