تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815362209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه ماجرای ویدیو مکالمه داور با مهدی رحمتی بعد مهار پنالتی / لب خوانی جنجالی!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



همه ماجرای ویدیو مکالمه داور با مهدی رحمتی بعد مهار پنالتی / لب خوانی جنجالی!
روز نو : ساعتی از بازی استقلال مقابل صبای قم در جام حذفی نگذشته بود که یک ویدیو عجیب از این مسابقه مثل بمب در فضای مجازی ترکید. ویدیو مربوط به پنالتی اول تیم صباست که کیوان امرایی پشت آن ایستاده است. داور سمت مهدی رحمتی می رود و چیزی خطاب به او می گوید و اتفاقا رحمتی هم آن پنالتی را مهار می کند.در لب خوانی منتشر شده از این ویدیو آمده که داور به او می گوید «بپرسمت چپ» و او هم همان سمت پریده و توپ را مهار می کند. اما این داور اصفهانی از کجا می‌دانسته که امرایی پنالتی را به کدام سمت می زند؟ خب کافی است سری به گروه‌های طرفداری بزنید. پر است از کل‌کل و تئوری توطئه! البته خیلی افرادی که اینها را می‌گویند، گمنام هم نیستند. خیلی از خبرنگاران و حتی از چهره‌های فوتبالی هم شک و شبهاتی را مطرح می کنند. فضا به قدری مسموم شد که علی خسروی در مقام سخنگوی کانون داوران ایران بیانیه داده و تهدید به شکایت کرده است. اما این تئوری توطئه چه می‌گوید؟ این رایج‌ترین شایعه است: صالحی قبل از آمدن به سمت رحمتی، با امرایی حرف زده، او مسیر پنالتی را گفته، داور هم گفته او را به رحمتی منتقل کرده است. پس امرایی گفته سمت چپ می‌زند. اینقدر هم همخوانی بین داور، رحمتی و امرایی بوده که وقتی صالحی از قول امرایی به رحمتی بگوید محکم به چپ، او اتوماتیک‌وار می‌داند باید سمت پایین و به چپ شیرجه بزند!
بعد از این اتفاق پرسپولیسیها روانه صفحه شخصی این بازیکن صبا شده و او و داور مسابقه را به تبانی با مهدی رحمتی برای مهار پنالتی متهم کردند. ابعاد ماجرا چنان گسترش یافت و پیچیده شد که متهمین و حتی مسئولین فدراسیون را هم مجبور به واکنش کرد. ، حسن کامرانی فر رئیس دپارتمان داوری در خصوص پخش این ویدیو در فضای مجازی با رد اتهامات وارده به سایت رسمی فدراسیون فوتبال می گوید :« جامعه داوری ایران پاک تر و با قداست تر از این است که شایعات بی اساس این چنینی بتواند در آن خدشه ای وارد کند. با هیچ منطقی جور در نمی آید که داور مسابقه بدون اینکه با زننده ضربه ارتباطی داشته باشد به دروازه بان تیم مقابل جهت ضربه زننده توپ را اعلام کند.»
روایت دوم
کامرانی فر روایتی متفاوت را از لب خوانی آن ماجرا تعریف می کند:« با داور این مسابقه تلفنی صحبت کردم و وی اظهار داشت که به دروازه بان استقلال قبل از شروع ضربات دو تذکر دادم. اول اینکه قبل از ضربه فقط می توانی به چپ و به راست خط دروازه حرکت کنید و دوم اینکه بعد از دعا زودتر بچرخد.» رحمتی عادت دارد با خواندن دعایی طولانی، تمرکز پنالتی‌زن حریف را به هم بزند. برای همین صالحی به او تذکر‌داده که بازی را از وقفه نیندازد. این روایت را خود امرایی هم تایید می‌کند و می‌گوید: «آخر داور از کجا می‌دانسته من توپ را قرار است کجا بزنم که جایش را به رحمتی بگوید؟! نمی‌خواهم به سوالات بی ربط جواب بدهم. این حرف ها فقط و فقط از ذهن ها بیمار می آید که می خواهند با آسمان و ریسمان بافتن فضای همه جا را مسموم کنند. برای این افراد وقت نگذاریم بهتر است. خیلی به آنها بها بدهیم تصور مهم بودن به آنها دست داده می شود . وقت ندارم برای آدم هایی بگذارم که می‌خواهند جوی مسموم در جامعه ایجاد کنند. آن یک پنالتی بود که من زدم و مهدی رحمتی خوب تشخیص داد و گل نشد.»
او صحبت داور با رحمتی قبل از پنالتی راعادی می داند و چیز عجیبی در آن نمی بیند:« پس از این بازی خیلی ها به صفحه شخصی من آمدند و فحاشی می‌کنند. ندانسته و با قضاوت های به ناحق چرا باید به من فحش داده شود ؟! من دیروز به مهدی زنگ زدم و فقط هر دو ما می‌خندیدم. او می‌گفت داور به او گفت فقط می تواند به سمت چپ یا راست برود که برخی بیکار هستند و از این سوژه دست کردند. اگر ما می‌خواستیم این کار بد را در فرض انجام دهیم چرا باید به داور می‌گفتیم ؟! عده‌ای دانسته و ندانسته به ما تهمت می زنند. من دیگر حرفی برای این مورد ندارم چون در مورد مسائل بی ربط حرف نمی‌زنم .»






تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن