تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820811221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويارويي قهرمانان سابق جهان در تورين


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رويارويي قهرمانان سابق جهان در تورين
رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه درحالي امروز با پيگيري ۲۰ بازي در سراسر جهان برگزار مي‌شود كه...
نویسنده : دنيا حيدري 


رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه درحالي امروز با پيگيري ۲۰ بازي در سراسر جهان برگزار مي‌شود كه در هفته دوم از مرحله گروهي مقدماتي جام جهاني 2018 در منطقه اروپا از امروز آغاز مي‌شود كه در مهترين رقابت‌هاي قاره سبز قهرمانان اسبق جهان در مسير مسابقات روسيه در شهر تورين به ميدان مي‌روند و در مهم‌ترين بازي‌هاي منطقه امريكاي جنوبي نيز برزيل ميزبان بوليوي است و آرژانتين به مهماني پرو مي‌رود.
مهم‌ترين بازي امروز، روياوريي قهرمانان اسبق جهان است. جايي كه ايتاليا در ورزشگاه يونتوس، از اسپانيا پذيرايي مي‌كند.

اسپانيان و ايتاليا، هر دو بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني را با پيروزي‌هاي پرگل آغاز كرده و امروز در حالي به مصاف هم مي‌روند كه از لحاظ امتيازي در شرايط كاملاً مساوي قرار دارند و اسپانيا، تنها به دليل تفاضل گل بهتر است كه صدرجدول را در اختيار دارد، اما سه امتياز اين ديدار، مي‌تواند نقش تعيين‌كننده‌اي در سرنوشت تيم صعودكننده داشته باشد. خصوصاً كه در اروپا، در نهايت 14 تيم جواز حضور در روسيه را کسب مي‌كنند. به اين ترتيب كه 9 سرگروه به همراه بهترين تيم دوم به صورت مستقيم راهي جام جهاني 2018 مي‌شوند و بين هشت تيم دوم نيز ديدار پلي‌آف برگزار مي‌شود تا تكليف چهار تيم ديگر صعود‌کننده مشخص مي‌شود و به همين دليل، اسپانيا و ايتاليا سعي دارند به عنوان سرگروه صعود كنند تا كارشان به اما و اگر نكشد. هر چند كه جامپيرو ونتورا، سرمربي لاجوردي‌پوشان معتقد است اين بازي تعيين‌كننده نيست: «بازي مقابل اسپانيا مهم است، اما تعيين‌کننده نيست. ما مقابل بهترين تيم گروه قرار مي‌گيريم. آخرين باري که آنها در مقدماتي جام جهاني مغلوب شده‌اند، 23 سال قبل بوده است. آنها تيمي هستند که رويکردشان و نحوه بازي کردنشان در زمين تغيير کرده است. اين اسپانيايي متفاوت از گذشته است.» لئوناردو بونوچي، مدافع ملي‌پوش يوونتوس نيز اسپانيا را قوي‌تر مي‌خواند: «به نظرم اسپانيا نسبت به ما شانس بيشتري براي پيروزي دارد چون در مجموع از بازيکنان بهتري سود مي‌برد. براي اثبات ادعايم کافي است به ترکيب آنها نگاهي بيندازيد. از آنجايي که مي‌دانيم اسپانيا بخت اول صعود از گروه است.»

جولن لوپتگي، سرمربي اسپانيا كه از عملكرد شاگردانش در بازي نخست راضي است، تأكيد مي‌كند كه بازي با لاجوردي‌پوشان كاملاً متفاوت است: «ايتاليا حريفي سخت براي ماست زيرا آنها بازيکنان بسيار خوبي دارند و در سال‌هاي اخير به عنوان يک تيم عملکردي بسيار خوب و پرتلاش ارائه داده‌اند. آنها مدت‌هاست که يک راه را ادامه مي‌دهند و فکر نمي‌کنم تغيير مربي تأثيري منفي روي ايتاليا بگذارد. تفکرات ونتورا و کونته در تيم ملي ايتاليا تقريباً يکسان است و به نظرم آنها مربياني شبيه به هم هستند، اما هدف ما در هر بازي پيروزي و كسب سه امتياز است.»
  
بازي آرژانتين تحت تأثير بازگشت مسي
در منطقه امريکاي جنوبي نيز پنج بازي برگزار مي‌شود كه در مهم‌ترين آن، برزيل به مصاف بوليوي مي‌رود و آرژانتين با پرو ديدار مي‌كند.  آرژانتين امروز در نهمين هفته از رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني روسيه، مهمان پرو است. تيمي كه از ديدارهاي گذشته خود تنها هفت امتياز كسب كرده و با تفاضل گل بهتر نسبت به پرو، رده نهم جدول را در اختيار دارد و نمي‌تواند حريف دست و پاگيري براي آرژانتيني‌ها باشد. بازي با پرو مي‌توانست البته با آلبي‌سلسته به گونه‌اي ديگر باشد. اين نخستين بازي آرژانتيني‌ها بعد از كوتاه آمدن مسي از تصميم خود مبني بر خداحافظي از تيم ملي است. اما فوق‌ستاره بارسا، به دليل مصدوميت نمي‌تواند در اين بازي تيمش را همراهي كند. هرچند كه ادگاردو بائوسا، سرمربي تيم ملي آرژانتين معتقد است پائولو ديبالا مي‌تواند نمايشي در حد و اندازه‌هاي ليونل مسي ارائه بدهد، اما بعد از مساوي با ونزوئلا، آرژانتين بايد به سه امتياز اين بازي دست يابد اگر نمي‌خواهد از جمع تيم‌هاي بالاي جدول جا بماند.
  
مصاف سلسائو با پروي قعرنشين
برزيلي‌هاي 15 امتيازي هم كه با تفاضل گل بهتر نسبت به آلبي‌سلسته رده دوم جدول را در اختيار دارند، امروز به مصاف پرو مي‌روند تيم هفت امتيازي و قعرنشين جدول كه هفته گذشته با شيلي مساوي كرده است، اما شاگردان تيته براي از بين بردن فاصله تك امتيازي خود با صدر جدول، به سه امتياز اين بازي نياز دارند. برزيل هفته هشتم، ‌كلمبيا را از سد راه برداشت و اكنون تنها يك امتياز با اروگوئه صدرنشين فاصله دارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن