تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805438651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الشرقاط در مشت نيروهاي عراقي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: الشرقاط در مشت نيروهاي عراقي
همه نشانه‌ها از نزديك بودن شروع عمليات آزاد‌سازي موصل حكايت دارد. منابع عراقي مي‌گويند كه نيروهاي عراقي شهرستان الشرقاط در استان صلاح الدين را به كنترل خود درآورده‌اند.
با نزديك شدن به زمان آغاز عمليات موصل، داعش خندقي را در اطراف شهر موصل، مركز استان نينوا با هدف آمادگي براي جنگ سخت و طولاني با نيروهاي عراقي حفر كرد. شبكه سومريه‌نيوز اعلام كرد سركرده داعش ناگزير شد براي عادي جلوه دادن اوضاع روز سه‌شنبه براي اولين بار در يكي از محله‌هاي موصل آفتابي شود. شبكه سومريه‌نيوز اعلام كرد: «به‌تازگي تنش‌ و ناامني‌ در سراسر شهر موصل كه داعش آن را مركز خلافت خود خوانده، افزايش يافته است و اين موضوع به‌دنبال آمادگي‌ها براي كليد زدن عمليات موصل بوده است. همين موضوع ابوبكر بغدادي، سركرده داعش را ناگزير كرد خود را آفتابي كرده و در محله الرساله با مردم ديدار كند. بغدادي با خودروي سفيد چهار در به همراه سه خودروي ديگر در ملأ عام ظاهر شد.

در حالي كه افراد مسلحي كه صورت خود را پوشانده بودند و لباس سياه بر تن داشتند، او را همراهي مي‌كردند.» اين در شرايطي است كه فرماندار شهرستان الشرقاط در استان صلاح‌الدين ديروز از پيشروي ارتش عراق در اين شهرستان خبر داده و گفته كه اين نيروها در يك كيلومتري اين منطقه راهبردي قرار گرفته‌اند. نيروهاي عراقي به پشتيباني هوايي ارتش عراق و ائتلاف بين‌المللي ضد داعش اين عمليات را از سه محور آغاز كردند و موفق شدند كه روستا‌هاي الجدعان، العيثه، المسيحلي، السويدان ، الجميله الجديده وابسته به شهرستان الشرقاط و مزارع دره التاج و روستاي الرمضانيات را آزاد كنند.

الدودح ديروز گفت كه بخش‌هاي اصلي و عمده‌اي از الشرقاط، يعني حدود 50 درصد آن آزاد شده و انتظار مي‌رود در ساعات آينده كل اين منطقه به طور كامل آزاد شود. وي گفت كه تروريست‌هاي داعش به سمت منطقه الحضر در نينوا و حويجه در كركوك فرار كردند.  با نزديك شدن نيروهاي عراقي به شهر موصل، تحركات خارجي هم تشديد شده است. فرماندهي ستاد ارتش فرانسه اعلام كرد كه ناو هواپيمابر شارل‌دوگل را براي مشاركت در عمليات بازپس‌گيري موصل عراق راهي مديترانه كرده است. فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه هم از استقرار تجهيزات توپخانه فرانسه در شمال شهر موصل در عراق و آمادگي آن براي استفاده در آزادسازي اين شهر خبر داد. همزمان، جاسم محمد جعفر، نماينده عضو ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق، اعلام كرد كه باراك اوباما شروط حيدر العبادي را براي حضور نيروهاي پيشمرگه در عمليات آزادسازي موصل پذيرفته و به مسعود بارزاني نيز ابلاغ كرده است كه بايد به اين شروط پايبند باشد.
  
اعلام مخالفت 28 كشور با جدايي كردستان
در شرايطي كه مقامات اقليم كردستان به دنبال استقلال از عراق هستند، ۲۸ كشور دنيا در پيام‌هاي رسمي به مسعود بارزاني، رئيس اين اقليم اعلام كرده‌اند كه مخالف جدايي كردستان از عراق هستند.
عبدالسلام المالكي، از نمايندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در كنفرانس خبري روز چهارشنبه افشا كرد كه 28 كشور از جمله امريكا، روسيه، فرانسه و تركيه با ارسال پيام‌هايي، با جدايي كردستان عراق از اين كشور مخالف كرده‌اند؛ مسئله‌اي كه باعث شده بارزاني در روزهاي اخير از واكنش‌هاي پرخاشجويانه و تلاش علني براي تجزيه عراق دست بكشد و ادبيات متفاوتي را در پيش بگيرد. اين نماينده مجلس تأكيد مي‌كند كه قدرت‌هاي بين‌المللي از مسئولان كردستان عراق خواسته‌اند پس از پايان جنگ با داعش نيز تكليف اين پرونده در چارچوب روش‌هاي قانوني و حقوقي مورد تأييد در عراق و به دور از تنش‌آفريني و به‌كار‌گيري زور مشخص شود. در ادامه بيانيه اين نماينده پارلمان عراق آمده است: «آنتوني بلينكن، معاون وزير امور خارجه امريكا در سفر اخير خود به شهر اربيل، مركز اقليم كردستان و در جريان ديدار با رئيس اين اقليم، پيام مذكور را به دست وي رسانده و اين در حالي است كه مفاد اين پيام در سفر هفته گذشته بارزاني به شهر پاريس، پايتخت فرانسه نيز به اطلاع وي رسيده بود.» المالكي با بيان اينكه پس از سفر بلينكن به اقليم كردستان، شاهد انعطاف‌پذيري در سياست بارزاني و كاهش رويكرد تشديد تنش وي هستيم، تأكيد كرد كه در پس پرده رويكرد جديد رئيس اقليم كردستان مقاصد ديگري وجود دارد، جايي كه وي تلاش مي‌كند براي دستيابي به اهداف خود به صورت غيرعلني، دست به حيله‌گري بزند و اين مسئله نيز بيشتر به خود كردها آسيب خواهد رساند. مسعود بارزاني در يك سال اخير تحركات آشكاري براي جدايي كردستان عراق از اين كشور در دستور كار داشت و حتي وعده برگزاري رفراندوم را داده بود؛ وعده‌اي كه با توجه به مخالفت قدرت‌هاي بزرگ با تجزيه عراق، تحقق نيافت و آن‌گونه كه برخي منابع عراقي مي‌گويند، هيچ ابرقدرتي حاضر به همپيماني علني با بارزاني براي تجزبه عراق نشده است.





تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن