تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813058723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع‌آوری ۶۵۰۰ معتاد در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جمع‌آوری ۶۵۰۰ معتاد در تهران
روز نو : مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اعلام جمع‌آوری ۶۵۰۰ معتاد در تهران گفت: ساختار اجتماعی به گونه‌ای است که آسیب‌سازی می‌کند.


سیاوش شهریور؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح جمع‌آوری معتادان، گفت:‌ طرح فوریت‌های خدمات اجتماعی یا طرح قرارگاه خدمات اجتماعی را تهیه کرده‌ایم؛ طرحی  که در آن دستگاه‌ها ذیل یک فرماندهی و یک ریاست جمع می‌شوند و دیگر از کارهای جزیره‌ای و بخشی خبر نیست.


وی تصریح کرد: بنابراین قرار شد؛ یک مرکزی تشکیل شود که همه دستگاه‌ها، بحث آسیب‌ها را دنبال کنند؛  شهرداری تهران، بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی ذیل فرماندهی استانداری که به فرماندار تهران تفویض شد، اقدام به جمع‌آوری و غربالگری معتادان کردند.


مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران افزود: در همین راستا آنهایی که بیماریهای صعب‌العلاج و یا ژنتیکی دارند، غربال‌گری شدند، افرادی که به حوزه کمیته امداد مربوط بود به خانه‌هایشان فرستاده شدند و مثلا آن دسته افرادی که زیر ۱۸ سال بودند، کارهایشان از کانال  بهزیستی انجام شد و بخشی هم توسط شهرداری ساماندهی شد.


شهریور ادامه داد: اگرچه شهرداری تهران زیر بار طرح به طور کلی نرفت، اما طرح ذیل استانداری تهران در سطح ملی برگزار شد. در تهران چیزی حدود ۶۵۰۰ زن و مرد جمع‌آوری شدند؛ ۵۰۰ زن و ۶ هزار مرد. این اتفاق مدام در حال استمرار است و همچنان ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه بخش جمع‌آوری یک طرف قرار داشت و بخش مراقبت طرف دیگر، خاطرنشان کرد: مقرر شد؛ این ۶ هزار ۵۰۰ نفر سم‌زدایی و درمان شوند و پس از درمان، در مجتمع‌های بهاران توانمندسازی و سپس با کمک شهرداری تهران مشغول به کار شوند. یعنی هر دو جنبه دیده شد. نخستین بار بعد از انقلاب این اتفاق مهم و مبارک در استان تهران افتاد که هیچ سابقه‌ای نداشت.


مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در ادامه افزود: در حال حاضر بخش عظیمی از متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر تهران جمع شده‌اند و خوشبختانه سامان‌سراهایی نیز مخصوص زنان با استاندارهای بالای بهداشتی در حال کار هستند. ضمن اینکه از سوی دیگر مراکز کودکان با کیفیت بالا و پروتکل عالی کار می‌کنند.


مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران خاطرنشان کرد: ما این نوید را به شهروندان می‌دهیم که در اجرای این طرح کرامت و منزلت متکدیان و کودکانی که جمع‌آوری شدند، رعایت شده است.


شهریور اضافه کرد: اما این یک واقعیتی است که ساختار اجتماعی ما آسیب‌سازی می‌کند و باید پذیرفت در جامعه‌ای که دچار توسعه نامتوازن ملی بوده و هنوز بحث اشتغال حداکثری در آن  حل نشده، نشاط و شادمانی و امید به زندگی کم است و حل بسیاری از مسائل در آن همچنان لاینحل است.


وی افزود: نباید امید داشت که تمام موضوعات یک شبه و در یک فصل معین حل شود؛ البته در این دولت در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی این گام محکم برداشته شده است و در صورتی که دولت از انقباض مالی خارج شود، آتیه خوبی برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی می‌بینیم.




تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن