تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815573686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رکود با طعم فلفل؛ حکایت مالیاتی که از ضرر کشاورزان داورزن می گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری تسنیم:
رکود با طعم فلفل؛ حکایت مالیاتی که از ضرر کشاورزان داورزن می گیرند

فلفل قرمز یکی از گیاهان دارویی بسیار پرطرفدار و پرمصرف در سطح جهان است که بهترین و مرغوب ترین انواع آن در شهرستان داورزن خراسان رضوی تولید می شود و البته در سال های اخیر مشکلات متعددی دامن گیر این محصول شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس ، فلفل قرمز یکی از گیاهان دارویی بسیار پرطرفدار و پرمصرف در سطح جهان است که بهترین و مرغوب ترین انواع آن در شهرستان داورزن خراسان رضوی تولید می شود که علاوه بر حجم بالای تولید، وجود کارگاه های فرآوری این محصول در روستایی به فاصله 20 کیلومتر از این شهر سبب شده که حتی کسانی که در شهرهای دیگری مانند جویبار، جیرفت و یا بندرعباس آن را کشت می کنند برای فرآوری آن به شهری کوچک در 80 کیلومتری سبزوار مراجعه داشته باشند.
مهم ترین علتی که برای بالاتر بودن کیفیت فلفل تولید شده در خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها عنوان می شود مناسب بودن آب و هوا و بافت خوب خاک بوده که سبب شده حتی کشورهایی مانند هند و پاکستان که در این زمینه سابقه طولانی دارند نیز بعضاً برای خرید به این منطقه مراجعه داشته باشند.
اما این محصول چند سالی است که با چالش هایی مواجه شده به طوری که سطح زیرکشت آن از 700 هکتار در شهرستان داورزن به 400 هکتار کاهش پیدا کرده است.
حسین تاج آبادی مدیر جهاد کشاورزی داورزن در این زمینه با اشاره به اینکه این شهرستان تنها منطقه در ایران است که مزارع فلفل آن تا 20 هکتار بزرگی دارد، می گوید: این نوع فلفل از نظر کیفیت به حدی مرغوب است که می تواند مرغوبیت فلفل قرمز چینی را تا چندین برابر افزایش دهد.
وی ادامه می دهد: به طور کل محصول فلفل در سه نوع ریز، دلمه ای و قرمز در این شهرستان تولید می شود که در مورد فلفل قرمز در وضعیت بهتر اقتصادی حتی صادرات نیز وجود داشت و البته امسال نیز تولیدکنندگان این شهرستان قراردادی با کشور آلمان برای ارسال محصولات خود منعقد کرده اند.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن بیان ...
[ مشاهده متن کامل رکود با طعم فلفل؛ حکایت مالیاتی که از ضرر کشاورزان داورزن می گیرند در خبرگزاری تسنیم ]اخبار پیشنهادی:




رکود با طعم فلفل؛ حکایت مالیاتی که از ضرر کشاورزان داورزن می گیرند






دوشنبه ، ۲۴آبان۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری تسنیم]
[مشاهده در: www.]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن