تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا طاسی منطقه‌ای درمان پذیر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیا طاسی منطقه‌ای درمان پذیر است؟
ریزش مو می‌تواند نشانه طبیعی افزایش سن باشد اما در برخی افراد این وضعیت یک بیماری جدی محسوب می‌شود که درمانی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : اخیرا نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد که برای این بیماری درمان هم وجود دارد و می‌توان با استفاده از داروی آرتریت روماتوئید به رشد مجدد موها کمک کرد.

به گزارش ایسنا، عارضه "طاسی منطقه‌ای" یک بیماری خودایمنی است که موجب ریزش جدی موها می‌شود و به ریزش منطقه‌ای و حتی کامل موهای سر، بدن و صورت می‌انجامد. در حال حاضر درمان امیدبخشی برای این بیماری وجود ندارد.

گروهی از محققان دانشگاه ییل و استنفورد به بررسی چگونگی درمان بیماری طاسی منطقه‌ای پرداخته و دریافتند داروی مورد استفاده برای آرتریت روماتوئید می‌تواند این عارضه را نیز تسکین دهد.

در این بررسی تاثیر داروی "توفاسیتینیب سیترات" در 66 بیمار مبتلا به طاسی منطقه‌ای مورد مطالعه قرار گرفت. هر یک از این بیماران از این دارو برای مدت زمان سه ماه استفاده کرده و کارشناسان، رشد موهای آنان را ارزیابی کردند. همچنین بیشتر این بیماران پیش از شروع آزمایش به طور کامل طاس بوده و گروهی دیگر دچار طاسی منطقه‌ای بودند.

محققان مشاهده کردند در دو سوم بیماران گروه اول رشد موها آغاز شد در حالیکه در یک سوم بیماران 50 درصد ریزش تکه‌ای مو بهبود یافت.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، دکتر "برت ای کینگ" گفت: این مطالعه نشان دهنده تاثیرگذاری دارو در درمان طاسی منطقه‌ای است هر چند لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود زیرا در رابطه با تاثیرات طولانی مدت مصرف این دارو و نیز اثر آن روی افرادی با موارد شدید طاسی منطقه‌ای اطمینان کامل وجود ندارد.





۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن