تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804437396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

القاي اختلاف بين دو بازوي انقلاب از سوي دشمن و دنباله‌هاي داخلي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: القاي اختلاف بين دو بازوي انقلاب از سوي دشمن و دنباله‌هاي داخلي
همه ساله با فرا رسيدن سالروز حمله ناجوانمردانه رژيم بعثي عراق به خاك مقدس جمهوري اسلامي ايران و گراميداشت آغاز هفته دفاع مقدس پرداختن به تاريخ جنگ تحميلي عراق عليه ايران از سوي رسانه‌هاي داخلي و خارجي به شدت اوج مي‌گيرد.


در اين ميان برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف دفاعي و همچنين روايت خاطرات گوناگون از صحنه‌هاي مختلف جانفشاني رزمندگان اسلام فرصتي را فراهم مي‌آورد تا خاطره آن روزها براي مردم و به خصوص نسل جوان كشور بار ديگر تكرار ‌شود. با اين حال طي چند سال اخير خط آشكاري از سوي برخي رسانه‌هاي خارجي به بهانه پرداختن به تاريخچه دفاع مقدس دنبال مي‌شود كه نمي‌توان نشاني جز ايجاد تفرقه از آن استنباط كرد.

مهم‌ترين بخش از اين خط كه متأسفانه در برخي رسانه‌هاي داخلي ناآگاهانه انعكاس مي‌يابد، بررسي اختلاف‌هاي تاكتيكي بين ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جريان جنگ تحميلي و تعميم آن به فضاي داخلي است. در حقيقت مهم‌ترين ويژگي اين سياست رسانه‌اي تلاش براي برجسته نشان دادن اختلافات در ميدان نبرد و سپس مطرح كردن اين گزينه نادرست است كه اين دو پايه اصلي نيروهاي مسلح كشورمان نيز دچار شكاف عميق در سياست داخلي هستند.
 
بي‌بي‌سي‌ همچنان پيشتاز تفرقه افكني
در بين رسانه‌هاي خارجي كه به برجسته كردن اين مسئله مي‌پردازند، بي. بي.سي فارسي مانند هميشه پيشتاز و يكه‌تاز است و بررسي پرونده‌هايي كه اين رسانه در خصوص جنگ تحميلي ارائه كرده بارها اين مسئله را مطرح كرده است. عمده محوري كه در اين رسانه در اين باره مورد توجه قرار مي‌گيرد، تضعيف سازمان داخلي ارتش به بهانه كودتاي نوژه و تلاش سپاه براي سلب اختيار از ارتش است، به عنوان مثال در مطلبي كه چندي پيش در اين رسانه در مورد نقش ارتش با آغاز هفته دفاع مقدس منتشر شده، آمده است: بررسي مستقل نقش اين دو نيروي نظامي در روند جنگ ايران و عراق، البته به فرصت جداگانه‌اي نياز دارد اما نتيجه اين بررسي، به يقين متفاوت با برخي روايت‌هاي رسمي از جنگ خواهد بود كه انگار در آنها «هر كجا پيروزي وجود دارد به سپاه و هركجا شكست وجود دارد به ارتش منسوب مي‌شود.»
در بخش ديگري از اين گزارش با اشاره به بيانيه‌اي مجعول بيان شده است كه در كنار آن عده‌اي از فرماندهان قديمي ارتش خواستار انعكاس درست فعاليت‌هاي ارتش در بيانيه‌هاي عمومي شده‌اند.

در گزارش ديگري كه با ذكر همين مطالب توسط راديو فردا ارگان سياستگذاري سازمان جاسوسي امريكا(سيا) تهيه شده است به اختلافات سپاه و ارتش در اواخر جنگ اشاره شده و به نقل از هاشمي‌رفسنجاني آمده است: مدتي كه من فرمانده جنگ نبودم، سه عمليات مثل رمضان و والفجر مقدماتي انجام شد كه ناموفق بود. براي انجام آن چند عمليات هم بين ارتش و سپاه كه خيلي صميمي بودند، اختلاف افتاد، چون هر دو مي‌خواستند خوب بجنگند، ارتش مي‌خواست كلاسيك بجنگد و سپاه هم اصل غافلگيري را انتخاب كرده بود و شيوه ديگري در جنگ داشتند، لذا اختلاف به وجود آمد. بالاخره ضرورت پيدا كرد كه كسي در آنجا باشد و جنگ را فرماندهي و اين اختلافات را حل كند كه من از سوي امام به عنوان فرمانده جنگ انتخاب شدم.
 
پاسخ فرماندهان نظامي
در خصوص اختلافات بين سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي در اداره نبرد گفتني فراوان است و فرماندهان هر دو نيرو به دلايل اين مسئله اشاره كرده‌اند و آن را به عنوان يك عامل طبيعي به عنوان ماهيت متفاوت هر دو نيرو مورد بررسي و تحليل قرار داده‌اند.
در اين ميان شايد سخنان سردار باقري رئيس فعلي ستاد كل نيروهاي مسلح در سال 93 گويا‌تر از همه باشد كه در اين باره گفت: ما و دوستان ارتشي در جهت تمثيل زيباي حضرت امام (ره) حركت مي‌كنيم كه بدن جمهوري اسلامي نياز به دو بازوي ارتش و سپاه دارد، ما روابط بسيار گرمي بين سپاه و ارتش را شاهد هستيم، اختلاف سليقه طبيعي است و اين امر بين نيروهاي ارتش يا نيروهاي سپاه نيز امكان دارد وجود داشته باشد. ارتش و سپاه در جمهوري اسلامي ايران مكمل يكديگرند، دفاع در برابر دشمن همتراز طبق قانون اساسي بر عهده ارتش است و سپاه نيز ادعايي در اين مورد ندارد، اگر توان مهاجم به گونه‌اي باشد كه ارتش به تنهايي قدرت مقابله نداشته باشد، طبق قانون اساسي سپاه وارد عرصه مي‌شود، سپاه بر همين اساس حركت كرده است. اگر دشمني باشد كه ناهمتراز است، يعني تهاجم و تهديد امريكا كه ما الان هم در آن مرحله به سر مي‌بريم زيرا گفتم ما تهديد همتراز نداريم، طبيعي است كه در آن شرايط ارتش نياز به كمك سپاه دارد و در اين مورد سپاه كمك‌كننده است.

اين سخنان سردار باقري شايد به درستي منعكس‌كننده تفاوت‌هاي دو نيروي مهم همچون سپاه و ارتش باشد كه در موارد گوناگون با يكديگر همكاري‌هاي درخشاني داشته‌اند و اساساً هر دو زير چتر فرماندهي كل قوا حركت مي‌كنند. پشتيباني ارتش جمهوري اسلامي ايران از سپاه پاسداران در مقاطع مختلف توانسته است پيروزي‌هاي درخشاني را براي كشور به ارمغان بياورد.  پيروزي در عمليات‌هايي همچون بيت‌المقدس و فتح‌المبين دقيقاً در همين راستا قرار دارد. حتي بعد از جدا شدن اين دو نيرو در اجراي عمليات هم پشتيباني ارتش از سپاه ادامه يافت. در جريان عمليات والفجر 8 استقرار پدافند متحرك هاوك به سرپرستي امير ستاري در كنار رود اروند توانست تمام نيروي هوايي ارتش عراق را زمينگير و نزديك به 80 فروند هواپيما را سرنگون كند.
به اين ترتيب روشن است كه پيروزي جمهوري اسلامي ايران در توقف حملات عراق عملاً با همكاري ارتش و سپاه به دست آمد. با اين حال بايد ديد دليل مطرح شدن چنين خطي از سوي رسانه‌هاي بيگانه چيست و چرا چنين مواردي تبليغ مي‌شود.
 
سپاه و ارتش هر دو تحت امر رهبري
اين نكته كه ارتش و سپاه در هشت سال  دفاع مقدس در كنار هم توانستند همراهي و همكاري غيرقابل وصفي را به نمايش بگذارند و اثبات اين نكته كه مي‌توان در سيستم نظامي و جنگي دنيا تحولي بزرگ ايجاد كرد، سبب شده تا دشمنان خارجي به دنبال اين باشند كه به اختلاف‌افكني ميان اين دو بال قدرتمند نظامي و دفاعي ايران اسلامي دامن بزنند.  خوشبختانه آگاهي و بصيرت نيروهاي ارتش و سپاه، از اين امر و توطئه ممانعت كرده و تاكنون هم نتوانسته‌اند به هدف خود دست يابند. چنين هدفي از سوي دشمنان خارجي پيگيري مي‌شود و هدف آنها هم ايجاد اختلاف در ميان سپاه و ارتش است اما خوشبختانه اين دو نيروي پرقدرت و توانمند با تبعيت از فرماندهي كل قوا اين توطئه‌ها را خنثي كرده و با ولايت‌پذيري خود نشان داده‌اند جز فرامين فرمانده خود دستور و توصيه ديگري را نخواهند پذيرفت.





تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن