تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 17 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821549005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه بر سر آن يك ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان باقيمانده از بودجه آمده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چه بر سر آن يك ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان باقيمانده از بودجه آمده است؟
منوچهر شاهسواري در مدتي كه به مديرعاملي خانه سينما رسيده سعي كرده است كه از دوري از سياسي‌كاري و توجه به امور صنفي سخن گويد.
حضور ساليان دراز شاهسواري در بدنه صنف سينما و مشاهده آسيب‌هايي كه به واسطه تبديل شدن صنف به پياده نظام يك جناح سياسي خاص پديد آمده را بايد اصلي‌ترين دليل موضع‌گيري‌هاي اينچنيني وي قلمداد كرد.

شاهسواري سعي كرد در نشست اخير هيئت مديره خانه سينما با اهالي رسانه توضيحاتي درباره وضعيت بودجه‌اي اين تنها نهاد صنفي اهالي سينما، مطرح كند تا برخلاف اسلاف خود اين شنيده‌ها و شايعات دريافت بودجه‌هاي ميلياردي نباشد كه منتشر شود و كسي از رئوس هم جرئت تأييد يا تكذيب آن را نداشته باشد. شاهسواري بودجه دولتي خانه سينما را بر دو قسم تشريح كرد؛ يكي بودجه هزينه بيمه تكميلي كه حدود 2/8 ميليارد تومان است و دوم بودجه هزينه‌هاي «ديگر» بالغ بر 2/5 ميليارد تومان! شاهسواري منظور از هزينه‌هاي «ديگر» را هم جشن و كمك‌هاي رفاهي و هزينه‌هاي جاري خانه سينما دانست. وي البته بودجه دقيق جشن خانه سينما را نيز 600 ميليون تومان اعلام كرد.

البته شاهسواري بودجه يك ميلياردي را كه از سوي شهرداري براي بازسازي خانه سينماي شماره يك در اختيار اين نهاد قرار گرفت، در شمول بودجه‌اي اين نهاد نياورد، اما اگر اين يك ميليارد را هم بر بودجه دوگانه وي بيفزاييم به رقمي حدوداً 6 ميليارد و 300 ميليون تومان مي‌رسيم كه براي نهادي مانند خانه سينما بودجه متوسطي است.

فارغ از آن 2/8 ميليارد توماني كه صرف بيمه تكميلي اعضا شده و آن يك ميلياردي كه صرف بازسازي ملكي استيجاري(!) شده است، همچنان 2/5 ميليارد تومان  بودجه ديگر براي يك سال در اختيار هيئت مديره خانه سينما بوده است. سؤال اينجاست كه اين 2/5 ميليارد تومان كه به زعم مديرعامل صرف جشن و كمك‌هاي رفاهي و هزينه‌هاي جاري شده است، دقيقاً چطور خرج شده است؟

ما فقط مي‌دانيم 600 ميليون تومان از اين بودجه 2/5 ميلياردي صرف برگزاري جشن‌هاي خانه سينما شده است؛ جشن‌هايي كه حتي بسياري از اعضاي صنف هم فلسفه برگزاري آنها را در شرايط فشار اقتصادي وارده بر بدنه سينما زير سؤال برده‌اند.


پرسش اينجاست كه چه بر سر آن يك ميليارد و 900 ميليون تومان باقيمانده آمده است؟ ذكر عبارت كلي هزينه‌هاي جاري خانه سينما و كمك‌هاي رفاهي البته كه عنوان كاملاً مبهمي براي توجيه چگونگي مصرف اين بودجه است. چه خوب بود كه مديرعامل خانه سينما كه سعي كرده بعد از بيشتر از دو دهه و نيم كه از راه اندازي اين نهاد مي‌گذرد، شفاف‌سازي درباره بودجه را در دستور كار قرار دهد، درباره جزئيات صرف اين يك ميليارد و 900 ميليون تومان را هم اطلاع‌رساني مي‌كرد. در يك سال گذشته كدام اقلام رفاهي به طور گسترده ميان بدنه سينما توزيع شده است كه شاهسواري لفظ كمك رفاهي را به عنوان زيرشاخه خرج بودجه آورده است؟




تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن