تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821170247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مأموريت غيرممکن تاج


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مأموريت غيرممکن تاج
فدراسيون فوتبال اين بار زودتر دست به کار شده تا شايد حسرت رسيدن فوتبال به المپيک تمام و طلسم نرفتن به بزرگ‌ترين جشنواره ورزشي دنيا شکسته شود.
نویسنده : سعيد احمديان 


فدراسيون فوتبال اين بار زودتر دست به کار شده تا شايد حسرت رسيدن فوتبال به المپيک تمام و طلسم نرفتن به بزرگ‌ترين جشنواره ورزشي دنيا شکسته شود. اگر در دوره‌هاي پيش دو سال مانده به المپيک مسئولان يادشان مي‌افتاد که بايد تيم اميد تشکيل و سرمربي تعيين شود، حالا مهدي تاج انگار قصد دارد سنت‌شکني کند و زودتر از دوره‌هاي قبل براي تيم اميد و مشخص شدن تکليف آن آستين‌هايش را بالا بزند. تجربه تلخ تيم اميد با محمد خاکپور که پشت درهاي المپيک مانند تمام 40 سال گذشته ماند، اين‌بار مسئولان فوتبال را به صرافت انداخته تا شايد با جلو انداختن کار تکليف اميدها را زودتر مشخص کنند تا اين تيم فرصت کافي براي آماده‌سازي و  شرکت در انتخابي المپيک را داشته باشد و مانند قبل همه چيز در دقيقه 90 انجام نشود. به همين خاطر فدراسيون فوتبال پس از موفقيت‌هايي که تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان داشتند و مجوز صعود به جام جهاني را گرفتند و تيم بزرگسالان هم فاصله زيادي براي گرفتن بليت جام جهاني روسيه ندارد، پرونده تيم اميد را در فاصله چهار سال مانده تا المپيک توکيو به جريان انداخته است تا هم پازل موفقيت‌هاي فوتبال تکميل شود و هم طلسم نرفتن به المپيک شکسته شود، رقابت‌هايي که آخرين حضور ايران در اين مسابقات به المپيک 1976 مونترال بر مي‌گردد، هرچند ايران به المپيک 1980 مسکو هم صعود کرد، اما با تحريم سياسي اين مسابقات از سوي کشورمان، فوتبال نتوانست در اين مسابقات شرکت کند تا مونترال آخرين ايستگاه حضور فوتبال در المپيک باشد. از آن مسابقات 40 سال مي‌گذرد و ناکامي فوتبال براي المپيکي شدن به يک خبر تکراري تبديل شده که هر چهار سال يک‌بار تکرار مي‌شود.

به همين خاطر هم مهدي تاج براي اينکه طلسم فوتبال براي صعود به المپيک را بشکند، هفته گذشته به کميته ملي المپيک رفت و با کيومرث هاشمي برنامه‌هايش را براي تيم اميد مطرح کرد. مهم‌ترين برنامه رئيس فدراسيون فوتبال مشخص کردن متولي اصلي تيم اميد براي صعود به المپيک بود، مسئله‌اي که در دوره‌هاي گذشته باعث شده بود بين کميته ملي المپيک و فدراسيون فوتبال اختلاف بيفتد و تيم اميد را به حاشيه ببرد. انتخاب سرمربي و خارجي بودن يا داخلي بودن آن، يکي از مواردي بود که دوره‌هاي اخير چالش فدراسيون و کميته ملي المپيک بوده و سبب شده تا مسئولان به جاي گذاشتن انرژي‌شان براي مهيا کردن شرايط آماده‌سازي تيم اميد، به مسائل حاشيه‌اي در اين رابطه بپردازند و اين مسئله نقش زيادي در ناکامي تيم اميد داشت. حالا به همين خاطر براي پايان دادن به اين اختلاف، فدراسيون فوتبال در پي اين است که متولي اصلي تيم فوتبال را مشخص کند تا فوتبال بدون به وجود آمدن چالش‌هاي دوره‌هاي گذشته در يک فضاي آرام آماده صعود به المپيک شود.

اين مسئله يکي از خواسته‌هاي اصلي تاج در جريان ديدارش با رئيس کميته ملي المپيک بود. رئيس فدراسيون فوتبال در اين‌باره گفته است: «از کميته ملي المپيک خواستيم يا تيم اميد را به ما بدهند يا خودشان اين تيم را مديريت کنند. تمام مشکلات اين تيم، اين است که هميشه به صورت مشترک اداره مي‌شد. آخرش هم هر ناکامي بود، آنها مي‌گفتند تقصير فدراسيون است و ما تقصيرات را به گردن کميته ملي المپيک مي‌انداختيم. ما مي‌گوييم يا بکش، يا دانه ده يا از قفس آزاد کن! 40 سال است به المپيک نرفته‌ايم و فکر مي‌کنم يکي از دلايل اين بود که بخشي از اين تيم دست ما بود و بخشي ديگر دست کميته. هميشه هم تقصيرها را گردن يکديگر مي‌انداختيم. ما حتي از کميته ملي المپيک کمک هم نمي‌خواهيم. کمک کردن باعث مي‌شود بعدها در ماهيت، دخالت رخ دهد. ما نبايد کاري کنيم که بعدها بگويند فلاني کمک گرفته و حالا بايد دخالت کنيم. البته حالا دوستان پذيرفته‌اند که تيم را صددرصد به فدراسيون بدهند، اما من به آنها گفتم بايد مکتوب اين مسئله را عنوان کنند و تيم اميد را به صورت قطعي به ما بدهند. به هر حال اگر در اين هفته، نامه‌اي به ما بدهند که اين تيم را مثل نوجوانان و جوانان به صورت صددرصد به ما بدهند، کار تمام است.»

پس از صحبت‌هاي تاج بود که ديروز کميته ملي المپيک به اين مسئله واکنش نشان داد و اصغر رحيمي، رئيس مرکز نظارت بر تيم‌هاي ملي کميته ملي المپيک به صورت تلويحي، صحبت‌هاي تاج را تکذيب کرد و گفت که اتفاق جديدي درباره تيم اميد نيفتاده است. رحيمي در گفت‌وگو با «جوان» گفت: «معمولاً فدراسيون کارهاي اين تيم را انجام مي‌داده، اما زماني که اين تيم سهميه بگيرد، از آنجا به بعد ارتباطمان تنگاتنگ‌تر و نزديک‌تر خواهد بود. ضمن اينکه اعزام نهايي هم با ما خواهد بود.» وي در ادامه با رويه نظارت کميته ملي المپيک روي رشته‌هايي که براي کسب سهيمه المپيک آماده مي‌شوند، گفت: «سال‌هاست که در نه فقط فوتبال، بلکه در هيچ رشته‌اي دخالت نمي‌کنيم. در واقع فدراسيون خودش مربي مورد نظر را مي‌آورد و قرارداد مي‌بندد و اگر به مشکلي برخورد کرد، پاسخگو نيز باشد. موضوع انجام امور تيم اميد در زمان‌هاي قبل و حتي دوره کفاشيان هم همينگونه بوده و اتفاق جديدي نيفتاده است. در هيچ سالي به مسائل تيم اميد ورود و دخالت نکرديم. دليلش نيز اين بود که مسائلي در خصوص ليگ و فدراسيون وجود دارد که اين سازمان بايد کارهاي آن را انجام بدهد.»

رئيس مرکز تيم‌هاي ملي کميته ملي المپيک درباره ورود اين کميته به مسائل فني هم اين‌طور توضيح داد: «زماني که بحث حضور مربيان خارجي بود، تا حدي اين ورود صورت مي‌گرفت که البته اين مسئله مختص به رشته فوتبال نبود، چون ما 70 مربي خارجي داشتيم که کميته ملي المپيک وارد مسئله مي‌شد، اما نه ورودي که تصميم‌گيرنده باشد. در واقع مسائل فني و تصميم‌گيري درباره آن برعهده فدراسيون است.»

با توجه به صحبت‌هاي رحيمي به نظر مي‌رسد قرار نيست اتفاق جديدي در حوزه تيم اميد بيفتد و اين تيم مانند دوره‌هاي گذشته آماده گرفتن سهميه المپيک خواهد شد و فقط بايد اميدوار بود، چالش‌هاي دوره‌هاي گذشته اين‌بار تکرار نشود و با توجه به اينکه اين‌بار زودتر از قبل، مسئولان به فکر سازماندهي تيم اميد براي صعود به المپيک افتاده‌اند، المپيک توکيو پايان حسرت فوتبال براي حضور در المپيک باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن