تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815318336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانواده بزرگ‌ترین قربانی بی‌اعتبار شدن امر به معروف در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفت‌وگو با مهر تأکید شد؛
خانواده بزرگ‌ترین قربانی بی‌اعتبار شدن امر به معروف در جامعه

امر به معروف و نهی از منکر


شناسهٔ خبر: 3815766 - شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
استانها > قم

.jwplayer{ display: inline-block; } قم - بنیان‌گذار مجمع احیاگران واجب فراموش شده گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن حفظ خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی است و فراموش شدن این اصل موجب ضربه به رکن خانواده ها می شود. خبرگزاری مهر - گروه استان ها: با توجه به حساسیت های جدی در خصوص بروز آسیب های اجتماعی در جامعه کارشناسان یکی از راه های کنترل آسیب ها را ترویج فرهنگ امر به معروف می دانند و در همین زمینه با بنیانگذار مجمع احیاگران واجب فراموش شده به گفتگو نشستیم. علی تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع علمی - فقهی است، اظهار کرد: متأسفانه استحاله فرهنگی سبب کاهش یافتن ارزش‌های امر به معروف در میان آحاد جامعه شده است. وی با بیان اینکه کمترین تمکین در امر به معروف، زبان است: امر به معروف واجب فوری و همگانی است و ترک آن خسران جامعه را در پی دارد. مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر اینکه قدرت شرط تکلیف در امر به معروف است، افزود: نباید از تکرار این جمله خسته شویم که امر به معروف یک واجب همگانی و تکلیف شرعی است. وی با اعلام اینکه استحاله فرهنگی یکی از جدی‌ترین آسیب‌های دینی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود، گفت: فرهنگ‌های ملون و مریض غربی ذائقه فرهنگی و اجتماعی آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار داده‌اند. تقوی با تأکید بر اینکه باید فرزندان تأثیرگذار و فعال تربیت کنیم، گفت: باید کاری کنیم در هجمه متنوع و زهرآلود فرهنگی خانواده‌های ما استوار و تغییر ناپذیر باشند. وی نخستین ثمره امر به معروف را برای آمر به معروف دانست و ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به ثبات قلبی و اتقان دینی دست پیدا کنیم باید یک عنصر تأثیرگذار و پیام‌رسان حق باشیم.

این پژوهشگر حوزه امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) در خصوص اهمیت نهی از منکر، گفت: طبق فرمایش امام پنجم(ع) اگر تمام مستحبات عمر جمع شود به اندازه احیای یک واجب ترک شده ارزش و ثواب ندارد. امر به معروف روش و ساختاری بسیاری دارد که طبق فتاوای فق های شیعه نیاز به آموزش دارد وی با اعلام اینکه اگر گناه ببینیم و تذکر ندهیم شریک جرم هستیم، گفت: امر به معروف روش و ساختاری بسیاری دارد که طبق فتاوای فقهای شیعه نیاز به آموزش دارد. تقوی با تأکید بر اینکه باید با روش‌های مختلف و زیرپوستی امر به معروف کنیم تا مؤثر و کم آسیب باشد، افزود: متأسفانه علیه امر به معروف توسط برخی از شخصیت‌های به ظاهر معتبر جنگ رسانه‌ای و مخالفت راه افتاده است. وی با طرح این مطلب که هر چیز که عرف شد معروف نیست، گفت: مهم‌ترین حوزه امر به معروف حوزه مسئولان نظام است. امر به معروف یک واجب فوری و بدون قضا بنیان‌گذار مجمع احیاگران واجب فراموش شده با اعلام اینکه امام حسین(ع) را سرآمدان و مسئولان زمان خود به شهادت رساندند، گفت: مطالبه‌گری از مسئولان نظام مهم‌ترین گزینه امر به معروف و نهی از منکر در کشور است. وی با ابراز تأسف از بی توجهی به گسترش منکرات در جامعه، گفت: باید امر به معروف کنیم تا شریک گناه نباشیم و نتیجه مثبت و منفی با آمر نیست.

تقوی با اشاره به دقت و ظرافت رسانه‌های خارجی در تبلیغ و معرفی برنامه‌های باطل خود گفت: آن‌ها سوژه‌های مختلف را با سفسطه‌های مختلف تدوین کرده و به افکار جوانان تحمیل می‌کنند. وی استفاده بهینه از باور و قدرت مردم در امر به معروف را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: قدرت مردم بسیار تأثیرگذارتر و بیشتر از مسئولان و حتی رهبران دینی است و می‌تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهند. حداقل فایده امر به معروف و نهی از منکر این است که قبح گناه می‌ماند و تبدیل به یک امر جاری و رویه نمی‌شود مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر با ابراز تأسف از اینکه برخی نیروهای حزب اللهی در استفاده از افکار عمومی و قدرت مردم به نفع ارزش‌های دینی ضعیف هستند، افزود: مردم باید بدانند امر به معروف برخلاف نماز یک واجب دینی فوری است و قضا ندارد. وی افزود: حداقل فایده امر به معروف و نهی از منکر این است که قبح گناه می‌ماند و تبدیل به یک امر جاری و رویه نمی‌شود. ۱۸۰ شبکه فارسی زبان در قلمرو دینی مردم تقوی با تأکید بر اینکه امر به معروف پر تکرارترین واجب دینی و ارزش آن بالاتر از نماز و روز و جهاد است، ابراز کرد: بیش از ۱۲۰ آیه قرآن، ۹۰۰ حدیث و ۱۲۰۰۰ هزار تأکید مقام معظم رهبری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است. وی با بیان اینکه فساد و فحشا در کسوت‌های مختلف به جامعه رخنه کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای دین و فطرت جوانان کشور را نشانه گرفته‌اند. این پژوهشگر حوزه امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر وجوب امر به معروف در جامعه گفت: همه دلسوزان جامعه باید به مثابه گلبول سفید به دفاع از سیستم بدن بپردازند و نگذارند سرطان زشتی و گناه جامعه را فرا گیرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن