تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817023047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدجواد حق‌شناس: اصلاح‌طلبان با توجه به هزینه‌هایی که برای دولت روحانی دادند، مورد کم‌لطفی قرار گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محمدجواد حق‌شناس:اصلاح‌طلبان با توجه به هزینه‌هایی که برای دولت روحانی دادند، مورد کم‌لطفی قرار گرفتند
خبرگزاری فارس: اصلاح‌طلبان با توجه به هزینه‌هایی که برای دولت روحانی دادند، مورد کم‌لطفی قرار گرفتند
عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی برخلاف ادعای عدم سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان معتقد است: جریان اصلاح‌طلب با توجه به هزینه‌هایی که برای دولت روحانی داد، مورد کم‌لطفی قرار گرفت و متناسب با آن زحمات و حمایت‌ها از آنها در کابینه استفاده نشد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، روزنامه وقایع‌اتفاقیه امروز یکشنبه 95/4/27 گفت و گویی با محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پیرامون تغییرات جدید کابینه روحانی، انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید. حق‌شناس در این رابطه گفت: سال 92 اصلاح‌طلبان در شرایطی خاص از روحانی حمایت کردند و دولت اعتدال روی کار آمد و در آن شرایط خاص و ویژه، رئیس‌جمهوری با کمک اصلاح‌طلبان و مجلس وقت و نیروهای سیاسی نزدیک به تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدالی کابینه خود را بست.  
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: با توجه به تغییر و تحولات صورت‌گرفته در بدنه دولت، به نظر می‌رسد آقای روحانی تشخیص داده که فضای کشور نسبت به سه ‌سال قبل تغییر کرده است و باید جابه‌جایی‌هایی را در کابینه داشته باشد. البته در برخی موارد این جابه‌جایی‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد، ولی آقای رئیس‌جمهوری باید توجه داشته باشد در بعضی موارد این تغییرات باید با حساسیت بیشتری انجام شود. 
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تأکید کرد: قطب‌بندی‌های سیاسی کشور بعد از انتخابات 94 شرایط را دچار تغییر کرد، پس باید این تغییرات به نحوی انجام شود که هم خواست و انتظارات مردم رأی‌دهنده لحاظ شود و هم افرادی که با وجود فشارهایی که به آنها وارد شد، از دولت روحانی حمایت کردند مورد بی‌مهری قرار نگیرند. 
او ادامه داد: باید افرادی در کابینه دولت قرار بگیرند که دولت اعتدال را باور دارند و این دولت را از خود می‌دانند نه اینکه یک چهره اصلاح‌طلب را از کابینه حذف کنند و فردی اصول‌گرا را به جای او منصوب کنند. 
حق‌شناس همچنین اظهار کرد: البته همیشه باید تغییرات در کابینه را از دو منظر بررسی کنیم که بعد اول آن وزن سیاسی است. مثلا آقای روحانی باید به نیروهایی که از او حمایت کردند و باز در انتخابات پیش‌رو از او حمایت می‌کنند، توجه داشته باشد. البته به نظر می‌رسد جریان اصلاح‌طلب با توجه به هزینه‌هایی که برای دولت روحانی داد، مورد کم‌لطفی قرار گرفت و متناسب با آن زحمات و حمایت‌ها از آنها در کابینه استفاده نشد. 
این فعال سیاسی تصریح کرد: با ایجاد زمینه و ظرفیت برای استفاده از نیروهای اصلاح‌طلب در دولت، روحانی می‌توانست موقعیت مستحکم‌تری برای ادامه کار و عمل به وعده‌ها ایجاد کند ولی آنها را از این فضا محروم کردند، بنابراین از نظر کارشناسی هم اینکه چه نیرویی برای چه کاری و در چه موقعیت و زمانی مناسب است باید مورد توجه قرار گیرد. 
او در پاسخ به این پرسش که بزرگان اصلاحات در سال 92 گفته بودند رویکرد دولت اعتدال، اصلاح‌طلبانه است آیا در سال 96 نیز رویکرد دولت روحانی اصلاح‌طلبانه خواهد بود یا به دنبال جلب حمایت اصول‌گرایان است، گفت: هیچ چیز قطعی وجود ندارد و جریان‌های سیاسی نمی‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند. آنچه برای جریان‌های سیاسی اهمیت دارد، این است که بتوانند براساس دیدگاه‌ها و باورهای خودشان حرکت کنند و به آنچه در مرامنامه سیاسی آنهاست، وفادار بمانند. 
او تصریح کرد: نکته دیگر اینکه آنها می‌خواهند به مردمی که صاحبان اصلی این انقلاب هستند و قرار است دوباره در انتخابات شرکت کنند پاسخگو باشند و کاری انجام دهند که مورد رضایت آنهاست. 
حق‌شناس یادآور شد: آقای روحانی اگر نخواهد برای بهترشدن شرایط و ایجاد تعامل بیشتر قدم بردارد نمی‌تواند روی معادلاتی که در سال 92 رخ داد حساب باز کند. قواعد بازی بر اساس فضای سیاسی پیش‌رو تغییر می‌کند و مردم انتخاب‌کننده هستند. 
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بیان‌ کرد: هیچ چیز قطعی وجود ندارد و نمی‌توانیم بگوییم چون خیال روحانی برای حمایت از او در سال 96  از ناحیه اصلاح‌طلبان راحت است، می‌خواهد به حوزه دیگری بپردازد، بنابراین تأکید می‌کنم که دولت باید مراقب عملکردش باشد. 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با توجه به تغییر و تحولات دولت در فرمانداری‌ها و استانداری گفت: باید فرمانداران و استانداران در چارچوب سیاست‌های دولت حرکت کنند و با توجه به توضیحات آقای علی صوفی، مبنی بر اینکه مثلا در یک استان از 16 فرماندار تنها سه فرماندار حاضر به دفاع از عملکرد دولت فعلی هستند، طبیعی است که دولت بخواهد با تغییر فرمانداران که جایگاه نمایندگان سیاسی دولت را دارند، افرادی را در این بخش انتخاب کند که با برنامه‌های او همسو هستند؛ چرا که با نزدیک‌شدن به انتخابات، برای تحقق آنچه روحانی به مردم وعده داده است این نیاز احساس می‌شود.  
پیش از این در گزارش «وقایع‌اتفاقیه» تأکید شده بود که حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور و سخنگوی این وزارتخانه، به سمت معاون پارلمانی منصوب شد تا جای مجید انصاری از معدود اصلاح‌طلبان کابینه حسن روحانی را بگیرد. مجید انصاری هم جایگزین الهام امین‌زاده در معاونت حقوقی شد. تا اینجای کار به نظر می‌رسد تغییر و تحولی معمول در بدنه دولت اتفاق افتاده اما واقعیت آن است که اهمیت معاونت پارلمانی با معاونت حقوقی قابل مقایسه نیست، ضمن آنکه تنزل کرسی‌های اصلاح‌طلبی به نفع اصول‌گرایان گام‌به‌گام پیش می‌رود.   مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

95/04/27 :: 11:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن