تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806864107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۵ سال حبس به‌خاطر اعتراض برای استقلال/ آیا اوباما با آزادی «ماندلا»ی‌ پورتوریکو موافقت خواهد کرد؟+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۳۵ سال حبس به‌خاطر اعتراض برای استقلال/ آیا اوباما با آزادی «ماندلا»ی‌ پورتوریکو موافقت خواهد کرد؟+تصاویر
روزنامه «گاردین» درباره اولین زندانی سیاسی پرسابقه در امریکا می‌‌نویسد: «او ۷۳ ساله است و بیش از نیمی از عمرش را پشت میله‌های زندان گذرانده است. او هیچ‌کسی را نکشته و به هیچ‌کسی آسیبی نرسانده است. جرم وارد شده علیه او از سوی دادگاه توطئه علیه دولت آمریکا در پیشبرد برنامه استقلال پورتوریکو بوده است.»
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- «اسکار لوپز ریورا» لقب ماندلای پورتوریکو را گرفته است. او ۳۵ سال است که  در آمریکا زندانی است و جرمش مبارزه برای استقلال کشورش بوده است. او می‌گوید دیگر به مبارزه خشونت‌آمیز اعتقادی ندارد و معتقد است که باید از طریق مذاکره و گفت‌و‌گو مشکلات سیاسی را حل کرد.


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پورتوریکو پس از خروج از استعمار اسپانیا در سال 1898 به تصرف آمریکا درآمده که باعث تبدیل‌شدن مردم این کشور به شهروندان آمریکایی در سال 1917 منجر شد؛ هرچند که ساکنان این جزیره شهروند آمریکا بشمار می‌آیند اما نمی‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کنند یا این‌که نماینده‌ای در مجلس آمریکا داشته باشند.



۳۵ سال حبس به‌خاطر اعتراض برای استقلال/ آیا اوباما با آزادی «ماندلا»ی‌ پورتوریکو موافقت خواهد کرد؟+تصاویر



ریورا خواستار استقلال و خروج کشورش از تسلط امریکا بود و به همین‌خاطر به عنوان زندانی سیاسی در زندان‌های امریکا به سر برده است.


روزنامه «گاردین» درباره اولین زندانی سیاسی پرسابقه در امریکا می‌‌نویسد: «او ۷۳ ساله است و بیش از نیمی از عمرش را پشت میله‌های زندان گذرانده است. او هیچ‌کسی را نکشته و به هیچ‌کسی آسیبی نرسانده است. جرم وارد شده علیه او از سوی دادگاه توطئه علیه دولت آمریکا در پیشبرد برنامه استقلال پورتوریکو بوده است. دادگاه اتهام او را توطئه اعلام کرده بود. اما او می‌گوید که دلیل زندانی‌شدنش، فریادش برای کسب حاکمیت کامل زادگاه کارائیبی‌اش از زیر یوغ ایالت متحده بوده است.


گاردین اشاره می‌کند که او امروز دیدگاهش تغییر کرده و باور به مبارزه خشونت‌آمیز برای کسب استقلال را پس از دو دهه کنار گذشته و از اصلاحات سیاسی صلح‌آمیز استقبال می‌کند. او در سال گذشته به همراه اعضای گروه‌های شبه‌نظامی به ارتکاب اقدامات خشونت‌آمیز در سال ۱۹۸۳ میلادی متهم شده بود. لوپز در سلول زندان وقتش را با خواندن و نقاشی کردن می‌گذراند. گاردین اشاره می‌کند که اگر کسی برای آزادی این زندانی سیاسی در امریکا کاری نکند او باید تا ژوئن ۲۰۲۳ میلادی یعنی پنج ماه پس از تولد ۸۰ سالگی‌اش در زندان باقی بماند. گاردین اشاره می‌کند که باراک اوباما به عنوان رییس‌جمهوری امریکا صلاحیت قانونی برای بخشش او را دارد. این روزنامه اشاره می‌کند که بسیاری از طرفداران این زندانی سیاسی امیدوارند در فهرست نهایی افراد مورد عفو قرار گرفته، نام ریورا نیز وجود داشته باشد. در این میان اسقف اعظم دزموند توتو، جیمی کارتر رییس‌جمهوری پیشین امریکا و برنی سندرز یکی از نامزدهای قبلی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال نیز خواستار آزادی این زندانی سیاسی شده‌اند.



۳۵ سال حبس به‌خاطر اعتراض برای استقلال/ آیا اوباما با آزادی «ماندلا»ی‌ پورتوریکو موافقت خواهد کرد؟+تصاویر



این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که او انگلیسی را یاد گرفته و با لهجه پورتوریکویی صحبت می‌کند. هنوز هم علیرغم سال‌ها تحمل زندان، خوش‌مشرب است. او می‌گوید: «می‌دانم اکه اوباما در کاخ سفید برای تغییر در تصمیم گرفته شده درباره من با موانع زیادی مواجه است.»او اشاره می‌کند که زمانی که اوباما در ستایش ماندلا رهبر جنبش ضد آپارتاید افریقای جنوبی صحبت کرده بود، او را تحسین کرد.


گاردین اشاره می‌کند که می‌توان این شخصیت را با ماندلا مقایسه کرد و می‌نویسد: «ماندلا ۲۷ سال در زندان آفریقای‌جنوبی برای رهبری مبارزه ضد استعماری و ضد آپارتاید بود. ماندلا کاربرد خشونت در مبارزات سیاسی را از درون زندان محکوم نکرد در حالی که لوپز ریورا این کار را کرده است.»


او در ادامه گف‌وگو با خبرنگار «گاردین» می‌گوید: «در دادگاه هیچ مدرکی نداشتند که اثبات کند من باعث مرگ کسی شده‌ام یا به کسی صدمه رسانده‌ام. سوال این است که چگونه می‌توان به یک پورتوریکویی اتهام فتنه‌گری علیه دولت امریکا را وارد کرد در حالی که او هرگز در انتخاب دولت ایالات متحده نقشی نداشته است؟»


او می‌گوید از فرصت زندان برای مطالعه به خوبی استفاده کرده و کتاب‌های ادوارد سعید در حوزه شرق‌شناسی را خوانده است و به کتاب جین مایر نویسنده نشریه نیویورکر که درباره اهداکنندگان پول در جناح راست امریکا که با عنوان پول سیاه بوده نیز علاقمند بوده است. او به دیگر زندانیان هم خواندن و نوشتن به زبان اسپانیایی را یاد می‌دهد. او در پایان می‌گوید که هیچ چاره‌ای جز خوش‌بینی ندارد و می‌گوید: «امید تنها چیزی است که هرگز نمی‌توانیم آن را از دست دهیم.»



۳۵ سال حبس به‌خاطر اعتراض برای استقلال/ آیا اوباما با آزادی «ماندلا»ی‌ پورتوریکو موافقت خواهد کرد؟+تصاویر




۳۵ سال حبس به‌خاطر اعتراض برای استقلال/ آیا اوباما با آزادی «ماندلا»ی‌ پورتوریکو موافقت خواهد کرد؟+تصاویر




۳۵ سال حبس به‌خاطر اعتراض برای استقلال/ آیا اوباما با آزادی «ماندلا»ی‌ پورتوریکو موافقت خواهد کرد؟+تصاویر









۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن