تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820820228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بحرینی تاریخ کشورش را تحریف کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وزیر بحرینی تاریخ کشورش را تحریف کرد
وزیر امور پارلمان در دفتر سلطنتی بحرین اعلام کرد، این کشور از زمان روی کار آمدن رژیم آل خلیفه در سال ۱۷۸۳ مستقل بوده است!
به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه خبری العهد، غانم البوعینین، وزیر امور پارلمان در دفتر سلطنتی بحرین در اظهاراتی مضحک گفت: بحرین از زمان ورود احمد فاتح در سال ۱۷۸۳ مستقل بوده و مساله‌ای به اسم استعمار بریتانیا وجود ندارد بلکه توافقنامه‌ای میان بحرین و بریتانیا وجود داشت!
ماجد الماجد، نماینده بحرینی خشم خود را از اظهارات البوعینین ابراز داشت و گفت که وی تاریخ را تحریف کرده است اما البوعینین همچنان بر نظر خود پافشاری و تأکید کرد که وی تاریخ را جعل نکرده است. در اوایل قرن ۱۶ میلادی با هجوم استعمار پرتغال به منطقه اقیانوس هند و خلیج فارس در سال ۱۵۰۶ میلادی ،‌ بسیاری از نقاط استراتژیک منطقه و از جمله جزیره هرمز و مجمع‌الجزایر بحرین نیز در سال ۱۵۲۱ میلادی به تصرف و اشغال آنها در آمد. پس از گذشت حدود یک قرن از اشغال پرتغالی‌ها،‌ شاه‌عباس صفوی در سال ۱۶۰۲ با لشکرکشی به بحرین آنجا را از تصرف اشغالگران خارجی آزاد کرد و مجددا به ایران ملحق شد. پس از آن مجمع الجزایر بحرین مدت ۱۸۰ سال در اختیار و تحت نظر کامل حکومت ایران بود. سپس در سال ۱۷۸۳ "شیخ احمد بن خلیفه"‌ از قبیله "‌بنی عتبه "‌ و از خاندان "‌خلیفه "‌ که از منطقه نجد در مرکز عربستان به کویت مهاجرت کرده بود به این سرزمین حمله و پس از شکست سربازان ایرانی بر آن استیلا یافت. از آن پس،‌ حکومت بحرین با حمایت همه جانبه سیاسی – استعماری انگلستان در اختیار اعضای خاندان "‌ خلیفه "‌ (آل خلیفه)‌ قرار گرفت.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
قانون اساسی قرقیزستان گم شد!
حجت‌الاسلام محمد مقدم: صداوسیما نقش بزرگی در تحریف عاشورا دارد
چرا سوریه اینقدر برای روسیه مهم است؟
ترزا می: تا ماه مارس اتحادیه اروپا را ترک می کنیم



۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن