تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804296140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در امر به معروف و نهی از منکر نباید خشونت و تندی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در امر به معروف و نهی از منکر نباید خشونت و تندی باشد
امام جمعه موقت اصفهان گفت:در هنگام امر به مروف و نهی از منکر با توجه به اینکه طرف مقابل حرکت درستی هم انجام نداده نباید با تندی و خشونت اعمال امر به معروف و نهی از منکر شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید الولحسن مهدوی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: تقوا سبب اصلاح انسان است و زمانی که انسان اصلاح شد فرد و جامعه هم اصلاح می شود و جامعه صالح و مصلح، رنگ و بوی اهل بیت(ع) دارد و افراد این جامعه در زمان ظهور به امام زمان (عج) نزدیک تر هستند.

وی افزود: تقوا سبب آزادی انسان می شود البته این آزادی بر خلاف آن چیزی است که برخی جوانان امروزی تصور می کنند. آزادی که آن ها تصور می کنند آزادی جسمی و از اتفاق اسارت در نفس است در حالی که در پاسخ به این افراد باید گفت منظور شما از آزادی، آزادی جسمی است که متاسفانه برخی افراد بی تقوا حتی حاضرند برای پول، جاسوسی و... هم انجام دهند چون افراد بی تقوا اسیر نفس هستند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: به افراد بی تقوا اگر بگوییم یک هفته به نامحرم نگاه نکن نمی تواند و آن موقع متوجه می شود که اسیر شده است و در واقع انسان اهل معصیت توانایی ترک گناه را ندارد و آزادی آن است که بگوید اراده کردم که اراده ام تابع اراده الهی باشد و در واقع تقوا موجب آزادی از هر نوع ملکیت و مالکیت می شود.

مهدوی به ایام محرم و عزاداری های آن اشاره کرد و گفت: مردم باید 5 نکته را رعایت کنند، یک با خلوص قلبی و فکری پای به جلسات بگذارند، حضور داشته باشند، توجیه جلسات را انجام دهند و اگر تمکن مالی ندارند یک پرچم عزا حدقل برای 2 ماه نصب کنند، کمک فکری، جسمی و مالی کنند و از جلسات استفاده معرفتی ببرند.

امام جمعه موقت اصفهان به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معرف حداقل سه فایده دارد، ابتدا اینکه تمام واجبات ضامن اجراییشان امر به معروف است، سبب اتحاد میان جامعه و موجب اصلاح فرد و جامعه می شود.

مهدوی با بیان اینکه عده ای تصور می کنند امر به معروف فقط تذکر لسانی است این در حالی است که حداقل 5 روش برای این کار وجود دارد، گفت: اگر زبانی نشد باید کتبی انجام شود، اگر کتبی صورت نگرفت باید به صورت پیامکی یا با استفاده از شبکه های مجازی انجام شود و اگر این روش نشد روش اهدا کتاب هم وجود دارد و در پایان هم روش واسطه قرار دادن هم می شود.

وی تاکید کرد: در هنگام امر به مروف و نهی از منکر با توجه به اینکه طرف مقابل حرکت درستی هم انجام نداده نباید با تندی و خشونت اعمال امر به معروف و نهی از منکر شود. افراد باید به طرف مقابل شخصیت بدهند و حتی اجازه بگیرند و تذکر دهند.

امام جمعه موقت اصفهان به بحث بی اعتمادی به آمریکا اشاره کرد و گفت: ما از قبل از برجام، حین برجام و پس از برجام اعلام کردیم که آمریکایی ها به هیچ پیوندی پایبند نمی مانند و فقط منافع خود را در نظر می گیرند، اما باید از رییس جمهور کشورمان تشکر کنیم که در صحن سازمان ملل به خوبی ابعاد بی اعتمادی آمریکا را تبین کرد و همچنین باید از وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی در این زمینه تشکر کرد. آمار ها هم نشان از بی اعتمادی به آمریکا دارد.

مهدوی تصریح کرد: شاید آمریکا در نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری کشور چراغ های سبزی نشان دهد ولی بی اعتمادی آمریکا در اعماق جان ما نفوذ کرده و یادمان نمی رود که آن ها غیر قابل اعتماد هستند.

وی به بحث سوریه و حلب اشاره کرد و افزود: هر موقع برای کشور سوریه و ارتش این کشور پیروزی هایی به دست آمد دشمنان به تکاپو افتادند و مدام از طرف مقابل حمایت می کنند دشمنان به دو دلیل نمی خواهند تروریست در منطقه از بین برود، ابتدا اینکه برای آن هزینه کرده اند و دوم اینکه برایشان سودمند است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: اختلاف بین کشورهای اسلامی، نمایش اسلام به عنوان دین خشن، بردن آبروی مسلمانان در جهان و کاهش گرایش به اسلام از اهداف دشمن است. غده سرطانی آن ها در این سال ها با آرمش بیشتری است و برخی از کشورهای مسلمان مثل عبرستان با اسرائیل ارتباط برقرار کرده اند، به همین منظور تا پیروزی هایی حاصل می شود سعی دارند که جلوی آن را بگیرند.

مهد.وی اظهار کرد: مسئولان کشورها باید مقر سازمان ملل را از آمریکا خارج کنند و سازمان کنفرانس اسلامی باید تشکیل شود و مقر سازمان ملل را از آمریکا به کشور دیگری منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: باید تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک حرکت خوبی در سوریه انجام بشود تا هم به نفع مردم این کشور و هم به نفع منطقه باشد.




۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن