تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836803678
بهروز افخمی درباره نپرداختن به جشنواره مقاومت در هفت گفت!
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: بهروز افخمی مجری و سردبیر برنامه هفت در ارتباط با دلایل حضور کمرنگ این برنامه در جشنواره مقاومت گفت: ما در هفت بنای خود را از ابتدا بر این گذاشتیم که همه جشنواره سینمای را پس از اتمام آن مورد بررسی قرار دهیم.
بهروز افخمیدوازدهمین جلسه از سلسله نشستهای نقد و بررسی آثار حاضر در بخش مسابقه ایران چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ویژه فیلم «روباه» با حضور بهروز افخمی کارگردان اثر و مهدی آذرپندار منتقد سینما در پردیس ملت برگزار شد.برنامه هفت در ارتباط با جشنواره مقاومت پس از اتمام آن پخش میشوددر ابتدای این نشست بهروز افخمی که این روزها مجری و سردبیر برنامه تلویزیونی هفت نیز هست، در ارتباط با دلایل حضور کمرنگ این برنامه در محل برگزاری جشنواره مقاومت گفت: ما در هفت بنای خود را از ابتدا بر این گذاشتیم که همه جشنواره سینمای را پس از اتمام آن مورد بررسی قرار دهیم.وی افزود: جشنواره مقاومت نیز همانند جشنوارههای سینمای دیگر پس از آن که به پایان برسد در برنامه ما مورد بررسی قرار میگیرد و من هفته قبل در برنامه «هفت» به این موضوع اشاره کردم که جشنواره در پایان این هفته و با به پایان رسیدن جشنواره مقاومت، به بررسی این جشنواره در برنامه هفت خواهیم پرداخت.تفاوت اصلی روباه با سایر آثار سینمای ایران وجود عنصر تخیل در آن استپس از این سخنان مهدی آذرپندار منتقد سینما به نقد و بررسی فیلم سینمایی «روباه» پرداخت. وی در سخنانی در ارتباط با این اثر اظهار کرد: وقتی فیلم «روباه» را در جشنواره فجر چند سال قبل دیدم، احساس کردم این اثر تفاوت محسوسی با سایر آثار حاضر در آن جشنواره دارد.وی ادامه داد: از آن جهت میگویم که این اثر تفاوتی محسوس با سایر آثار داشت که در سینمای رئالیسم زده ایران، کارگردان «روباه» سعی کرده بود تا سعی کرده بود تا با استفاده از تخیل اثری جدید در ژانر معمایی و حادثهای تولید کند.آذرپندار با اشاره به اینکه دلیل برخی از انتقادات وارده به فیلم به واسطه عدم وجود تخیلی در سینمای ایران است، گفت: برخی از منتقدین فیلم احساس میکنند فضای موجود در این اثر عجیب و غریب است در حالی که این احساس آنها به دلیل آن است که ما در سینمای ایران عادت نداریم که فیلمی را ببینیم که در آن تخیل وجود داشته باشد.زمانی سرکوب تخیل در سینمای ایران تئوریزه میشد!وی افزود: تخیل کردن سالهاست که در سینمای ایران سرکوب شده است و حتی زمانی رسیده بود که برخی از نویسندگان سینمای آثار نوشتند که این سرکوب تخیل در سینمای ما را تئوریزی میکرد. این درحالی است که ما با دیدن عنصر تخیل در بسیاری از فیلمهای خارجی آنها مورد تحسین قرار میدهیم اما نمیتوانیم وجود آن را در فیلمهای ایرانی قبول کنیم.آذرپندار ادامه داد: اما کسانی که وجود این فضای تخیلی در فیلم روباه نقد میکنند در واقع دارند معضل سینمای ایران در ارتباط با عدم استفاده از تخیل را مورد نقد قرار میدهند، چرا که تاکنون به این موضوع مهم بیتوجهی شده است و منتقدین فیلم نیز باید در همان ابتدا تکلیف خود را با این ویژگی اثر و استفاده آن از قدرت تخیل روشن کنند.نبود کنشهای درونی مناسب تبدیل به پاشنه آشیل اثر شده استاین منتقد سینما در ادامه با اشاره به برخی از ضعفهای ساختاری موجود در اثر اظهار کرد: آنچه که به نظر من به عنوان نقطه ضعف اثر میتوان به آن اشاره کرد این است که با وجود موفقیت نسبی داستان فیلم و کنشهای بیرونی جذاب اثر که برخلاف رویه مرسوم سینمای ایران به شما میرود، کنشهای درونی شخصیتها چندان جذاب نیست.وی افزود: به همین خاطر شما در فیلم شاهد حضور قهرمانی هستید که کنشهای درونی ضعیفی دارد و درواقع کنشهای درونی او متناسب با کنشهای بیرونیش نیست. این در حالی است که به نظر میآید با توجه به روند داستان باید این کنشهای درونی بیشتر به چشم بیاید و به نظرم از این منظر نبود کنشهای درونی مناسب تبدیل به پاشنه آشیل اثر شده است.فیلمبرداری روباه در تراز کارهای افخمی نیستآذرپندار با اشاره به اینکه قصد ندارد این اثر را در حوزه بازیگری مورد نقد قرار دهد، بیان کرد: چون میدانم انتخاب بازیگران این اثر حواشی بسیاری داشته است نمیخواهم از این منظر اثر را مورد نقد قرار دهم البته به صورت کلی به نظرم به طور کلی میتوان گفت که بازیها در این اثر نه خیلی به فیلم کمک کرده است و نه از سوی دیگر اثر منفی چندانی بر فیلم گذاشته است.وی اضافه کرد: البته گذشته از این موضوع به نظرم مسئله فیلمبرداری اثر با توجه به وجود صحنههای خارجی متعدد در این فیلم و زمان کوتاهی که به تولید آنها اختصاص پیدا کرده است، به شکلی درآمده که در تراز آثار قبلی آقای افخمی به عنوان کارگردان این فیلم سینمایی نیست.آذرپندار با اشاره به سکانس پایانی اثر نیز گفت: سکانس پایانی این اثر نیز از جمله بخشهای بود که مورد نقد قرار گرفت و حتی وجود آن تبدیل به یکی از دلایل اصلی برخی از منتقدین برای تله فیلم خواندن اثر شده بود در حالی که به نظرم من دلیل وجود این نقدها بیشتر به خاطر همان تفاوتی است که در این اثر با سایر آثار مرسوم در سینمای ایران وجود دارد و پایانبندی متفاوت آن نیز شامل همین موضوع میشود.وی در پایان تاکید کرد: معتقدم سینمای ایران به ژانر حادثهای و تخیلی نیاز دارد تا نویسندگان آن بتوانند تخیل خود را به کار گیرند و فضایی جدید ایجاد کنند هرچند که این سینمای هیچگاه مورد پسند مدیران نبوده است؛ با این وجود من از روباه استقبال میکنم و تولید چنین آثاری در سینمای ایران را لازم میدانم.علاقهام به فیلمهای جاسوسی زمینهساز تولید روباه شددر ادامه نشست بهروز افخمی کارگردان فیلم سینمایی «روباه» در سخنانی گفت: اصولا هر داستانی که در سینما نوشته میشود مقداری تخیل را در خود جای داده است؛ ما نیز به با استفاده از یک حادثه واقعی و علاقهای که من به آثار جاسوسی داشتم، فیلمنامه این اثر را نوشتیم.وی افزود: به نظر من اصل مطلب آن است که وقتی میخواهیم اثری در قالب یک چارچوب مورد بررسی قرار دهیم باید ببینیم که آیا ان اثر از مقدمات فرض شده برای خود توانسته به خوبی استفاده کند و به یک نتیجه درست برسد، در این صورت است که میتوان گفت نتیجه نهایی کار درست بوده است.قرار نبوده شخصیت اصلی قصه دچار تحولی اساسی شودافخمی در پاسخ به این دیدگاه برخی از منتقدین که اثرش را تله فیلم میدانند و نه یک اثر سینمایی اظهار کرد: من از این منتقدین این سوال را میپرسم که با توجه به شرایط سینمای ایران چند فیلم در سینمای ما تولید میشود که تله فیلم نباشد؟ علاوه بر اینکه امروز دیگر فیلمهایی که برای نمایش بر پردههای بزرگ تولید میشوند با فیلمهای تلویزیونی تفاوت چندانی ندارند.وی همچنین در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوی منتقد نشست در ارتباط با نبود کنشهای درونی در شخصیتهای قصه به ویژه شخصیت اصلی داستان گفت: واقعیت آن است که شخصیت اصلی اصلا قرار نیست که متحول شود و به نظرم این فیلم بیشتر مبتنی بر یک نوع کمدی هرج و مرج است که مصداق آن را در شخصیت اصلی میبینید.وی افزود: درواقع داستان فیلم آن است که با وجود یک مسئله ملی و استراتژیک به نام ترور دانشمندان هستهای، شما با شخصیتی روبرو هستید که بدون توجه به این مسئله مهم ملی و حتی جهانی تنها به فکر تلکه کردن دیگران کسب درآمدر بیشتر از طریق دروغ گفتن به همه افراد پیرامونش است.ماجرای پیشنهاد حجتالاسلام زم برای تولید شوکران چه بود؟افخمی همچنین در پاسخ به سوال یکی از حضار در ارتباط با سفارشی ساخته شدن این اثر گفت: من هیچگاه فیلمی نساخته ام که خارج از علاقه شخصی خودم باشد و در مورد این اثر هم زمانی تصمیم به ساخت آن گرفتم که داستانی در ارتباط با آن در ذهن خودم داشتم و پس از طرح پیشنهاد تولید از سوی تهیهکننده، به واسطه داشتن همین داستان تصمیم گرفتم که به سراغ تولید اثر بروم.وی افزود: حتی در مورد آثاری همانند شوکران نیز همین مسیر را پیمودم و در جواب به درخواست حجتالاسلام زم در ارتباط با تولید اثری با مضمون صیغه با توجه به اینکه داستانی درارتباط با این موضوع در ذهن داشتم به ایشان اعلام کردم که میخواهم اثری با این مضمون بسازم که با آن موافقت شد و نتیجه آن شد شوکران.تنها آثاری سینمایی هستند که دیدن دسته جمعی آنها مخاطب را هیجان زده کندکارگردان فیلم سینمایی روباه با اشاره به روند فیلمبرداری این اثر نیز اظهار کرد: فیلمبرداری روباه 90 جلسه به طول انجامید و اصولا از لحاظ تعداد فیلمبرداری تفاوت چندانی با سایر آثارم نداشت. اما به نظرم آن چیزی که آثار سینمایی را از تلویزیونی جدا میکند، موضوع فیلمبرداری آنها نیست بلکه میزان هیجان دیدن این آثار به شکل دسته جمعی است.وی تصریح کرد: منظورم آن است که در آثاری که در سالهای اخیر به عنوان آثار سینمایی میشناسیم، فقط آن دسته از فیلمها را میتوان سینمایی به حساب آورد که وقتییک جمعیت انبوه به تماشای آن مینشینند از دیدن بخشهای مختلف آن هیجان زده شوند.. درحالی که همین آثار اگر در تلویزیون پخش شوند آسیب میبینند و این تفاوت اصلی آنها با آثار تولید شده برای تلویزیون است که اساسا قرار نیست که وقتی به شکل دسته جمعی دیده میشود، آن جمع را به هیجان آورد.افخمی تاکید کرد: به نظر من فیلم روباه از این منظر موفق عمل کرده است و صحنههایی را در خود جای داده است که دیدن دسته جمعی آن در سینما، مخاطب را هیجان زده میکند و به همین خاطر روباه را یک اثر سینمایی میدانم. البته این نکته را قبول دارم که فیلم در بخشهایی که مربوط به موتور سواریهای شخصیت اصلی بود به واسطه که حمید گودرزی بازیگر آن موتورسواری بلد نبود، تاحدی در انتقال این حس هیجان به مخاطب موفق نبود.گفتنی است در ششمین روز از برگزاری سلسله نشستهای نقد و بررسی فیلمهای بخش مسابقه ایران چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت، نشست نقد و بررسی سه فیلم سینمایی «شهید بروجردی»، «تا دور دست» و «اروند» به ترتیب در ساعتهای 18، 19 و 20 در محل پردیس ملت برگزار خواهد شد.سینماپرساخبار مرتبط :مرجان شیر محمدی و همسرش بهروز افخمی ، زوج هنرمند+تصاویرداستان ازدواج مرجان شیرمحمدی و بهروز افخمی + عکسادعای عجیب بهروز افخمی درباره صادق هدایت!مخالفت رامبد جوان با بهروز افخمی در برنامه «هفت»ادبیات خشن بهروز افخمی در برابر روزنامه جیرانی !
زیبایی و تناسب اندام
برای اینکه آرایش بهتر روی صورتت بشینه این محصول ها رو استفاده کن
با گوشیت خرید کن.جلوی درب خونه تحویل بگیر بهترین لوازم آرایشی دنیا با 90درصد تخفیف
در 45 چجوری میتونم این مقدار اضافه وزن باقیمانده رو از بین ببرم
چجوری می تونم جلوی ریزش موهامو بگیرم؟؟؟
جمعه 9 مهر 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]
صفحات پیشنهادی
چرا «هفت» جشنواره مقاومت را بايكوت كرد
چرا هفت جشنواره مقاومت را بايكوت كرد رويكرد برنامه هفت در قبال چهاردهمين جشنواره بينالمللي فيلم مقاومت باعث انتقاد تند روابط عمومي اين جشنواره نسبت به برنامه بهروز افخمي شد نویسنده هادي عسگري يزدان عشيري مدير روابط عمومي چهاردهمين جشنواره بينالمللي فيلمآیین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت/ معرفی برگزیدگان و چهره مقاومت سال 2016
آیین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت معرفی برگزیدگان و چهره مقاومت سال 2016 آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عصر فردا برگزار می شود به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره مقاومت این مراسمنامزدهای سینمای ایران در جشنواره مقاومت
نامزدهای سینمای ایران در جشنواره مقاومت نامزدهای دریافت تندیس بهترین بازیگر کارگردان فیلمنامه و بهترین فیلم بخش مسابقه سینمای ایران چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت اعلام شد به گزارش مهر فهرست کامل نامزدهای فیلمهای سینمایی مسابقه سینمای ایران بهاینترتیب اعلام شد بهتمعرفی هیات انتخاب بخش نماهنگهای جشنواره مقاومت
معرفی هیات انتخاب بخش نماهنگهای جشنواره مقاومت هیات انتخاب بخش آثار نماهنگ چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت معرفی شدند به گزارش خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اسامی هیات انتخاب این بخش را به این ترتیب معرفی کرد عبدالله باکیده حمید بهمنی مهدی فیوضی محمد بیاتی و امیرپیام سردار نقدی به جشنواره فیلم مقاومت
خبرگزاری ایسنا سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت پیامی را خطاب به هنرمندان سینماگران و فعالان حوزه سینمای مقاومت منتشر کرد در متن پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین آمده است امروز دشمن شکست خوردهی ملت ایران مجنگ تمام شد اما مقاومت ادامه دارد/ جشنواره پاتوق فیلم سازان ضدسلطه
محمد خزاعی در نشست خبری جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت جنگ تمام شد اما مقاومت ادامه دارد جشنواره پاتوق فیلم سازان ضدسلطه محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت درباره بخشها و فعالیتهای چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی و ارزشی گفت جشنواره فیلم مقاومت و رویدادهای مشابه همگی برایمعرفی نامزدهای برترینهای جشنواره فیلم مقاومت
تراز نامزدهای دریافت تندیس بهترین بازیگر کارگردان فیلمنامه و بهترین فیلم بخش مسابقه سینمای ایران چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت اعلام شد به گزارش تراز فهرست کامل نامزدهای فیلمهای سینمایی مسابقه سینمای ایران بهاینترتیب اعلام شد بهترین بازیگری زنجدول کامل برنامههای جشنواره فيلم مقاومت منتشر شد.
جدول کامل برنامههای جشنواره فيلم مقاومت منتشر شد جدول کامل برنامه های چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت منتشر شد جدول کامل برنامههای چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت یک هفته مانده به برگزاری آن منتشر شد به گزارش جوان آنلاين به نقل از روابط عمومی جشنواره بین ایک اقدام درست و قابل تحسین نگاهی به مزیت های برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در حوزههای علمیه کشور
یک اقدام درست و قابل تحسیننگاهی به مزیت های برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در حوزههای علمیه کشور برگزاری جشنواره مقاومت در حوزه ها فرصت مغتنمی است تا طلاب محلی برای آشنایی و تجربه آثار روز سینمای ایران و جهان در حوزه مقاومت پیدا کنند ضمن اینکه نوعی بسترسازی برای حضور جدی تر طلاب وفراخوان هفتمین «جشنواره فیلم عمار»
فراخوان هفتمین جشنواره فیلم عمار دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار فراخوان هفتمین دوره این رویداد سینمایی- فرهنگی را در پنج بخش و موضوعات مختلف منتشر کرد به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از عمار فیلم فراخوان هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوعات «تاریخ معاصر ایران»-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها