تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815696315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: روحانيت بايد مستقل باشد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: روحانيت بايد مستقل باشد
«اولويت نخست نظام و روحانيت وحدت است چراكه هر جا از يكديگر فاصله گرفتيم شاهد مشكلات عديده شديم».
آفتاب: آيت الله ناصر مكارم‌شيرازي، از مراجع تقليد در ششمين اجلاسيه سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم با علماي بلاد، بر ضرورت نقش‌آفريني جامعه مدرسين، در عرصه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي تاكيد كرد.

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، آيت‌الله مكارم‌شيرازي در اين نشست كه روز پنج شنبه در سالن اجتماعات مدرسه عالي امام‌خميني(ره) برگزار شد، با بيان تحقيقي و مستدل و ذكر برخي شبهات كه توسط عناصر مغرض يا ناآگاه در ارتباط با مسائل ديني طرح مي‌شود،‌ بر لزوم هشياري و واكنش متناسب روحانيت و حوزه‌هاي علميه در قبال اين شبهات و ادعاها تاكيد كرد.

وي ضمن تشريح اولويت نخست نظام و روحانيت اظهار داشت: «اولويت نخست نظام و روحانيت وحدت است، چراكه هر جا از يكديگر فاصله گرفتيم شاهد مشكلات عديده شديم».

مكارم‌شيرازي افزود: «اگر چه سليقه‌ها متفاوت است ولي بايد در هدف مشترك باشيم. اين مهم بايد، در ميان روحانيون نيز بيش از همه تجلي داشته باشد».

اين مرجع تقليد و استاد حوزه علميه، با پرداختن به مسائل مرتبط با روحانيت و حوزه‌هاي علميه، بر لزوم دفاع از كيان تشيع، حوزه‌هاي علميه و مرجعيت شيعه و مقدس نگاه‌داشتن اين نهادهاي ويژه تاكيد كرد و گفت: «بايد مسايل مرتبط با شئون روحانيت و مرجعيت ضابطه‌مند شود».

آيت‌الله مكارم شيرازي همچنين با تاكيد بر ضرورت تقويت حوزه‌هاي علميه شهرستان‌ها خاطرنشان كرد: «تقويت حوزه‌هاي علميه واجب است. در هر شهري كه حوزه‌ علميه وجود دارد شاهد خير و بركت آن هستيم و از اين‌رو بايد از طريق

” روحانيت نقش پدري خود را در ميان مردم و جناح‌هاي سياسي ايفا كند.... “

امتيازهاي معنوي و فرهنگي و مساعدت‌هاي مالي حوزه‌هاي علميه شهرستان‌ها تقويت شود».

وي همچنين تصريح كرد: «حوزه‌هاي علميه نيز توجه داشته باشند كه بايد طلاب را به مباني پاسخ به شبهات مسلط كنند. پاسخ به شبهات فن و تخصص خاصي دارد كه تنها با تسلط به فقه و اصول حاصل نمي‌شود. بايد برابر هزاران سايت شبهه‌افكن، براي جوانان پاسخ‌هاي علمي و منطقي داشته باشيم».

مكارم‌شيرازي مسئله استقلال روحانيت را بسيار مهم و حساس دانسته و اضافه كرد: «نظام جمهوري اسلامي از روحانيت منشا گرفته و از حوزه‌هاي علميه برخاسته ولي در عين حال بايد روحانيت مستقل بوده و با رفع مشكلات مردم حلقه واسطه بين مردم و حاكميت باشند».

وي ادامه داد: «بر روحانيت و حوزه‌هاي علميه نيز لازم است نظام جمهوري اسلامي ايران را از طريق دعوت مردم با حضور در همه صحنه‌ها تقويت كنند».

مكارم

” بايد مسايل مرتبط با شئون روحانيت و مرجعيت ضابطه‌مند شود.... “

شيرازي افزود: «روحانيت با اجتناب از درگير شدن به مسائل جناحي، فراتر از جناح‌ها، نقش پدري خود را در ميان مردم و جناح‌هاي سياسي ايفا كند».

اين مرجع تقليد، جهان امروز را تشنه معارف اسلام و اهل بيت دانست و تاكيد كرد: «اسلام در جهان امروز در حال پيشرفت است. سياستمداران و انديشمندان غربي از اين پيشرفت نگران هستند و مي‌ترسند در آينده مردم غرب با صداي اذان از خواب بسيار شوند. اگر ما از اين فرصت استفاده نكنيم و قدمي براي شتاب اين پيشرفت برنداريم، مقصريم».

آيت‌الله مكارم شيرازي همچنين تاكيد كرد: «مردم غرب از شعارهاي دروغين دفاع از دموكراسي، آزادي، حقوق بشر خسته شده‌اند و جنايات غرب در عراق و افغانستان را مي‌بينند. آنها به دنبال مكتبي براي سيراب كردن روح و جانشان هستند و به‌خاطر همين اسلام و مكتب اهل‌بيت در حال پيشرفت است».

وي در پايان نيز با تشكر از ابتكار و اقدام جامعه مدرسين در گردهم آوردن علماي شهرستان و هم‌انديشي در رفع مسائل مختلف بر ضرورت برگزاري اين نشست‌ها تاكيد كرد.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن