تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812894381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویت چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی و یک قلاده پلنگ در خارتوران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رویت چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی و یک قلاده پلنگ در خارتوران
رییس پارک ملی توران شاهرود از رویت چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی و یک قلاده پلنگ توسط گردشگران در منطقه خارتوران شاهرود خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر قربانلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: غروب روز گذشته تعدادی از گردشگران در حین حرکت از خارتوران به سمت بیارجمند و در نزدیکی پاسگاه محیط‌بانی دلبر، یک یوزپلنگ ماده را به همراه سه توله آن در حال عبور از جاده رویت و از آن تصویربرداری می‌کنند.


وی با بیان اینکه توله‌های این ماده یوز بزرگ و بیشتر از یک ساله هستند افزود: این یوزها در این فیلم برای لحظاتی در وسط جاده ایستاده و بعد کم‌کم دور و در گرگ و میش هوا گم می‌شوند.


رییس پارک ملی توران همچنین از مشاهده یک قلاده پلنگ در بخش دیگری از این پارک ملی در همین روز خبر داد و گفت: این پلنگ نیز توسط جمعی از گردشگران در نزدیکی روستای نمونه گردشگری قلعه‌بالا تصویربرداری شده است.


قربانلو با اشاره به اینکه پلنگ معمولا به تنهایی در کوهستان و منطقه قلمرو خود زندگی می‌کند، تصریح کرد: برخلاف یوزپلنگ آسیایی که معمولا زیاد در تردد است پلنگ‌ها معمولا در همان قلمرو خود باقی می‌مانند مگر اینکه از نظر طعمه و شکار با مشکل خاصی مواجه شود.


رییس پارک ملی توران شاهرود در پاسخ به پرسشی در خصوص حضور گردشگران در زیستگاه‌ گربه‌سانان و احتمال به مخاطره افتادن آنها خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه خطری از این نظر گردشگران را تهدید نمی‌کند. همچنان‌که در همین دو مورد بنا به اظهارات گردشگران، این دو گربه‌سان متوجه حضور آنها شده و بعد از مدتی به مسیر خود ادامه دادند.


قربانلو بر لزوم حفاظت از این دو گربه سان مهم تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه جمعیت این دو گربه‌سان در یک‌صد سال گذشته کاهش چشمگیری داشته به‌‌طوری که امروزه زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در دنیا تنها به ایران محدود شده و پلنگ ایرانی نیز در شمار گونه های در خطر قرار گرفته است.




۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن