تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806573924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت‌های انتخاباتی؛ پایانی بر اقتدار آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: محمدمهدی مظاهری در خبرآنلاین نوشت: در روزهای اندکی که به زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده است، فضایی از بهت و درماندگی جامعه آمریکا را فرا گرفته است.

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون غیرمحبوب‌ترین نامزدهای ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا هستند که انتخاب هر یک از آنها با اما و اگرهای فراوانی مواجه است. دونالد ترامپ از بسیاری جهات با نامزدهای ریاست‌جمهوری پیشین فرق دارد و ایده های جنجالی بسیاری را مطرح نموده است.

او که تاجری میلیاردر است خود را اهل کسب‌وکار می داند و مدعی است در عرصه ریاست جمهوری نیز مثل مدیرعامل آمریکا و دولت فدرال عمل خواهد کرد. او در برخی موارد گسترش تسلیحات هسته‌ای را جایز می‌داند و به عنوان نمونه گفته "بد نیست کره جنوبی در مورد داشتن سلاح هسته‌ای تجدیدنظر کند". ترامپ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را نیز توافقی ضعیف و اشتباه می داند و گفته در صورت ریاست جمهوری، این توافق را پاره می‌کند. اما تکان دهنده تر از همه این ادعا، فاش شدن اظهارات ترامپ در مورد زنان و طرح ادعاهایی متعدد از سوء رفتار جنسی وی با زنان بود که حتی سردمداران حزب جمهوری خواه را به دوری و تبری جستن از وی وادار نمود.

خانم کلینتون هم هر چند در تبلیغات ریاست جمهوری اش مواضع منطقی تری اتخاذ کرده و از نظر تجربه و سابقه کاری وضعیت بهتری نسبت به ترامپ دارد؛ اما با برخی انتقادات جدی مواجهه است. او بهنگام تصدی پست وزارت خارجه آمریکا، برای بعضی از کارهای اداری، از ایمیل شخصی خود استفاده کرده بود که به آسانی می توانست قابل دسترسی باشد و این امر صلاحیت او برای تصدی مناصب دولتی را به شدت زیر سؤال برد. اتهام تخلف و برخی اعمال غیر قانونی در پوشش «بنیاد نیکوکاری کلینتون» که ریاست عالیه‌اش برعهده بیل کلینتون رییس جمهوری پیشین و همسر هیلاری است و نیز میزان تندرستی خانم کیلینتون ۶۸ ساله از دیگر سوژه های تبلیغات انتخاباتی جمهوریخواهان شده که می گویند او برای انجام وظایف سنگین ریاست جمهوری از سلامت کافی برخودار نیست. بدین ترتیب مردم آمریکا هم اکنون در وضعیتی قرار گرفته اند که هیچ مشروعیت و نکته احترام آمیزی در دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی یابند و ناچارند بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند. با این وجود فراتر از احساس یأس و سرخوردگی فراگیر در آمریکا، وضعیت رقابتهای ریاست جمهوری حاوی برخی نکات اساسی در رابطه با ماهیت رقابتهای سیاسی به طور کلی و سیاستهای آمریکابه طور خاص است.

در رابطه با رقابتهای سیاسی در عصر جدید باید گفت بر خلاف گذشته که سیاستمداران و کاندیداهای انتخابات در سراسر دنیا همواره با عوام فریبی، دروغ و تغییر چهره واقعیات، خود را افرادی صالح و شایسته، مدیر و مدبر و فارغ از هر عیب و ایراد اخلاقی معرفی می نمودند و بدین واسطه هوادارانی برای خود مهیا می کردند، امروزه در عصر فراگیر شدن رسانه های ارتباطی، دیگر امکان ظاهر سازی عوام فریبانه باقی نمانده است. در دوران کنونی که هر لحظه دوربین موبایل یا میکروفونهای مخفی، افراد معروف و سرشناس را دنبال می کند و تک تک اقدامات آنها ضبط و ثبت می کند، دیگر نه امثال کلینتون می توانند ضعف جسمی و از هوش رفتنشان بعد از یک سخنرانی را پنهان کنند و نه امثال ترامپ افتضاحات جنسیشان را! بدین ترتیب عصر ارتباطات نه فقط در آمریکا بلکه در کل جهان عصر آشنایی با چهره واقعی سیاستمداران است.

اما در خصوص تأثیرات داخلی و بین المللی رقابتهای انتخاباتی در آمریکا باید گفت در درجه نخست مسائلی که در رابطه با نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا مطرح و فاش گردیده، علاوه بر سرگشتگی و ناامیدی مردم آمریکا، تا حد زیادی ابهت و اقتدار بین المللی ایالات متحده را نیز زیر سؤال برده است. در شرایط کنونی چه کلینتون رئیس جمهور شود چه ترامپ، از دید مردم و سیاستمداران سایر کشورها که از نقاط ضعف و افتضاحات به بار آمده از سوی هر دو کاندید آگاه شده اند، دیگر ایالات متحده آن ابهت و بزرگی سابق را نخواهد داشت و کشوری خواهد بود که به دست فردی متوسط و حتی پایین تر از آن اداره می شود. اما از منظر تأثیرات سیاسی انتخاب هر یک از دو نامزد، باید گفت هر چند دو حزب رقیب با ابزار و ترفندهای گوناگون می کوشند تصویری منفی و وحشتناک از انتخاب نامزد حزب دیگر به نمایش بگذارند؛ اما واقعیت آن است که در ایالات متحده آمریکا برخی ساختار ها و اصول ثابت حکم فرما هستند که هر رئیس جمهوری از هر حزبی که بیاید آنها را پیگیری خواهد کرد.
 
حمایت از اسرائیل، تقویت قدرت و نفوذ بین المللی آمریکا در مناطق گوناگون و مقابله با کشورهای تجدید نظر طلب، از جمله این اصول ثابت هستند. با این وجود در پیگیری این اصول ثابت، محافظه کارانی همچون ترامپ تمایل بیشتری به استفاده از ابزارهای قدرت سخت به جای گفتگو و دیپلماسی دارند، حال آنکه کلینتون دموکرات آرمانهای آمریکایی را بیشتر با تحریم و گفتگو پیش خواهد برد.

بدین ترتیب هر چند تغییر رئیس جمهور تأثیری بر آرمانها و اصول ثابت آمریکایی نخواهد داشت؛ اما بی شک رئیس جمهور جدید، تصویری متفاوت از آمریکا را در ذهن جهانیان ایجاد خواهد نمود؛ تصویری از ناتوانی، ناکارامدی و بی اخلاقی!



۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن