تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816512202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حادثه خونين سمنان، وزير را به مجلس می كشاند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حادثه خونين سمنان، وزير را به مجلس می كشاند؟
یک نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر راه باید پاسخگوی حادثه برخورد قطارهای مسافربری باشد، گفت: نیاز باشد آخوندی را استیضاح می‌کنیم.

حادثه خونين سمنان، وزير را به مجلس می كشاند؟
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  روز گذشته در حالیکه بیشتر محورهای مواصلاتی کشور شاهد بارش برف لغزندگی بود و مطمئن ترین وسیله نقلیه برای سفر، ناوگان ریلی محسوب می شد به یکباره خبر برخورد دو قطار و کشته شدن جمعی از هموطنان ، مردم را شوکه کرد.



در این حادثه قطار ‌تبریز‌-مشهد در ایستگاه هفت خوان بین دامغان و سمنان در بلاک فرعی متوقف بوده است، که قطار ‌سمنان-مشهد از پشت به این قطار برخورد می‌کند و  لکوموتیو‌ قطار ‌سمنان‌-مشهد و تعدادی از واگن‌های دو قطار‌ دچار حریق‌ و برخی واگن‌‌ها از ریل خارج می‌شوند.


نخستین اطلاعات منتشر شده از حادثه حاکی از فوت 8 تن از مسافران قطار بود اما پس از چند ساعت بر شمار قربانیان افزوده شد و تا ساعات پایانی روز آمار نهایی به 45 کشته و 103 تن مصدوم رسید.


بر اساس این گزارش  پس از این تصادف محور ریلی تهران - مشهد  مسدود شد که شامگاه دیروز با تلاش ماموران فنی راه‌آهن بازگشایی شد.


به دنبال این حادثه دردناک که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان و از جمله پرسنل خدوم راه‌آهن شد،حسن روحانی ریس جمهور در نامه به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور خواهان بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی و بکارگیری تمام اقدامات لازم برای درمان سریع‌تر مصدومان شد.


همچنین علی لاریجانی در نامه ای خطاب به محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ابعاد وسیع حادثه تلخ و تأسف برانگیز، تاکید کرد تا در اسرع وقت کمیته‌ای از کمیسیون عمران به محل سانحه اعزام و ضمن بررسی دقیق موضوع و شناسایی دلایل آن و مسببین و مقصران،گزارش نهایی را به مجلس ارائه کنند.


براین اساس وزیر راه و شهرسازی نیز ساعتی پس از وقوع حادثه دو نفر از معاونان خود را در حوزه های حمل و نقلی به محل اعزام کرد. محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی در محل حادثه حضور یافتند. همچنین به دلیل اهمیت موضوع و بررسی ابعاد دقیق آن  ،عباس آخوندی سفر خود به ترکمنستان را  لغو کرد و عازم محل حادثه شد.


جلسه کمیته بحران استان سمنان جهت پیگیری علت وقوع حادثه برخورد دو قطار و رسیدگی به وضعیت مجروحین بعد از ظهر برگزار شد و وزیر راه پس از این جلسه گفت: من به محض اینکه خبر را دریافت کردم دستور تشکیل کمیسیون بررسی سوانح در شرکت راه‌آهن را دادم تا به جزئیات این سانحه رسیدگی کند.


وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: تمام صحبت‌هایی که بین لوکوموتیوران و مرکز کنترل صورت می‌گیرد همه به صورت ضبط شده وجود دارد که قطعا باید از نوار پیاده شود تا ببینیم چه گفت‌وگو و علائمی بین افراد مبادله شده است.


وی با بیان این مطلب که با اجرای سیستم‌های اتوماتیک در سه سال اخیر همچین حوادثی در کشور نداشته‌ایم گفت: ما با این سیستم تقریبا توانسته بودیم وضعیت ایمنی را در این محور که شلوغ‌ترین محور ريلي ایران است در وضعیت نسبتا خوبی قرار دهیم.


لازم به ذکر است در شامگاه روز جمعه علت اصلی بروز حادثه از سوی پور سید آقایی مدیرعامل راه آهن اینطور عنوان شد: قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز کرده و در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف  شد و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز شده درهمین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود .


وی ادامه داد:  متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند. 


آقایی گفت: قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند.


بر اساس این گزارش وقوع این حادثه با این وسعت و میزان تلفات بالا برای ایمن ترین ناوگان حمل و نقل کشور دور از انتظار بود چراکه مسئولان مربوطه طی سال های گذشته از افزایش ایمنی خطوط ریلی و  تجهیز خط‌آهن تهران-مشهد  به سیستم کنترل اتوماتیک (ATC) خبر داده بودند؛ پیش‌ از این مدیرعامل راه‌آهن در این‌باره گفته بود: همه شبکه ریلی به سیستم کنترل اتوماتیک ورود ایستگاه‌ها در حال تجهیز هستند که به سیستم ATC معروف است؛ این سیستم خطای انسانی را کاهش داده و مانع افزایش سرعت می‌شود و اگر اتفاقی برای لکوموتیوران رخ دهد، قطار متوقف خواهد شد.


بر همین اساس انتقادات در خصوص عملکرد مسئولان حوزه بلافاصله با واکنش تند محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که مجلس از حادثه برخورد قطارها به راحتی عبور نمی‌کند  شروع شد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر راه باید پاسخگوی حادثه برخورد قطارهای مسافربری باشد، گفت: نیاز باشد آخوندی را استیضاح می‌کنیم.


وی با بیان اینکه حادثه برخورد دو قطار مسافربری اتفاقی تلخ و بسیار تأسف‌برانگیز است، اظهار داشت: جمع زیادی از هموطنان عزیزمان در این حادثه کشته شدند که این نشان دهنده وجود ضعف‌های جدی در مدیریت راه‌آهن کشور دارد.


این نماینده مجلس افزود:مدیریت قطارها کار دشواری نیست؛ زمانی که یک قطار در ایستگاهی توقف کرده می‌توان با اطلاع‌رسانی از برخورد قطاری با قطار دیگر جلوگیری کرد یا در زمان حرکت قطارها می‌توان با مدیریت مانع برخورد قطارها شد.


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس به راحتی از کنار این اتفاق نخواهند گذشت، تصریح کرد: توقع داریم آقای رئیس‌جمهور که در زمان لغو سخنرانی آقایی علم عزا به دست می‌گیرد در این زمینه نیز ورود کرده و با مسببین برخورد کنند.


پورمختار با تأکید بر اینکه به زودی طی نشستی از وزیر راه و شهرسازی پاسخ خواهیم خواست، بیان کرد: اگر پاسخ‌ها قانع‌کننده نباشد، نمایندگان ابزارهایی مانند استیضاح در دست خواهند داشت، زیرا ما نمی‌توانیم در زمانی که پای حقوق ملت به میان می‌آید با کسی مماشات کنیم.









۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن